Citat:
Ursprungligen postat av
mojsi
Hej.
Jag är mitt i en budgivning för en ny lägenhet som jag verkligen skulle vilja köpa. Att köra på i budgivningen är såklart inga problem, däremot har man som medlem i föreningen rätten att matcha mitt bud på en eventuell lägenhet om man är intresserad. Detta bud kan jag alltså inte lägga över utan om jag har skrivit kontrakt med mäklaren, så finns alltså chansen att jag inte får denna underbara lägenhet som jag så länge har letat efter.
Jag skulle därför behöva hjälp med att få reda på vad denna granne har för årsinkomst för att lägga ett bud som är högre än vad denna granne kan matcha. Jag har alla uppgifter om personen, förutom detta. Finns det någon som snällt skulle kunna hjälpa mig att kolla upp det, eller har tips på var jag kan göra det GRATIS (jajajaja jag vet...), så att jag snällt och lugnt kan få köpa den här jävla lägenheten utan att vara orolig i en vecka efter att pappren är påskrivna och klara.
TACK PÅ FÖRHAND!
På vilket vis skulle du ha hjälp av att veta vederbörandes årsinkomst? Det säger väl inget om vilket bud han/hon är kapabel till att lägga? Kanske har hur mycket pengar som helst, sparade, ärvda you name it. Låter som en korkad idé. Lägg det bud du anser att lägenheten är värd i stället.