2014-02-22, 18:53
Medlem
Chicks! Hur definierar ni "pojkvänsmaterial"? Om vi bortser från det yttre (antar att han måste vara en 7:a eller högre) vilka egenskaper bör killen ha och hur mkt utbildning och karriär ska han ha?
Fyll också i om han bör vara sportig eller bohem eller nörd etc... Bring it on babes!

Boys, hur definierar ni "flickvänsmaterial"? Om vi bortser från det yttre (skön kropp och sött fejs besitter hon, det är ett antagande vi gör här..), vilka egenskaper bör hon ha? Hur bildad bör hon vara? Ska hon vara svensk? Tala fritt ur hjärtat killar! Get it on!
Citera
2014-02-22, 18:58
Medlem
Såklart den man blir kär i och synkar med i samma process. Annars om man bara gick in för att fylla nått formulär som om det var meningen att man ska ingå i nån parbildning bara för att alla andra gör det så kan vi ju skita i allt för det är ju helt absurt annars.

Det är ju inte tvunget att bilda denna konstilation. Ingen ser ju ner på dig om du inte gör det så chilla din gorilla.
Citera
2014-02-22, 18:58
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Ska väl börja med att säga att jag är kille. Det är en väldigt svår frågeställning i min bok. För, utseendet är ju helt klart viktigt, om jag inte känner mig attraherad till en person då skulle jag inte heller kunna vara tillsammans med henne. MEN, om man nu hittar sig en tia som är ett jävla arsle så skulle ju inte det heller funka. Hellre kanske en sjua som man trivs med än en tia som man vantrivs med. (Nu har man ju haft sån tur att hitta en tia som jag trivs med. )

Men några speciella kriterier har jag inte utöver det, det är ju hela personligheten i sig, måste trivas med henne och känna mig attraherad för att det ska kunna bli något.
Citera
2014-02-22, 19:11
Medlem
Rolig. Det viktigaste efter snygg när man lärt känna honom. Har man inte roligt ser jag inte hur ett förhållande kan fungera. Nyfiken och intresserad. Gärna sportintresserad och går och tränar några gånger i veckan. Behöver inte ha någon fin utblildning men gärna allmänbildad btw jag är tjej.
Citera
2014-02-22, 19:17
Bannlyst
Min lista är lång
Jag bryr mig enbart att jag är attraherad av mannen. Är han en 7 eller mindre så kvittar det för mig dock är personliga egenskaper väldigt viktiga. Ha mål i livet, inte röka för då åker han ut och alkohol är välkommet bara vissa gånger och inte en alkoholist varje helg eller vardag. Trogen, omtänksam och manlig. Stå för sin åsikt och inte bry sig vad andra tycker eller tänker men allra viktigast är trogen för om han är otrogen så får han inte en ny chans. Ensamvarg och ingen mes för sina vänner. Ekonomi och utbildning kvittar. Han får göra det han tycker om att göra men inte slappa som en soffpotatis. Intelligent är väldigt viktigt också och rolig
Citera
2014-02-22, 19:27
Medlem
Katzyns avatar
Integritet, intelligens, trygg i sig själv, ambitioner av något mer intresseväckande slag.

Han får inte vara klängig, svartsjuk, eller ha en massa förutfattade meningar om relationer och människor. Pengar behöver inte finnas, däremot ett eget ansvar för sin ekonomi och livssituation.

Men han behöver absolut inte vara en sjua eller högre, utseendet är inte så viktigt bortsett från att jag helst avstår övervikt och killar som är kortare än mig.

Han bör absolut inte vara sportig.
Citera
2014-02-22, 19:45
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Det ska vara en borgarbrud!
Citera
2014-02-22, 19:53
Medlem
tallkvists avatar
Min perfekta flickvän skulle ha följande egenskaper:

-Vit
-Perfekt självhygien, god självdisciplin, ordningssam
-170 cm
-Ateist
-Sport samt friluftsintresserad
-Sjuk och bra humor
-Framåtsträvande/ambitiös
-Positiv men inte överoptimistisk
-Morgonpigg
-Ärlig och måttligt social
-Smart och viljestark
-Passlig moral, etik osv
-Gillar BDSM, bondage, rollspel
-Pratar minst 3 språk och vill lära sig mer
-Uppfinningsrik, kan överraska, spontan
-Hälsosamt leverne, bör dock dricka alkohol månatligen
-Icke rökare/snusare inget annat missbruk
-Händig med någon hobby
-Nationalistisk
Citera
2014-02-22, 20:19
Medlem
Cerises avatar
Snäll, fina färgade ögon, får inte vara kommunist, klä sig hyfsat, bra hygien, humor. Sport är häftigt men inte så viktigt för mig, så länge han ser ok ut. Han ska helst vara insatt i musik och vara öppen för att lyssna på olika genrer. Nationalism och dubbelmoral går bort direkt.
Citera
2014-02-22, 20:48
Medlem
Alla önskar vi väll att vår partner ska vara snygg, men det attributet får lägre prioritet desto mer de har av andra.
Sedan ser jag gärna i min flickvän efter följande:
* Intelligens och visdom, hon ska bara inte vara smart men också veta hur hon ska hantera det.
Helst mer än mig själv - Gör det mycket roligare att dominera henne i säng sedan
* Relativt fit. inte smal och inte fet, allting däremellan är game dock.
* En hobby, inte sitta hemma och kolla facebook 24/7.
* Positiv
* Karriärintresserad

Därefter kommer en jävla massa jag bryr mig mindre om så länge de är på rätt sida vågen.
Som t.ex. moral & etik, så länge den finns där så är det lugnt.
Citera
2014-02-22, 22:59
Medlem
Det viktigaste är att hen inte är moderat eller SD:are.
Citera
2014-02-25, 22:12
Medlem
bockyboats avatar
Ett pojkvänsmaterial kännetecknas av att han är:
- Intelligent
- Språkligt begåvad.
- Världsvan
- Omtänksam
- Lyhörd
- Vältalig
- Bidrar med intellektuell stimulans.
- Analytisk
- Rationell
- Delar mitt intresse för vetenskap.
- Gillar film (och gärna sci-fi-serier).
- Icke PK (men inte heller motvalls bara för sakens skull).
- Fysisk; älska närhet, sex och kyssar (med mig, givetvis!).
- Allmänbildad
- Nyfiken
- Tillräckligt dedikerad i relationen för att engagera sig även om det skulle uppstå obekvämligheter; vara kapabel att själv uppmuntra till problemlösning och inte fly undan dem. Ha en mogen inställning till mellanmänskliga relationer it is.
- Hälsosam livsstil i allmänhet (inte nödvändigtvis fanatisk).
- Ha ett pedantiskt sinne på det stora hela.

Om han behagar dyka upp kan jag givetvis uppbåda motsvarande egenskaper i gengäld. *är faktiskt ganska så snäll* :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in