• 1
  • 2
2014-02-25, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freddeimalmo
StyleWars

Man kan ju undra om det är som du säger. Jag ställer en fråga och får väldigt konstiga svar...

Är jag otydlig?

Det jag vill veta är om det finns samma program som till PC för MAC. Jag hittar inget som fungerar antar att det är någon som vet hur man får fram det även för MAC.
Ja, du är väldigt otydlig.

Du förklarar inte varför du vägrar använda tangentbordet.

Du klarar av att skriva ett frågetecken. Varför klarar du inte av att skriva en asterisk?

Din fråga är lika konstig som att fråga om det finns något program för att få fram frågetecken.
Citera
2014-02-25, 19:06
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
StyleWars

Man kan ju undra om det är som du säger. Jag ställer en fråga och får väldigt konstiga svar...

Är jag otydlig?

Det jag vill veta är om det finns samma program som till PC för MAC. Jag hittar inget som fungerar antar att det är någon som vet hur man får fram det även för MAC.
Ja, OK vad heter det programmet som du använder för att få fram asterisk på Windows då?
Citera
2014-02-25, 22:13
Medlem
Citat:
StyleWars

Är jag otydlig?

Ja, du är väldigt otydlig

Vilket program pratar du om?
Du kan inte köra Windows-program på Mac eller tvärtom, dock så kan det finnas versioner för båda operativsystemen
Citera
2014-02-25, 22:38
Moderator
Neksnors avatar
Vad händer om du håller SHIFT (En tangent med en uppåtriktad pil) nertryckt samtidigt som du trycker på knappen till höger om Ä?
Citera
2014-02-26, 13:09
Medlem
Det finns en uppsjö för PC kolla Youtube eller googla men finns det något som får fram lösenord för MAC? Jag har svårt att hitta eller rättare sagt hittar inte.

Att skriva* är väl inget svårt men att få fram det i klartext är betydligt mycket svårare.

Trodde att det fanns någon som kunde hjälpa mig med det. Synd att ni inte kan det. Om ni inte kan det så svara inte på tråden. Svårare än så är det inte inte heller bör man vara otrevlig.

Tack

Robban
Citera
2014-02-26, 13:39
Moderator
Rassas avatar
Jaha, du vill alltså få fram ett lösenord i klartext. Varför sa du inte det från början? Istället för att be om hur man får fram en asterisk. Det var en väldigt otydlig fråga. Ingen är otrevlig, det är bara det att det är svårt att förstå vad du frågar efter.

Det är väl bara att googla och testa några password crackers för Mac:
https://www.macupdate.com/app/mac/14710/mackrack/
http://www.openwall.com/john/pro/macosx/
Citera
2014-02-26, 15:19
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Det finns en uppsjö för PC kolla Youtube eller googla men finns det något som får fram lösenord för MAC? Jag har svårt att hitta eller rättare sagt hittar inte.

Att skriva* är väl inget svårt men att få fram det i klartext är betydligt mycket svårare.

Trodde att det fanns någon som kunde hjälpa mig med det. Synd att ni inte kan det. Om ni inte kan det så svara inte på tråden. Svårare än så är det inte inte heller bör man vara otrevlig.

Tack

Robban
Jag vill säga tack till dig Robban, för jag har suttit och grunnat på det här och haft djupa veck i pannan!
Du ville ha en password cracker för OSX. Phew! Rassa har varit en ängel och googlat fram det till dig. Hoppas det går bra nu för dig!

Jag trodde ett tag att Flashbacks macforum hade gett mig flashback av LSD jag petade i mig under summer of love. Och att det var därför som Flashback heter Flashback…panik inte långt borta kan jag säga!
Citera
2014-02-26, 16:08
Medlem
Citat:

Tack

Robban

Citat:
stämmer bra! det fungerar bra på Facebook, gmail etc både i Chrome och i Firefox men det måste finnas ett program som kan ta fram dem utan att det är sparat.

någon som vet? Det finns en uppsjö för PC men hittar inget för MAC.
Ingen här har varit otrevlig. Det är bara det att frågan är ställd på ett dåligt och märkligt sätt.

Finns lösenordet inte sparat så kan du inte se lösenordet, varken på PC eller Mac.
Om lösenorden finns sparade i Firefox så använder du Firefox för att se lösenorden.
Senast redigerad av 3. 2014-02-26 kl. 16:14.
Citera
2014-02-26, 16:12
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

Tack

Robban

Du formulerar dig väldigt luddigt och det är nänstintill omöjligt att förstå vad du vill ha hjälp med.
Handlar det om att du glömt bort ett lösenord med det finns sparat i firefox?
I såfall gå till options/security och klicka på "saved passwords" och sen på "show passwords".
Citera
2014-02-26, 20:50
Medlem
Citat:

Tack

Robban

Vill du ha hjälp så skriv en tråd med ett innehåll som faktiskt går att förstå sig på, för ingenstans i tråden har du skrivit att du behöver hjälp att få fram ett lösenord.
Folk (vi) är inte otrevliga, utan försöker att få fram mer information om vad du egentligen behöver hjälp med
Citera
2014-02-27, 09:38
Medlem
Förstår att det varit otydligt!

Finns det något gratisprogram?
Citera
2014-02-27, 11:34
Medlem
Citat:
Förstår att det varit otydligt!

Finns det något gratisprogram?

I vilket program ligger lösenordet sparat?

Stora delar av lösenordet sparas i Nyckelringen, vilket du kan komma åt genom programmet Nyckelhanteraren
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in