Citat:
Ursprungligen postat av
kroktemjaren
du kan ju alltid resa och göra äventyr, ingen som tvingar dig att leva de tråkiga svensson livet
Jaha, så om man inte trivs med något så måste man fly?
Citat:
Ursprungligen postat av
anonym.hedonist
En ytterst meningslös text du skrivit här.
Jepp, sådan är jag, ytterst meningslös.
Citat:
Ursprungligen postat av
anonym.hedonist
Nej, livet är varken inrutat eller övermoraliserat. Samhällsvärderingarna må vara det men du bestämmer själv över hur du vill leva.
Kan inte du maila folkliga representanter i utvalda länder, angående ditt budskap? För du ser, det finns miljontals människor som inte håller med dig. Men det är klart, är man exempelvis 10-år gammal och inte vill bli bortgift så är det ju väldigt enkelt att slå ner sina föräldrar.
Citat:
Ursprungligen postat av
anonym.hedonist
Du bor i ett av världens bästa länder (ekonomiskt sett), du har oändligt med möjligheter. Lev som svensson, luffare, bidragstagande latmask, hårt jobbande företagare som pensionerar sig tidigt, hårt jobbande företagare som jobbar till döden, artist, rockstjärna, sälj knark och bli rik--->pensionera dig till bahamas som 30-åring, langa vapen och pensionera dig tidigt, börja äventyra på fritiden, börja med extremsporter.
Och här kan du maila deprimerade och psykiskt sjuka människor! Du behöver bara förklara för dem, att det är okej att vara ett nervvrak, så länge man är lycklig. Shit, mannen, du är smart!
Citat:
Ursprungligen postat av
anonym.hedonist
Seriöst, så fort du inser att vad andra tycker om dig inte har någon mening alls så kommer du att vara lycklig och inse att du kan göra vad du vill (bortsett från mord och våldtäkt kanske, det skulle inte ens jag börja med och jag är ganska amoralisk av mig).
Jaha, och jag trodde att det var viktigt för barn att ha föräldrar som älskade dem. Men det är klart, känslor är ju överskattat. Allt vi behöver är ju lycka, och det är ju ingen känsla!
Citat:
Ursprungligen postat av
anonym.hedonist
Vad du vill i livet handlar egentligen bara om hur stor "risk" du är villig att ta för att nå dina mål ( med knark är det snabbt men det kan skita sig, med utbildning är det långsamt men säkert), när du nått dem så kan du göra vad du vill resten av livet.
Du borde också maila Hans Rosling och Bill Gates. För ty, du mannen är ett geni! Och de kan hjälpa dig hjälpa hela Mänskligheten! Feel the power! Kupera bollarna, och tajta till kalsonger, så går vi och tar en Mai Tai på Tahiti om 3 dagar? Jag bjuder! Eftersom att jag känner mig så blåst.. dina ord har verkligen förändrat mig, och släppt mig fri ur min existentiella bur. Och tänk, att buren var påhittad av mitt eget ego! Crazy.