2014-02-25, 21:55
Medlem
Hallå!
Jag ska försöka fatta mig kort här. Jag hade min vanliga macbook pro igår som jag surfade på och lite så, inget märkvärdigt. De stod även att jag skulle uppdatera min programvara men jag tryckte påminn senare och tänkte inte mer på det.
Jag stängde av datorn inatt och startade inte den förens nu ikväll och då visade de Apple märker med en bar som laddade under. Efter den laddade klart så stängs datorn av igen.... försöker sätta på den, väntar lika länge på samma bar att ladda och den dör igen??

Googlat, men hittar inget vettigt svar här eller på Macforum..

EDIT: Bild Fastnar här

Tack på förhand!
Senast redigerad av ringeding 2014-02-25 kl. 22:16. Anledning: Bild
Citera
2014-02-25, 23:54
Medlem
marcmarocs avatar
Min blev också helt seg och konstig efter uppdateringen. Har provat felsäkert läge och skivverktyg (reparera) men inget händer, fortfarande lika seg.
Citera
2014-02-26, 02:00
Medlem
marcmarocs avatar
PGP Desktop installerat??.. hittade den här

https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0
Citera
2014-02-26, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcmaroc
PGP Desktop installerat??.. hittade den här

https://discussions.apple.com/thread...art=0&tstart=0
Nej jag har inget sådant installerat.. Jag har försökt med att rensa och "ta bort" hårddisken inne vid kontrolpanelen, men de står att den inte hittar hårddisken.
Även försökt att ominstallera iOX men kommer ingen vart för att med samma problem, hårddisken hittas ej.
Hittar ni något mer hade de varit guldvärt, hade velat få igång den innan söndag då jag ska bort och resa.
Citera
2014-02-26, 19:49
Medlem
tzjs avatar
Den startar automatiskt i säkert läge. Det innebär att datorn tycker att shifttangenten är nedtryckt. Kolla dina tangenter och se till att dom fungerar som det är tänkt.
Citera
2014-02-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ringeding
Nej jag har inget sådant installerat.. Jag har försökt med att rensa och "ta bort" hårddisken inne vid kontrolpanelen, men de står att den inte hittar hårddisken.
Även försökt att ominstallera iOX men kommer ingen vart för att med samma problem, hårddisken hittas ej.
Hittar ni något mer hade de varit guldvärt, hade velat få igång den innan söndag då jag ska bort och resa.

Hittas disken inte i Skivverktyg från Recovery HD?
Isåfall så har du helt enkelt ett hårdvaru-fel,
Citera
2014-02-28, 16:55
Medlem
Allt löste sig tillslut, tacksam för alla svar!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in