2014-02-25, 22:32
Medlem
Med utgångspunkt i preferenser som exempelvis dessa i denna tråden varje enskild individ har:
https://www.flashback.org/t2324305

Så torde det vara ett fullkomligt MIRAKEL när "two people become one" i ett par en längre tid (minst något halvår och inte bara sex)... SÅ mycket måste stämma, inte bara för den ena utan båda! Det är då helt otroligt om det ens kommer i närheten av något sådant just med tanke på att båda ska ha varandra som idealet ungefär. Känns dock som i de flesta par vill t.ex. killen ha tjejen mer än tjejen vill ha killen och vise versa.

Det vore ju praktiskt om två människor kunde hitta varandra och se att de är på samma plan men det verkar ofta vara som så att de flesta trånar efter någon de inte kan få och ogillar att nöja sig med någon som vill ha dom men de inte är så sugna på för de tänker de kan få bättre...

Men kanske är det vanligare än jag tror att två personer vill ha varandra lika mycket? Kanske hade de båda ett ideal om hur någon med partnersmaterial ska vara, och den de föll för kanske inte ens uppfyllde hälften på "kravlistan" men när de fick känslor så spelade det ingen roll? :P
Senast redigerad av ivih 2014-02-25 kl. 22:34. Anledning: ...
Citera
2014-02-25, 22:37
Medlem
VelvetReds avatar
Vi är skapta för att reproducera oss, inte nödvändigtvis för att leva tillsammans särskilt länge.
Citera
2014-02-25, 22:39
Medlem
Summerbirds avatar
Mycket bra fråga. Jag har själv funderat exakt samma sak. De stunder jag känner mig lite mer religiös brukar jag anta att det mirakel du skriver är det som kallas "soulmate love", självfränder. Och det är nog lika vanligt som att vinna på lotteriet. Eller så krävs det som Tia Dalma sa, "a touch of destiny".
Citera
2014-02-25, 22:46
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird
Mycket bra fråga. Jag har själv funderat exakt samma sak. De stunder jag känner mig lite mer religiös brukar jag anta att det mirakel du skriver är det som kallas "soulmate love", självfränder. Och det är nog lika vanligt som att vinna på lotteriet. Eller så krävs det som Tia Dalma sa, "a touch of destiny".

Det existerar inte.

Människor vill gärna att detta fenomen skall existera så de går ibland till sitt yttersta för att blåsa liv i sina infantila fantasier, ofta igenom att ljuga för sig själva, men något sådant existerar inte.

Kärlek är inget annat än kroppsliga reaktioner. Signalsubstanser och önsketänkande i syfte att skapa avkomma, ta hand om denna och sedan dra vidare.
Citera
2014-02-25, 22:51
Bannlyst
alltid någon som blir mindre älskad tyvärr
Citera
2014-02-25, 22:53
Medlem
Sichtis avatar
Två personer vill absolut ha varandra lika mycket i olika faser. Samspelar man i vissa faser så uppstår symbios.

Ofta gör man inte det tyvärr. Men jag har upplevt det och upplever det fortfarande.
Citera
2014-02-25, 22:57
Medlem
Det finns en tvilling själv...
Citera
2014-02-25, 23:01
Medlem
lite flummig bara, det jag vet att det finns en tvilling själ...
Citera
2014-02-25, 23:21
Medlem
Fråga Romeo och Julia?
Citera
2014-02-26, 00:30
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Det existerar inte.

Människor vill gärna att detta fenomen skall existera så de går ibland till sitt yttersta för att blåsa liv i sina infantila fantasier, ofta igenom att ljuga för sig själva, men något sådant existerar inte.

Kärlek är inget annat än kroppsliga reaktioner. Signalsubstanser och önsketänkande i syfte att skapa avkomma, ta hand om denna och sedan dra vidare.

Det är mycket möjligt. Men jag föredrar min syn på saken.
Citera
2014-02-26, 00:45
Medlem
Lavas avatar
Visst händer det.
Ju friare och självständigare man är desto högre chans, gissar jag.
Citera
2014-02-26, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Visst händer det.
Ju friare och självständigare man är desto högre chans, gissar jag.
mm man är nog mer attraktiv då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in