2014-02-28, 15:25
Medlem
Som rubriken säger. Är inte så bra på datorer men nu e de så att jag fick för mig att bygga en i början av året gjorde ja de. Så min grej e att när jag spelar mer krävande spel så dör datorn efter ett tag och jag har kollat temperaturen och den ser okej ut, den ligger runt 50c samma med grafikkortet. ska också säga att datorn dör som om man drar ut sladden bara, och den går att starta med en gång efter de.

Här e vad jag har i datorn de som e och nämna i detta fallet skulle ja tro rätta mig om de saknas nått.
Processor: Amd Fx-8350 4,0 ghz
Grafikkort: Gigabyte Geforce Gtx 660 oc 2gb
Nätaggregat: Axp super flow 500watt
Moderkort: Gigabyte GA-990XA-UD3
Chassi: Cooler Master Elite 430
Processorkylare: Noctua NH-U9B-SE2
Chassifläktar: Cooler Master Sickle Flow led blå 120mm x4st och Cooler Master BC blå led 140mm x1st

Har 140mm fläkten fram som insug, och 1 120mm fläkt på sidan som insug,, och 1 på toppen som insug, och 1 på toppen och 1 bak som utblås, har plats för 1 fläkt till i botten på chassit sitter ingen där nu pga att de sitter inget dammfilter där så de får vänta det är en 120mm plats.
Ska också säga att jag har ett annat nätaggregat liggande hemma som jag kan använda också ett Fractal Design Tesla 650watt.

Mvh Simon
Citera
2014-02-28, 15:37
Medlem
MindWalker86s avatar
Har du inget RAM-minne i den?

Har du kanske överklockat den lite för mycket?

Låter bra annars, borde fungera.. Kanske några drivrutiner som spökar?

Mvh MindWalker86
Citera
2014-02-28, 20:20
Medlem
Haha jo de e ju klart att jag har ramminne å hårddisk och sånt.
Citera
2014-03-01, 21:33
Medlem
Ska säga de också att jag har inte överklockat nått i datorn, kan inget om de så de intresserar mig inte.
Citera
2014-03-02, 14:15
Medlem
EckiEckis avatar
Köpråd - PC: Stationärt --> Hårdvara - PC
/Moderator
Citera
2014-03-02, 14:58
Medlem
du kan kanske få någon uppfattning om strömmen räcker till med hjälp av denna sida
http://images10.newegg.com/BizIntell...alc/index.html

Med vänlig hälsning
t
Citera
2014-03-02, 22:15
Medlem
AXP (Xion) är ett budget agg som bara klarar budget grafikkort oavsett hur många watt tillverkaren fantiserat ihop på klisterlappen. Folk som använde den med bra grafikkort fick antingen problem direkt eller efter några månader. Finns mer jag inte orka skriva.

Jag skulle byte ut nätagget oavsett vad som orsakar ditt problem. Välj ett bättre märke, modell (serie) nästa gång. Fractal Design har jag ingen aning om de gör bra, budget eller skärp.

Gällande länken trego gav så bruka åtminstone andra såna räknare överdrivna siffrorna. Betyder folk som hade bra agg klarade sig med mindre. MEN har man ett budget eller skräp agg så är du INTE säker oavsett hur mycket högre det står på aggets klisterlapp.

Grafikkorts tester bruka vara en bättre källa för de flesta ange vad hela test datorn (ej skärm) drog om du vill veta ungefär hur mycket lägre det kan röra sig om.
Senast redigerad av panpo98 2014-03-02 kl. 22:35.
Citera
2014-03-03, 01:56
Medlem
Tack för hjälpen jag har fått, har provat att koppla in det andra nätaggregaten jag hade liggande hemma på 650watt får se ifall de fungerar bättre. Det är några år högst 4 år, så får testa och se hur det går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in