Resultat: Vilken är din favorit?
Married with Children
32,84%
44 röster
Seinfeld
67,16%
90 röster
2014-02-26, 11:24
Medlem
Orjisols avatar
Married with children såklart. Al bundy är kung!
Citera
2014-02-26, 19:02
Bannlyst
Ett skämt som Jerry Seinfeld drog när han stod på scenen i början av ett avsnitt:
"On my shirt i have half silk and half cotton. How can that go wrong???". Efter det hörde man alla garva. Jag satt så här i TV:soffan

Detta var inte kul. Inget av detta "silk" och "cotton" hängde ihop med "wrong". Bästa avsnittet med Al Bundy är när han besöker helvetet och helvetet skickar upp han igen för Al Bundy är just Al Bundy.
Citera
2014-02-26, 23:15
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ronny och Ragge var ett otroligt dåligt exempel. Däremot som att jämföra Lorry med Nile City 105,6.

Lorry är ju enskilda sketcher, ser inga paralleller där med MWC. Svensson, Svensson är en mer rättfärdig jämförelse isf. Fast programmet är ju mer eller mindre en svensk efterapning av MWC.
Citera
2014-02-26, 23:22
Medlem
Sweeper80s avatar
Neither.
Citera
2014-02-26, 23:46
Medlem
Jag älskar Seinfeld MWC är bra men går till överstyr när dom får den tredje bebisen va han nu heter
Citera
2014-02-27, 01:40
Medlem
Al bundy är skön med vassa oneliners, speciellt mot grannfrun och tjocka kvinnor. Å andra sidan är Seinfeld världens bästa TVserie och det går ju naturligtvis inte att slå.
Citera
2014-02-27, 03:42
Medlem
LVX156s avatar
Enkelt val, eftersom Seinfeld aldrig någonsin var det minsta roligt. Kan vara den värsta serie jag sett, faktiskt. Tråkiga "skämt" som bara gick ut på att med gnällig judisk New York-röst upprepa samma ord 150 gånger.
Citera
2014-02-27, 03:59
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Enkelt val, eftersom Seinfeld aldrig någonsin var det minsta roligt. Kan vara den värsta serie jag sett, faktiskt. Tråkiga "skämt" som bara gick ut på att med gnällig judisk New York-röst upprepa samma ord 150 gånger.

Vi tar en repeat på den här.

För sådär är det.

Fyfan för seinfelt
Citera
2014-02-27, 08:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Lorry är ju enskilda sketcher, ser inga paralleller där med MWC. Svensson, Svensson är en mer rättfärdig jämförelse isf. Fast programmet är ju mer eller mindre en svensk efterapning av MWC.

Min poäng var att Ronny och Ragge är ett synnerligen dåligt exempel. Lorry (sketcher eller inte) har åtminstone en undertonshumor som kan liknas vid de i tråden aktuella programmen. Att Svensson Svensson är en efterapning av Våra värsta år beror på hur man väljer att se det. "SS" har ett helt annat perspektiv där alla utom Gustav är lyckade. I "VV" är alla misslyckade. "SS" är nästan mer en efterapning av Cosby.

Vi är dock helt överens om att Seinfeld och Våra värsta år inte bör ställas mot varandra. Det går visserligen att jämföra allt, men en sådan jämförelse skulle bara bygga på subjektiva uppfattningar. Sådana uppfattningar kan ju även appliceras på en jämförelse mellan en cykel och en kopp kaffe. Fullständigt meningslös, men möjlig att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Vi tar en repeat på den här.

För sådär är det.

Fyfan för seinfelt

Här är ett exempel på en sådan fullständigt meningslös subjektiv uppfattning. Att Seinfeld dessutom är felstavat understryker det ännu mer.
Senast redigerad av HerrGickhan 2014-02-27 kl. 08:07.
Citera
2014-03-01, 20:12
Bannlyst
Jag gillar MWC bättre än Seinfeld. MWC är elaka, jävliga, onda, fula i munnen, taskiga, befriade från moralpinnar, bryter regler med mera. Seinfeld är ganska normala och kommer mest bara med talskämt.

Exempelvis detta:
Seinfeld säger "half silk half cotton. What can goes wrong?" när han syftar på sin skjorta. Jag förstår exakt vad han menar men det är inte direkt kul. Mest bara ett "ha".

Peggy Bundy frågar Al Bundy om Peggy ser fet ut i sin nya klänning som hon köpte med Al's pengar. Al bundy ser då som terminator typ "scanning....." och sen kommer det upp två svars alternativ typ "Yes -> Peggy kicks you" och "No -> Peggy says "Don't lie to me Al"".

Seinfeld är mer för den lugna personen som tycker talskämt är roliga.
Citera
2014-03-03, 19:04
Medlem
Jeff_Loomiss avatar
Normal och normal..Seinfeld innehåller ju många småsinta, neurotiska, närmast elaka karaktärer.

Och ja, jag tycker Seinfeld är MÅNGA klasser bättre än Married with Children. Bättre dialog, bättre karaktärer, bättre manus osv.
Citera
2014-03-03, 19:15
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Älskar båda serierna fast skulle nog toppa SF som lite bättre eftersom dom har flera roliga karaktärer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in