Citat:
Ursprungligen postat av
junkbord
Du har mao bara ätit asiatiskt mat som är Svenskifierad? Ja, det kan jag hålla med om är vidrigt. Den asiatiska maten som serveras till 99% i Sverige är vidrig eftersom den är anpassad efter svenskarnas mesiga smaklökar. Om du någonsin testar autentisk asiatisk mat som kommer du inse att det är en helt annan smakupplevelse och helt andra maträtter.
Wookade frysgrönsaker med kyckling och ris är inte riktig kinamat. Bambuskott i sötsur sås är inte heller kinamat. Och friterade räkor med sötsur sås är inte heller kinamat.
Håller med dig. Har levt med några asiatiska kvinnor och umgås ofta med asiater från olika länder och deras hemlagade mat är överlägsen blasket som serveras på restauranger. Nu mera är jag vegetarian och då har de asiatiska köken mycket att erbjuda, speciellt det indiska.
Men jag har några vänner som inte är så förtjusta i asiatisk mat, likt TS är deras erfarenhet mest från svenskanpassad restaurangmat. När de kom hem till oss har de däremot ätit som besatta. För några veckor sedan kom en kompis hem och gick direkt till köket och kylskåpet för att se om mitt ex hade lämnat lite mat som hon brukar göra.