2014-02-26, 18:37
Bannlyst
Alla av mina kompisar har ett förhållande. Jag har tyvärr inget men det kommer förr eller senare då jag är mer öppen. Idag är det studier och leva som gäller. Men alla mina kompisar verkar ha lite problem i sitt förhållande också. Gräl är normalt, men långtidssurhet och aggressivitet har mina kompisars samlevnadspartner. Jag kan ändå förstå varför dom blir sura och agerar kraftigt men inte långtidssurheten. Mina kompisar är så kallade "gamers". Spel och öl är de bästa dom vet. Något intresse för universitetsstudier eller allmänt försök till studera upp betyg på komvux är buu och blä enligt dom. Jag säger inte att dom är lata och dåliga. Tjejerna(vet inte om jag ska säga kvinna eller tjej) är beroende av Sex & The City och har glitter och glamour som högsta intresse.

Vad kommer då den långtidssurheten in i bilden då?
Citera
2014-02-26, 18:45
Medlem
owitsyous avatar
Jag ser på Sex and the City också men jag är ingen surmutta.

Edit (missade mitt svar på frågeställningen):
Tror de flesta tjejerna blir lite bittra och "aggresiva" om ens kille sitter o spelar spel/dricker öl som tonåringar utan framtidsmål. Sånt gör en frustrerad och oftast lämnar man en sån kille ganska snart.
Senast redigerad av owitsyou 2014-02-26 kl. 19:12.
Citera
2014-02-26, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubuntu.Linux

Dina kompisar accepterar det och bryr sig inte så mycket. I andra förhållanden hade det inte hållit i längden, så därför hamnar de tjejerna oftast med killar som dina polare.
Citera
2014-02-26, 18:55
Bannlyst
Aggressiv kan man säga att jag är men inte bitterfitta. Jag kan vara sur men skrattar väldigt om det är något roligt eller någon säger något roligt även om jag är sur.
Citera
2014-02-26, 19:03
Medlem
Zbdb1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av owitsyou
Hur fan svarar detta hans frågeställning?
Citera
2014-02-26, 19:13
Medlem
owitsyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zbdb1
Hur fan svarar detta hans frågeställning?

Så, glömde av att skriva upp det. Haha!
Citera
2014-02-26, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av owitsyou

Edit (missade mitt svar på frågeställningen):
Tror de flesta tjejerna blir lite bittra och "aggresiva" om ens kille sitter o spelar spel/dricker öl som tonåringar utan framtidsmål. Sånt gör en frustrerad och oftast lämnar man en sån kille ganska snart.

Två av mina kompisar har gjort slut med sitt förhållande endast. En var spela spel och dricka öl, och jobba typ på ICA eller något sånt. Den andra var lite lustig för då var det om bytta roller att tjejen spelade spel och drack öl Men dom gjorde också slut

Nu är det bara två kompisar till mig som har ett förhållande med bitterheten. Däremot har dom haft ett förhållande i flera år och det har rullat på ganska OK vad jag har sett men inte hört.
Citera
2014-02-26, 19:43
Medlem
MystiqueTopnotchs avatar
Citat:

De män/kvinnor som blir långtidssura har nog kommit till en fas i sitt förhållande där man bittert funderar på om det här är allt man har att förvänta år efter år. Uppenbart är ju att de inte är nöjda i alla fall, men om det skulle vara mer typiskt kvinnor än män vet jag inte, det är i alla fall så långt ifrån min personlighet som man kan komma.
Citera
2014-02-26, 19:50
Medlem
Boblovebudss avatar
När ett förhållande inleds har man kunnat se att testosteron nivåerna, som bidrar till aggressivitet, ökar hos kvinnor samtidigt som de minskar hos män.
Citera
2014-02-26, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MystiqueTopnotch
De män/kvinnor som blir långtidssura har nog kommit till en fas i sitt förhållande där man bittert funderar på om det här är allt man har att förvänta år efter år. Uppenbart är ju att de inte är nöjda i alla fall, men om det skulle vara mer typiskt kvinnor än män vet jag inte, det är i alla fall så långt ifrån min personlighet som man kan komma.

Du menar att ena partnern har förväntat sig en prins, men fick en groda?
Detta är något som jag har alltid undrat över, killar som är "värste prinsen" har sällan något förhållande, eller så har dom det men jag märker det inte. Det är en annan fråga.
Citera
2014-02-26, 20:36
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Två faktorer i kombination:

1) Pojkvännen verkar inte bry sig.
2) Pojkvännen borde bry sig.

Om pojkvännen vore en manligare man, då hade flickvännen kunnat acceptera nummer 1 (att han inte verkar bry sig), eftersom nummer 2 (att han borde bry sig) inte var att vänta. I det här fallet hade han lätt kunnat få en ekvivalent partner med lite ansträngning om det nuvarande förhållandet tog slut.

Men om pojkvännen inte är en särskilt manlig man, vilket onekligen är fallet om hans huvudsakliga intressen är öl och spel, då förväntar sig flickvännen ett visst mått av ansträngning från hans sida för att behålla henne i förhållandet. Att den inte särskilt manlige pojkvännen inte beter sig så som han "borde", underminerar flickvännens syn på sitt marknadsvärde, vilket leder till surhet, som riktas mot pojkvännen.
Citera
2014-02-26, 20:48
Medlem
MystiqueTopnotchs avatar
Citat:
Du menar att ena partnern har förväntat sig en prins, men fick en groda?
Detta är något som jag har alltid undrat över, killar som är "värste prinsen" har sällan något förhållande, eller så har dom det men jag märker det inte. Det är en annan fråga.

Haha, ja i så fall är det ju bara för prinsessan att kyssa grodan, inte sant

Det jag menade var att man själv kanske har lite ambitioner och mål i livet men om ens partner alltid sitter nöjd i soffan framför spel och öl, har inget intresse för att förkovra sig själv eller skaffa sig lite utmaningar i livet så att han kan växa och utvecklas mer som person, så är det klart att man undrar om det kommer att se likadant ut om fem, tio år.

Man inser nog ganska snart i ett sådant läge att man kommer att växa ifrån varandra tror jag, kärleken finns nog där men insikten och känslan av ohållbarhet kanske gör att man blir lite sur, bitter och besviken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in