Resultat: Vilken är din favorit?
Married with Children
32,84%
44 röster
Seinfeld
67,16%
90 röster
2014-03-22, 21:10
Medlem
klybans avatar
Tycker dom inte konkurrerar i samma stil ens, visst humor bägge.

Bästa är att bägge håller bra, fast det börjar bli till åren.
Som andre serier ibland kan ha problem med.
Röstade på Al Bundy, men kunde lika gärna ha varit på Jerry Seinfeld.
Citera
2014-03-22, 23:14
Medlem
Båda är giganter på sin tid, svårt att välja.
Citera
2014-08-17, 06:52
Medlem
Mogaku-sans avatar
Seinfeld alla dagar i veckan. Våra värsta år levererar stundtals men når inte upp till Seinfelds nivå.
Citera
2014-08-17, 07:08
Avslutad
Al Bundy vs en packe judar som klagar över oväsentligheter. Valet är lätt.

Seinfeld är iofs en hyfsat sevärd historia men jag upplever inte att det är det himlastormande världsomvälvande måste som en del i tråden uttrycker. Ja, det finns många guldkorn i Seinfeld, men ytterst är det en serie som inte åldrats med behag.

Det har iofs inte Married with Children heller gjort, men på något sätt så känns den serien mer som ett unikum för sin tid än som något som SKA åldras väl. Det är, liksom en tårtbit, en slajs av åttio-/nittiotal som på ett charmigt vis blivit kvar i sagda tid.

Sen är det intressant att se hur de respektive skådespelarna har klarat sig efter att "Den stora Serien" slutat. Jag vill påstå att MwC-gruppen klarat sig bättre än Seinfeldgänget. Visst, Jerry har landat på fötterna och Julia har gjort ett par mer eller mindre lyckade sitcoms efteråt. Michael Richards fick ett lustigt utbrott på scen och är persona non grata eftersom han (med all rätt) blev förbannad på en neger som häcklade honom. Jason Alexander har i stort sett försvunnit.

I jämförelse. Katey Sagal tar Kurt Sutters dase och blir därför en stor stjärna (emellertid ogillad av publiken vilket i sig ju är en succé) i Sons of Anarchy. Ed O´neill är patriarken i Modern Family. Ed har även haft lite filmroller av och till, bland annat i The Bone Collector. Sen har vi ju Christina Applegate (som jag personligen var störtande förälskad i när jag var fjorton och än i denna dag inte skulle sparkat ur sängen, hon har verkligen åldrats med finess). Hon körde sin Jesse i några säsonger vilket i stort sett kvittar emot Julia Dreyfuss Christine, men till skillnad från rikemansdottern Julia så har Applegate fortsatt med huvudroller i halvpissiga romcoms. Dave Faunstino är väl lite av sorgebarnet i MwC-gruppen. Han hade något eget Jackassliknande projekt men bortsett från enskilda gästroller har han mig veterligen inte haft något större påhugg under de senaste typ femton åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Gillade aldrig Seinfeld, tycker han är så jävla dryg.
I Jerrys försvar så var han aldrig mer än en bikaraktär i sin egen sitcom. Han utmålades som huvudrollen men det var väldigt lite som spann runt honom, istället var det hans färgstarka sidekicks som stal showen. Man kan jämföra med Musse Pigg som är en rättrådig liten kuksugare som ingen kan älska. Däremot är Långben turbon i Musse-serierna. Det är Långben som får skiten att röra sig framåt.
Senast redigerad av Haverism 2014-08-17 kl. 07:11.
Citera
2014-08-17, 08:11
Medlem
Den enda i Seinfeld som jag tyckte var bra/rolig var Kramer, resten av de andra tyckte jag var dryga speciellt Seinfeld själv som jag tyckte gjorde sig märkvärdigare än vad han är.

MWC gillade jag alla, specillt Al Bundy, han sade som många tänkte på den tiden och även om man inte håller med hans åsikter så var de ändå roliga.
Citera
2014-08-17, 12:21
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Al Bundy vs en packe judar som klagar över oväsentligheter. Valet är lätt.

Seinfeld är iofs en hyfsat sevärd historia men jag upplever inte att det är det himlastormande världsomvälvande måste som en del i tråden uttrycker. Ja, det finns många guldkorn i Seinfeld, men ytterst är det en serie som inte åldrats med behag.

Det har iofs inte Married with Children heller gjort, men på något sätt så känns den serien mer som ett unikum för sin tid än som något som SKA åldras väl. Det är, liksom en tårtbit, en slajs av åttio-/nittiotal som på ett charmigt vis blivit kvar i sagda tid.

Sen är det intressant att se hur de respektive skådespelarna har klarat sig efter att "Den stora Serien" slutat. Jag vill påstå att MwC-gruppen klarat sig bättre än Seinfeldgänget. Visst, Jerry har landat på fötterna och Julia har gjort ett par mer eller mindre lyckade sitcoms efteråt. Michael Richards fick ett lustigt utbrott på scen och är persona non grata eftersom han (med all rätt) blev förbannad på en neger som häcklade honom. Jason Alexander har i stort sett försvunnit.

I jämförelse. Katey Sagal tar Kurt Sutters dase och blir därför en stor stjärna (emellertid ogillad av publiken vilket i sig ju är en succé) i Sons of Anarchy. Ed O´neill är patriarken i Modern Family. Ed har även haft lite filmroller av och till, bland annat i The Bone Collector. Sen har vi ju Christina Applegate (som jag personligen var störtande förälskad i när jag var fjorton och än i denna dag inte skulle sparkat ur sängen, hon har verkligen åldrats med finess). Hon körde sin Jesse i några säsonger vilket i stort sett kvittar emot Julia Dreyfuss Christine, men till skillnad från rikemansdottern Julia så har Applegate fortsatt med huvudroller i halvpissiga romcoms. Dave Faunstino är väl lite av sorgebarnet i MwC-gruppen. Han hade något eget Jackassliknande projekt men bortsett från enskilda gästroller har han mig veterligen inte haft något större påhugg under de senaste typ femton åren.

I Jerrys försvar så var han aldrig mer än en bikaraktär i sin egen sitcom. Han utmålades som huvudrollen men det var väldigt lite som spann runt honom, istället var det hans färgstarka sidekicks som stal showen. Man kan jämföra med Musse Pigg som är en rättrådig liten kuksugare som ingen kan älska. Däremot är Långben turbon i Musse-serierna. Det är Långben som får skiten att röra sig framåt.

Fast vad skådespelarna gjort eller inte gjort efteråt har väl rätt lite att göra med hur bra eller dålig serien i sej är? Särskilt när det handlar om serier som dessa, med 0.5-dimensionella karaktärer typ. De fyra huvudkaraktärerna i seinfeld har typ fem olika ansiktsuttryck. Tillsammans.

Ps christina applegate var även het i anchor man, man får allt lite skämtstånd av whore island och kick you in the ovaries.

Det där om jerry och musse pigg är ganska sant, fast jerry är egentligen ingen bifigur, för han är ändå med rätt mycket i dialoger etc. Det är bara det att hans karaktär är lite av ett koncentrat av det tråkigaste och sämsta hos människor (beige, falsk, slätstruken etc) så ingen vill erkänna ens för sej själv att man ibland känner igen sej, det är helt enkelt för skämmigt.
De övriga karaktärerna är precis som du säger lite mer färgstarka, så de är lättare att knyta an till, även om de ofta är betydligt värre än jerry.

Citat:
Ursprungligen postat av Ubuntu.Linux
Exempelvis detta:
Seinfeld säger "half silk half cotton. What can goes wrong?" när han syftar på sin skjorta. Jag förstår exakt vad han menar men det är inte direkt kul. Mest bara ett "ha".

Har du lust att förklara? För jag uppskattar ändå hans såna standups ibland men denna fattar jag inte alls. Eller så fattar jag den, men isf är det inte ens ett så roligt att det räcker till punkten efter ha-et.
Senast redigerad av CXT 2014-08-17 kl. 12:23.
Citera
2014-08-19, 00:49
Medlem
Calogeros avatar
Seinfeld är absolut bättre. Larry David är ett geni, och om det finns en show som slår Seinfeld så är det ju hans egna Curb Your Enthusiasm.

Med det sagt gillar jag även Married With Children och håller det som en lite underskattad serie.
Citera
2014-08-19, 10:44
Medlem
Konstig omröstning, men Seinfeld vinner alla gånger, det är världens bästa serie. Married With Children är ju katastrofalt, kan inte ens uppskatta det på ett ironiskt plan.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in