2014-02-28, 03:32
Medlem
megasinned1s avatar
Ska till bup imon vägas och mätas blodtrycks kontroll ADHD går på concerta vad händer om blodtrycket är för högt annan behandling ? kan inte sånt så bra
Citera
2014-02-28, 06:12
Medlem
Extuberads avatar
Beror på hur mycket ditt blodtryck har höjts. Är det riktigt uppe i taket så hoppas jag att läkemedlet sätts ut. Lätt/måttligt förhöjt? Läkaren får ta ställning till om dosen ska sänkas.

Förmodligen blir du avstängd nu. Går man på BUP är man under 18

EDIT: Fast man kan ju få dispens att gå på BUP fastän man är över 18, har man just (kanske när man var 17) kommit igång med en mycket för personen välfungerande behandling (någon sorts terapi) i barnpsykiatrin som det är viktigt att slutföra så kan man få det, vet dem som gått dit fram till 20 års ålder.
Senast redigerad av Extuberad 2014-02-28 kl. 06:14. Anledning: La till text
Citera
2014-04-14, 23:57
Medlem
megasinned1s avatar
jag är 19 jag går på fortsättning jag gick dit sen jag var 17 går kvar
Senast redigerad av megasinned1 2014-04-15 kl. 00:00.
Citera
2014-04-15, 00:00
Medlem
megasinned1s avatar
Gick dit sen jag var 17 går kvar fortfarande
Citera
2014-04-15, 04:58
Medlem
Man blir överskriven till vuxen när man passerar 18, har otroligt svårt att tro att du går kvar på BUP efter att du fyllt 18, det finns liksom en lag... Men men, dom kan kanske göra undantag.

Och angående din fråga så är det väl bara att gå dit, ta blodtrycket och ta det därifrån! Förmodligen kommer allt se bra ut och du kan fortsätta med din medicin. Det är ju bara rutinkoll, och skulle det av nån anledning inte vara det så får ju dom förklara hur ni ska gå vidare. Dom kommer inte direkt "du har högt blodtryck så nu får du ingen hjälp hejdå" utan då kanske man sätter in medicin mot högt blodtryck, såsom betablockerare och du får fortsätta äta C. Eller så har dom nån annan lösning eller medicin, eller så är det lite förhöjt, men inte tillräckligt för att ändra i medicineringen. Ta det som det kommer!

EDIT: alltså förlåt, men alla dina trådar förutom denna och en till har hamnat i papperskorgen, du undrar hur minderåriga får tag på nätdroger och hur många lättöl man ska dricka för att bli full. Och när personen tre inlägg upp sa att man t.ex blivit inskriven på BUP vid 17års ålder kunde man kanske få gå där tills man är 20, då skrev du direkt att du var just 17 när du börja på BUP. Det känns verkligen som att du är under 18...
Senast redigerad av Only.Leah 2014-04-15 kl. 05:05.
Citera
2014-04-21, 15:59
Medlem
Raventears avatar
Jag känner flera som fortsatt på bup ett eller två år efter att de fyllt 18, så det är inte alls omöjligt.

OnT: Ja, om blodtrycket skjuter i höjden så är det väldigt skadligt på sikt. Så förmodligen kommer läkarna att vilja prova en annan medicin eller komplettera den du har med något blodtryckssänkande.

Själv fick jag rätt högt blodtryck i början, men det räckte med att jag slutade röka och drog ner på kaffet så fick jag riktigt bra blodtryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in