Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-06-11, 12:21
  #37
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Min sämsta fylla var även min första fylla (otippat ). Drack säkert 11-12 öl under kvällen. Förutom ölen så bjöd en kompis på shots som jag såklart inte tackade nej till. Mådde riktigt bra enda tills slutet på festen när jag skulle gå och pinka när allt började snurra och sen blev det svart och det är det sista jag minns. Tydligen så stod jag och pinkade och spydde i en buske och sen hade jag ramlat i det skiten vaknade upp dagen efter och trodde att jag skulle dö och mina kläder luktade död grävling
Citera
2014-06-17, 15:29
  #38
Medlem
plastigskeds avatar
många fyllor som gått illa har de ju vart, alltifrån festivaler till små chillkrök som slutat me spya o sängläge, men en av de värre hade jag i tvåan på gymnasiet, eller om de va trean, är inte helt säker, kvällen börjar iaf me en väska fylld av 14 elkbrew o 12 fagerhult, efter förfesten hade jag kvar ungefär hälften av detta och minnet försvinner någonstans på väg mellan förfesten o den "riktiga" festen. när jag och mina vänner dyker upp är det redan igång, vissa sitter i köket o kör dricklekar medans andra stog i vardagsrummet och dansa, jag joinade dem i köket och råkar spilla ut en tjejs grogg på henne och får massa skit för de (av vittnen, hon skrattade bara o sa att de va lungt), bjuder henne på en öl och fortsätter supa, har i efterhand fått höra något om hembränt och av andra att de var narkotika inblandat. Senare dyker ett gäng "fordonare" upp, dvs elever på fordonslinjen som stämmer in på stereotypen av volvoraggare o bönner, dessa kom inte överens med flera av mina vänner då de flesta har ngn form av alternativ stil, de är emos, metalheads, punkare, hippies och annat smått och gott. det urartar och en stor fight utbryter, en kompis ramlar och slår upp ett stort hål i huvudet och jag skall tydligen ha vart riktigt jobbigt på om att ringa ambulans men får inte för henne och respekterar det till slut efter ett antal försök. efter en stund står det två pkieter och tre vanliga snutbilar utanför. det är väldigt oklart för mig vad som hände därefter, men på något sätt hade jag väl retat upp konstaplarna och jag vaknade således upp dagen efter i en fyllecell ca 3 timmars bilfärd därifrån. jag har verkligen ingen aning om va som hände, allt som hände på den större festen har ja fått berättat för mej i efterhand. men fortfarande full och allmänt sliten vinglar jag ut från fyllecellen och frågar första bästa polis/vakt/gris vad hon nu va för ngt vart jag var, fick höra namnet på staden och undrar hur jag kom dit men det kunde hon inte svara på mer än att jag kommit med piket kvällen innan. frågar hur dom hade tänkt att jag skulle ta mig hem då jag inte hade varken plånbok eller mobil med pengar på. det sket de fullständigt i, fick iaf låna en feleton att ringa och en trevligare vakt lånade ut sin iphone så jag kunde googla ett nr, fick tag i en polare som kom o hämtade mej, i bilen påväg hem fick jag säga åt han att stanna så ja kunde luta mej ut o spy.

haha, så kan de gå när man e ung o dricker aningen för hetsigt. hoppas ja hade kul på kvällen iaf
Citera
2014-06-17, 22:32
  #39
Medlem
Nicke1234s avatar
Min sämsta fylla är den jag har nästan varje dag.
Citera
2014-08-23, 00:06
  #40
Medlem
ZlatanManias avatar
Inte den sämsta men värt att dela med sig.

Är på krogen där en gammal mexikan dansar, det är väldigt trångt därinne och jag ska gå förbi med min öl.. Gubben lyckas stöta ihop med min armbåge 4 gånger så halva ölen har vid det laget hamnat på min tröja. Vid första gången var det inga problem, ett misstag som händer.
-Andra gången blev det irriterande.
-Tredje gången börja man tappa humöret.
-Fjärde gången var en gång för mycket.

Tar tag i gubben och frågar vad fan han höll på med?! Han tar tag i mig och hävdar nåt innan han stormar mot vakten likt en dagisunge springer mot fröken, vakten börjar prata med mig medan han står och i bakgrunden och kallar mig jävla bög, jag ska knulla dig i arslet mm.. Jag blinkar lite åt honom och ler, lite ironi i det hela. Vakten säger åt mig att hålla mig borta från honom, jag svarar: Jag ska försöka. Men nej, inget försök ska det va, gör jag inte det blir jag utslängd (Gjorde jag ens nåt fel här )

Senare kommer yngre släktingar till honom fram till mig och jiddrar, kommer med sitt machosnack om att jag inte vet vilka dom är. Jag svarar: Ja, vänder man på det där så vet inte du vem jag är..

Han: Det skiter jag i.
Jag: Ja men då skiter väl jag i vem du är..

Senare fick jag 10 örfilar + en spottloska i ansiktet av min kompis flickvän för att jag sa att hon var en toffel åt min polare.. Hör till saken att han varit otrogen med en annan vid minst 10 tillfällen men när jag poängterar att hon gör lite för mycket för honom.. Då jääävlar är jag fittan..
Citera
2014-08-23, 04:20
  #41
Medlem
lrad070142s avatar
Jag och en lite degenererad kompis gjorde ett "trick" en gång. Dåvarande ägaren till Pite Havsbad (vi pratar 70-tal nu) var en nedsunkad gubbe som levde ensam i en snuskig villa. Havsbadet genererade miljoninkomster, som hans barn skötte om - men han var formellt ägare. Det var en riktig snuskgubbe, ryktena gick om att han gillade unga tjejer.

Jag och min kompis övertalade två tjejer i vår klass att hänga med och "skoja lite". Karln/offret var känd för att ha porrfilmer (super-8, googla) och massor med sprit. Vi kom dit. Och det blev både sprit och porrfilm! Riktigt kul, och gratis! Sedan började han tafsa på tjejerna. De sa till. Vi sa till. Men han gav sig inte, så jag gav honom en liten smäll på nosen så att han däckade. Inget hårt slag alls, i det tillståndet han var så hade man kunnat peta omkull honom.

Han somnade på mattan framför filmduken. Vi kollade att han andades, och la honom i "framåtstupa sidoläge". Sedan satt vi oss i köket, och drack upp hans sprit. Emellanåt kollade vi så att han andades, men han snarkade väldigt högt - så man behövde inte springa fram och tillbaka... Vi hade väldigt trevligt, och fylla föder hunger. Så vi (jag och min kompis, inte tjejerna) började leta efter ingredienser för att laga till något gott.

Vi letade i skåpen, men där fanns ingenting. Han hade ett kylskåp, men det var avstängt. Vi öppnade, och efter gas-attacken stängde vi. Det tog 2 sekunder. Sedan såg vi att han hade använt köksvasken som toalett - både för "nummer ett" och "nummer två"!! Då bestämde vi oss för att lämna stället. Jag snodde med mig (vet inte varför) en enorm nyckelknippa, som vägde ett drygt kilo (se mer nedan).

Vi skiljdes åt, och jag börja vackla hemåt, men det gick inte så bra.. Jag hamnade i en skog, och det enda riktmärke jag hade var kraftledningarna. Jag hade "en karta i huvudet" över hur ledningsnätet såg ut, så jag kröp (ja verkligen "kröp", på händer & knän!) flera kilometer innan jag lyckades hitta hem. Det var FF hemma, men syrran var vaken. Hon spolade (bokstavligen) av mig, och såg till att jag hittade till mitt rum (tack, syster..)

Nyckelknippan? Den omfattade huvudnycklar till alla dåvarande anläggningar på Pite Havsbad. Hotellet, restaurangen, livsmedelsaffären, spelhallen - "you name it". Det stod i lokaltidningen dagen efteråt, de fick byta i stort sett alla lås. Jag har ingen aning om vart den (nyckelknippan) tog vägen. Jag var fullt sysselsatt med att navigera hem, krypande. Jag använde polstjärnan (= norr) + kraftledningarna som mitt hjälpmedel, och jag hittade hem till slut.

Det var min sämsta fylla.
Citera
2014-08-29, 21:10
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1234
Min sämsta fylla är den jag har nästan varje dag.

håller med
Citera
2015-02-18, 00:47
  #43
Medlem
Drumedarens avatar
Drack en jävla massa öl innan festen, gick in på festen, gick in till ägarens säng och somnade. Han i princip bara ta av mig skorna innan jag somnade. Fyfan, så jävla full var jag inte ens. Var odräglig och trött.
Citera
2015-02-18, 19:48
  #44
Medlem
Min sämsta fylla var helt klart den första. En vän skulle sova över hos mig (vi var precis fyllda tretton) och han hade snott en flaska congac från sin bror som i sin tur hade snott den av deras föräldrar. Klockan var väl åtta när vi tyckte att det var dags att testa drickat. Vi hade ingen aning om hur det smakade och ingen aning om hur det verkade. Det smakade ju inte gott vid första klunken så vi insåg ganska snabbt att det gällde att hålla andan och svälja innan vi andades ut. Där var vi inne på mitt olåsta rum och försökte dricka congacen och läsa Pyton medan min morsa och farsa satt i vardagsrummet. Vi drack ganska fort, och som ni förstår visste inte vi när och hur fyllan skulle slå in, så vi fick i oss kanske fyra gånger så mycket som man borde få vid sin första fylla. Sen började det att slå till. Det började snurra i skallen och vi kände att detta var ju världens roligaste grej att göra och vi förstod varför alla vuxna drack. Tyvärr hade vi ju inmundigat nåt kopiöst mycket så det lätta snurret vi kände utvecklades mer och mer till en mardrömskarusell. Där låg vi, två tappra kämpar, och höll oss i madrasserna för att inte åka av (vi låg på rygg och var helt stilla) och tyckte att det inte alls var kul. Till slut vände sig vännen bort från mig och började kaskadspy. Jag låg fortfarande och höll krampaktigt i min madrass och försökte intala mig själv att "jag ska inte spy, jag ska inte spy" tills jag kände odören av vännens spyor. Det hela slutade med att jag spydde ner hela sidan vid huvudändan av min säng. Morgonen efter när min käre mor kom in och såg spyorna drog vi ihop en vals om att vi hade fått magsjuka. Naiv som hon var köpte hon det och torkade upp våra spyor och tyckte synd om oss. Två år senare kom det fram att vi faktiskt var fulla och min vän vågade inte se min mor i ögonen på flera år innan hon till slut sa att hon inte hade något emot honom och att han lugnt kunde lägga det bakom sig.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback