• 1
  • 2
2014-01-21, 15:35
Bannlyst
Hej

Skulle ni anse man är psykiskt sjuk ifall man hedrar män som George sodini och ted bundy?
Citera
2014-01-21, 15:39
Medlem
DiagnosABs avatar
Nej.

Jag anser att det inte är riktigt sunt och skulle personligen inte vilja umgås med en person som gör detta. Men såvida de inte har beteenden som skadar dem själva eller andra, alternativt beteenden som innebär någon slags funktionsnedsättning, så kan man inte påstå att det handlar om psykisk sjukdom.

Iofs beroende på HUR de hedrar dem, men du fattar säkert vad jag menar...
Citera
2014-01-21, 15:42
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Nej. Ted Bundy är ju en legend. Hans historia är väldigt inspirerande. Inte morden, utan hans mentala utveckling. Det finns en tråd om favoritmördare om du skulle vilja diskutera mer om Mr Bundy.

(FB) Favoritmördare

Som sagt. Du är inte störd för att du tycker om en seriemördare. I sådana fall skulle många, många människor va psykiskt störda. En stor del av filmindustrin är ju dedikerad till psykopater. Som vilda västern filmer.
Citera
2014-01-21, 15:46
Medlem
Ulvinnans avatar
Nej..snarare så är du som många andra...beundran av mördare är ingen konstighet..och absolut ingen psykisk störning så du är helt normal
Citera
2014-01-21, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TedBundy23
Hej

Skulle ni anse man är psykiskt sjuk ifall man hedrar män som George sodini och ted bundy?

Det beror på vad det är man hedrar dem FÖR.
Citera
2014-01-21, 16:29
Medlem
Att vara "fascinerad" är en sak, tror att många är av det mer eller mindre ovanliga just eftersom man inte kan förstå sig på sådana människor (hur mycket man än läser, förblir det absurt/oförståeligt/okänt).

Däremot anser jag att det är ganska "sjukligt" att beundra eller hedra, jag anser att det finns ingenting att beundra eller hedra med sådana manipulativa människor. Vad vet jag, kanske en sociopat/psykopat skulle inte hålla med mig om det och skulle uppfatta hos dessa som "positiva egenskaper".
Citera
2014-01-26, 11:44
Medlem
Carelesss avatar
Psykologi: allmänt --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2014-02-05, 06:34
Bannlyst
Slösar bort mitt liv

Hej

Det känns som jag håller på att slösa bort mitt liv. Jag jobbar som diskare heltid. Och har mina fasta tider som är halv tolv till åtta på kvällen. Och när man kommer hem så sent så blir det bara att äta och sova. Och sedan upprepar sig dagen med samma rutiner. Jag har jobbat som diskare nu i snart två år. Det känns som jag sitter fast har inga framtidsplaner. Vad bör jag göra?
Citera
2014-02-05, 06:47
Medlem
pluto-s avatar
Byt jobb?
Citera
2014-02-05, 06:54
Medlem
semuors avatar
Hur gammal är du?
Citera
2014-02-05, 06:57
Medlem
Försök att hitta något annorlunda jobb med bättre tider, du missar ju hela dagen, sämsta tänkbara tiden,
Eller kanske börja studera?
Citera
2014-02-05, 06:58
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Använd din lediga tid till att söka nytt jobb, utbildning eller res. Sök jobb utomlands.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in