2014-02-27, 15:54
Medlem
Skriver detta med mycket glädje men undrar fortfarande hur jag lyckades sluta snusa, ska berätta för er!

Jag snusade i ungefär 5 år och då snusade jag fan ta mig på ordentlingt eftersom jag satt vid datan mycket och lirade... ny prilla hela tiden!
Älskade snuset förutom att jag blev trött då och då av det men med tiden blev det typ bättre..

Nu är det såhär att jag har varit fri från Tobak och alkohol i 1 månad exakt och jag har faktiskt aldrig varit lyckligare än idag..
Vill bara påpeka att jag försökte sluta snusa minst 4 gånger och det gick aldrig, min farsa fick hjärtinfarkt och inte ens det fick mig och sluta fastän jag fick reda på hur farligt det var..

Ska komma till saken srry guys.. så här gick det till när jag slutade.

Det var en seg söndag och de vet jag inte varför men ni snusare kanske känner igen er att ibland så orkar man inte ta snus direkt på morgonen utan den kommer lite senare? jag kännde inte alls för snuset och den känslan bara fortsatte tills dagen efter som var lite jobbig men jag kännde faktiskt för att sluta snusa.
Det var bara den andra dagen som var lite jobbig sen helt plötsligt tappade jag suget och snusade inte alls och dagarna bara flöt på.
Det chockade mig så himla mycket och det var nog den härligaste veckan i hela mitt liv för att det brukade vara den veckan som var jobbig för mig!

Fråga mig gärna frågor om ni vill ha detaljer osv OCH berätta gärna hur ni slutade om ni nu har slutat!

Inga idiotiska kommentarer boyz n girlz in da hood!
Citera
2014-02-27, 16:01
Medlem
Kallesvenne13s avatar
Bra jobbat!

Funderar själv på att sluta, men är för lat och nojjig att jag inte ska klara plugget.

Hur mycket nikotinsug har du nu?

// snusare sen 2009
Citera
2014-02-27, 16:02
Medlem
Är du bög oxå? Kunde inte hålla mig... Grattis till snus-stopp då...
Citera
2014-02-27, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallesvenne13
Bra jobbat!

Funderar själv på att sluta, men är för lat och nojjig att jag inte ska klara plugget.

Hur mycket nikotinsug har du nu?

// snusare sen 2009

Ja det är helt upp till dig men för mig flöt plugget och allt annat på mycket bättre utan snuset..
Folk som har sagt till mig att suget alltid är kvar kan hänga sig för att mitt sug är borta nästan helt och hållet.. Har iaf inte ens tänkt tanken på att köpa en dosa eller något sådant! hör av dig om du bestämmer dig för att snusa så kan vi väl lira nåt game snusfritt hahaha
Citera
2014-02-27, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kramnik
Är du bög oxå? Kunde inte hålla mig... Grattis till snus-stopp då...

hahahahaha för sjuuk, nej tyvärr är jag inte bög, tack! snusar du eller?
Citera
2014-02-27, 16:15
Medlem
Twatssons avatar
Snus skänker mig alldeles för mycket glädje för att jag ska lägga av. Första snusen på morgonen, snusen man tar till kaffet, snusen men belönar sig själv med efter ett jobbigt möte, snusen efter lunch, snusen till eftermiddags fikan, snusen man tar för att orka med hemresan från jobbet, snusen man tar när man kommer hem och lägger sig i soffan efter en hård arbetsdag, snusen man tar efter middagen, snusen man tar när man spelar lite vid datan, snusen du tar efter att du borstat tänderna och kryper ner i sängen.
Citera
2014-02-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Snus skänker mig alldeles för mycket glädje för att jag ska lägga av. Första snusen på morgonen, snusen man tar till kaffet, snusen men belönar sig själv med efter ett jobbigt möte, snusen efter lunch, snusen till eftermiddags fikan, snusen man tar för att orka med hemresan från jobbet, snusen man tar när man kommer hem och lägger sig i soffan efter en hård arbetsdag, snusen man tar efter middagen, snusen man tar när man spelar lite vid datan, snusen du tar efter att du borstat tänderna och kryper ner i sängen.

Håller med helt och hållet! Jag har försökt sluta förut och klarade mig i ca 2 månader men fan va gott de va med en prilla efter det! Under tiden jag "slutade" så var jag en grinig jävla bitch som kan jämföras med en kvinna som har PMS konstant! Det var bättre för mig att snusa... Men starkt jobbat för er andra som lyckas!
Citera
2014-02-27, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson

Ja alltså det blir ju svårt att sluta när man sedan ska sitta vid datan och tänka på en prilla men vafan jag slutade lira några dagar för att skippa göra de sakerna där suget var som mest.. och det bara flöt på
Citera
2014-02-27, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RilleD
Håller med helt och hållet! Jag har försökt sluta förut och klarade mig i ca 2 månader men fan va gott de va med en prilla efter det! Under tiden jag "slutade" så var jag en grinig jävla bitch som kan jämföras med en kvinna som har PMS konstant! Det var bättre för mig att snusa... Men starkt jobbat för er andra som lyckas!

De fett sjukt att kunna börja igen efter 2 månader alltså de ju fett synd.. :/ men när jag hade försökt sluta tidigare och lyckats i några veckor typ så var den första snusen så himla äcklig, fick en spykänsla men det var bara den första prillan sen blev det ju skitgott precis som det är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in