Resultat: Vilken är din favorit?
Married with Children
32,84%
44 röster
Seinfeld
67,16%
90 röster
2014-03-03, 19:15
Medlem
BlackBookss avatar
Married With Children!!!!

Bara för att The Bundys är bäst.

Seinfeld är bara en idiot som hela tiden tjatar om jude hit och judetraditioner ditt. Kräks.
Citera
2014-03-03, 19:23
Medlem
Jeff_Loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubuntu.Linux
Ett skämt som Jerry Seinfeld drog när han stod på scenen i början av ett avsnitt:
"On my shirt i have half silk and half cotton. How can that go wrong???". Efter det hörde man alla garva. Jag satt så här i TV:soffan

Detta var inte kul. Inget av detta "silk" och "cotton" hängde ihop med "wrong". Bästa avsnittet med Al Bundy är när han besöker helvetet och helvetet skickar upp han igen för Al Bundy är just Al Bundy.

Du missade nog själva skämtet(och ett ord)..han säger ""Half silk, half cotton, half linen. How can you go wrong?"

Dessutom är det från slutet av episoden

https://www.youtube.com/watch?v=ZuCiB9EnjZU
Citera
2014-03-04, 20:41
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Seinfeld faller min röst på!
T ex detta klipp gör att jag älskar S.
https://www.youtube.com/watch?v=uDrh5pujB9I
Citera
2014-03-04, 22:05
Medlem
Haha, vad fan. Är denna tråd på riktigt?

Married with Children är en av de sämsta skitserier som visats på TV och Seinfeld en av de bättre. Tycker man den förstnämnda är bättre har man inte många hästar i stallet

Seinfeld är smart skriven, fantastisk dialog och underbara karaktärer i George och Kramer. Kanske den enda serien med publikskratt som jag står ut med.

MWC är skapad för WT-människor som tycker det är roligt när den fula sonen inte kan få tjejer etc. Alla karaktärer är bedrövliga, förutom Al Bundy som glänser ibland
Senast redigerad av Sebbe89 2014-03-04 kl. 22:10.
Citera
2014-03-04, 22:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89

Married with Children är en av de sämsta skitserier som visats på TV och Seinfeld en av de bättre. Tycker man den förstnämnda är bättre har man inte många hästar i stallet

Seinfeld är smart skriven, fantastisk dialog och underbara karaktärer i George och Kramer. Kanske den enda serien med publikskratt som jag står ut med.

MWC är skapad för WT-människor som tycker det är roligt när den fula sonen inte kan få tjejer etc. Alla karaktärer är bedrövliga, förutom Al Bundy som glänser ibland

Nej, det är du som inte förstår Våra värsta år. Den är inte så som du fått för dig. Det krävs en aning av analytiskt tänkande och associationsförmåga för att komma bakom det uppenbara. Seinfeld är lättsam vardagskomik.
Citera
2014-03-04, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, det är du som inte förstår Våra värsta år. Den är inte så som du fått för dig. Det krävs en aning av analytiskt tänkande och associationsförmåga för att komma bakom det uppenbara. Seinfeld är lättsam vardagskomik.

Analytiskt tänkade...ge dig.

Jag är medveten om att serien är menat att anspela på extrema stereotyper (Den bittra, misslyckade pappan som är trött på allting, Mamman som bara vill spendera hans pengar, En snygg och dum blondin och en ful och kåt pojke i puberteten.

Men som en del andra serier är det för förutsägbart, och förutsägbarhet är det värsta som finns när det gäller tv. Det finns ingen finess och ingen smart humor, bara samma gamla vara i ny förpackning. Man förstår redan efter första avsnittet hur resterande kommer vara.
Citera
2014-03-04, 23:28
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:

http://media.giphy.com/media/hkMXte9dBJFfO/giphy.gif
Citera
2014-03-05, 07:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Analytiskt tänkade...ge dig.

Jag förstår att du saknar det och beskriver det med

Citat:
Jag är medveten om att serien är menat att anspela på extrema stereotyper (Den bittra, misslyckade pappan som är trött på allting, Mamman som bara vill spendera hans pengar, En snygg och dum blondin och en ful och kåt pojke i puberteten.

Det är den ytliga bilden, ja, parat med att driva med inbäddat ohuldade ikoner i det amerikanska samhället.

Citat:
Men som en del andra serier är det för förutsägbart, och förutsägbarhet är det värsta som finns när det gäller tv. Det finns ingen finess och ingen smart humor, bara samma gamla vara i ny förpackning. Man förstår redan efter första avsnittet hur resterande kommer vara.

Proud to be Your Bud ("If you build it, he will come") är ett exempel på att alla avsnitt inte är likadana.

Att du överhuvudtaget kan börja prata om "förutsägbarhet" i en serie som inte bygger på en utvecklad handling, visar att du är snett ute. Det är en konceptserie, inte en följetong.
Citera
2014-03-06, 10:10
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Älskar båda serierna fast skulle nog toppa SF som lite bättre eftersom dom har flera roliga karaktärer

Samma här. Kramer lyfter serien några snäpp.
Citera
2014-03-06, 12:00
Medlem
Married With Children såklart, underbart och träffsäkert i varje avsnitt.

Seinfeld, bajs säger jag. Så sjukt tråkig humor, påminner lite om engelsk humor, som absolut är det mest torra och tråkiga som finns.
Citera
2014-03-20, 02:18
Medlem
Obscurites avatar
MWC, alla dagar i veckan.

http://www.youtube.com/watch?v=vnzcLoxIXHI

Hur ofta fick Jerry Seinfeld sin publik att jubla på det där sättet?

Iofs är serierna väldigt olika så en direkt jämförelse blir som sagt svår att göra men om man ska gå efter vilken som är mest underhållande så blir det MWC för min del. Seinfeld kan vara underhållande men man skrattar aldrig rakt ut som man för när man hör Al leverera sina repliker.

Både serierna är som sagt kult men när det kommer till själva karaktärerna så är det enbart Al Bundy som är kult. Serien Seinfeld kanske är kult också, men knappast dess karaktärer.
Citera
2014-03-22, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obscurite
MWC, alla dagar i veckan.

http://www.youtube.com/watch?v=vnzcLoxIXHI

Hur ofta fick Jerry Seinfeld sin publik att jubla på det där sättet?

Iofs är serierna väldigt olika så en direkt jämförelse blir som sagt svår att göra men om man ska gå efter vilken som är mest underhållande så blir det MWC för min del. Seinfeld kan vara underhållande men man skrattar aldrig rakt ut som man för när man hör Al leverera sina repliker.

Både serierna är som sagt kult men när det kommer till själva karaktärerna så är det enbart Al Bundy som är kult. Serien Seinfeld kanske är kult också, men knappast dess karaktärer.

Den här biten verkar ganska verklighetsfrånvänd. Kramer är ju en riktig kultkaraktär lika mycket som Archie Bunker. Jag klassar även George som klar kultkaraktär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in