Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-03, 20:40
  #1
Medlem
jegerkats avatar
Jag är tacksam för all hjälp, ursäkta min tekniska okunskap!

Det är nämligen som så att jag har köpt in en extern dvd-brännare men ett problem har uppstått! Det är när jag skall titta på film så det bli helknas för mig. När jag matar in en dvd-film (orginalskiva, ej pirat) så spelas filmen aldrig upp, utan istället så ser jag innehållet på skivan, som är uppdelat i 100 tals olika filer. En för audio, och en för själva videon. Och ingen av filerna går att titta på.

Matar jag inte skivan i en annan dator med inbyggd brännare så spelas dvd-skivan upp precis som den ska och filmen spelas upp.

Denna läsare har jag : http://www.dustinhome.se/product/501...llow-metallic/

Tack, Jegerkat
Citera
2014-03-03, 21:17
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Inte ett köpråd, du har ju redan köpt den.
Inte ett hårdvaruproblem heller.


Köpråd - PC: Tillbehör --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2014-03-03, 21:18
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jegerkat
Jag är tacksam för all hjälp, ursäkta min tekniska okunskap!

Det är nämligen som så att jag har köpt in en extern dvd-brännare men ett problem har uppstått! Det är när jag skall titta på film så det bli helknas för mig. När jag matar in en dvd-film (orginalskiva, ej pirat) så spelas filmen aldrig upp, utan istället så ser jag innehållet på skivan, som är uppdelat i 100 tals olika filer. En för audio, och en för själva videon. Och ingen av filerna går att titta på.

Matar jag inte skivan i en annan dator med inbyggd brännare så spelas dvd-skivan upp precis som den ska och filmen spelas upp.

Denna läsare har jag : http://www.dustinhome.se/product/501...llow-metallic/

Tack, Jegerkat

Problemet har inget med din brännare att göra, problemet är att du på den datorn inte har någon mjukvara för att spela upp DVD'er, eller att den mjukvara du har inte är associerad med DVD-skivor.
Citera
2014-03-04, 19:35
  #4
Medlem
dindummers avatar
Kontrollpanelen -> Maskinvara och Ljud -> Spela upp automatiskt

Välj sedan ett standardvärde för DVD-film, det vill säga ett program att starta upp filmen med. Har du inget program så rekommenderar jag att du laddar ner KMplayer.
Citera
2014-03-05, 17:59
  #5
Medlem
jegerkats avatar
Tack för hjälpen, ursäktar återigen för min knapra tekniska kapacitet! Det märkliga är varför inte datorn var förinställd till Windows Media Player som redan var installerad på datorn. Det kan ju förvisso vara så eftersom att datorn inte har en inbyggd läser, vad vet jag.

Jag installerade VLC-player, då jag har haft den till min förra dator men jag antar att dessa går att jämföras med varandra.

Tack, Jegerkat!
Citera
2016-11-27, 17:06
  #6
Medlem
Hej. Jag passar på att använda en denna tråden, eftersom mitt problem också rör en exter dvd läsare.

Jag har köpt "asus external slim dvd-rw" som skall gå till windows 10, men när jag pluggar in usb kontakterna i usb uttagen 2.0 så får jag ström, men ingen som helst reaktion på datorn, har följt installations manualen men datorn hittar ingen extern dvd spelare.

vad kan vara probmenet ?

MVH

MR...P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback