2014-02-25, 15:28
Medlem
Hejsan.

Jag har ett flertalet arbetsgivare, alla utom det som ger den största inkomsten har lämnat in kontrolluppgift. De andra fick jag kontrolluppgift av redan i mitten av Januari. Och så har det varit på alla företag jag arbetat på - senast slutet av Januari så trillar uppgiften ner i brevlådan.

Vad jag vet är arbetsgivare skyldig enligt lag att uppge kontrolluppgifter.

Pallar inte med att få deklarationen i April och då se att jag bara tjänat 118.000 kr som jag då gjort hos de mindre arbetsgivarna. Den större har jag tjänat 227300 kr hos.

Vad göra?
Citera
2014-02-25, 22:54
Medlem
Din arbetsgivare kan ha lämnat kontrolluppgift till Skatteverket, men glömt att skicka ut en till dig. Alternativt att den har kommit bort i posthanteringen. Kontakta din arbetsgivare och be om en ny KU.
Citera
2014-02-26, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xingu
Din arbetsgivare kan ha lämnat kontrolluppgift till Skatteverket, men glömt att skicka ut en till dig. Alternativt att den har kommit bort i posthanteringen. Kontakta din arbetsgivare och be om en ny KU.

Ringde till skatteverket och de sa att pga sekretess kunde de ej ge mig några upplysningar via telefon. Inte ens om någon arbetsgivare skickat in eller inte. Handläggaren sa att han skickar den information som inkommit till folkbokföringsadressen till det person-nr det gällde (mitt).

Återstår att se vad informationen säger när jag får det imorgon Torsdag eller Fredag. Kan ju vara så att kontrolluppgifterna kommit till skatteverket - bara det att det inte skickats ut till mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in