2014-02-27, 21:26
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Höll på att skratta ihjäl mig när jag läste det!!!

Tråkigt nog så verkar det som att det inte är sant.

Jag har länge propagerat för att somalier eller någon muslimsk förening skulle bli medlemmar i SD och börja rösta på människovärdiga sätt i partiet. Då skulle de ordinarie rasisterna snart lämna, typ alla.
Så du menar alltså att somalier, dvs islamistiska negrer ökända för sin piratverksamhet utanför Afrikas kuster, skulle "börja rösta på människovänliga sätt"?

Det är inte lätt att hamna på min ignorelista men du är fan nära nu...
Citera
2014-02-27, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Bra att MC-gängen nu börjar styra och ställa i asylpolitiken.

Politikerna har ju misslyckats i över 30 år.

Hahaha. Som att en sverigedemokratisk lokalavdelning skulle ha något att säga till om angående asylpolitik.
Citera
2014-02-27, 23:14
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Så du menar alltså att somalier, dvs islamistiska negrer ökända för sin piratverksamhet utanför Afrikas kuster, skulle "börja rösta på människovänliga sätt"?

Det är inte lätt att hamna på min ignorelista men du är fan nära nu...

Jag menade väl inte riktigt att piraterna runt Afrikas kust skulle beblanda sig i svensk partipolitik.

Jag talar givetvis om svenska negrer. För all del, invandrare rent generellt borde kuppa SD. Den här Kungsbacka-kuppen borde inspirera fler kunde man hoppas. Om och hur det nu visar sig ha gått till. Det verkar ju fortfarande ganska oklart i fallet i fråga?

Din ingorelista? Visst, det är alltid roligt med folk som frivilligt skyltar med vilka de själva anser sig förlora emot. För mig blir det ju en vinst. Så det blir en dubblett-smiley på det:
Citera
2014-02-28, 08:38
Medlem
Update: Grupperingen som jag trodde först av tidningens rapportering har avsagt sig all inblandning i en insändare. Men de tackar för tipset och kallar idén strålande.

I en artikel talas det om en person som haft en tischa med Harley Davidsson (sic!)-tryck.
Reportern hävdar till samtal som "forstätter att komma in till redaktionen om att det var flera personer på mötet iklädda skinnställ och västar".

Mitt tips: Reportern Josefine Julèn har gått efter devisen: "Kolla aldrig en bra story, då spricker den" och svalt någons förflugna ord med hull och hår. Jävligt dålig journalistik, helt enkelt. Inte första gången lokalblaskan trycker saker utan att kolla eller låta fler komma till tals för en mer nyanserad bild.
Citera
2014-02-28, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meowgrrr
Update: Grupperingen som jag trodde först av tidningens rapportering har avsagt sig all inblandning i en insändare. Men de tackar för tipset och kallar idén strålande.

I en artikel talas det om en person som haft en tischa med Harley Davidsson (sic!)-tryck.
Reportern hävdar till samtal som "forstätter att komma in till redaktionen om att det var flera personer på mötet iklädda skinnställ och västar".

Mitt tips: Reportern Josefine Julèn har gått efter devisen: "Kolla aldrig en bra story, då spricker den" och svalt någons förflugna ord med hull och hår. Jävligt dålig journalistik, helt enkelt. Inte första gången lokalblaskan trycker saker utan att kolla eller låta fler komma till tals för en mer nyanserad bild.

Varför tror du att de är på ruinens brant?
Citera
2014-04-03, 14:26
Medlem
SD Kungsbacka positiva till att kommunen tar emot ensamkommande flyktingbarn:
Citat:
SD-Kungsbacka som imploderat efter uteslutningar och internt bråk valde för någon månad sedan under turbulenta former en ny styrelse. Nu meddelar den nya styrelsen att partiet svängt i frågan huruvida kommunen ska ta emot ensamkommande flyktingbarn. Enligt tidningen Kungsbackanytt beräknas det att kommunen kommer ta emot 100 ensamkommande flyktingbarn. Sverigedemokraternas nya frontfigur Maya Markiewicz i Kungsbacka säger till Kungsbacka-nytt:

- Beslutet är beslutat. Vi ser inga problem med antalet.
http://expoidag.blogspot.se/2014/04/...gentligen.html

De borde ju uteslutas.
Citera
2014-04-03, 15:15
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anomiea

De borde ju uteslutas.

Ser man på. Det var ju intressant, om det stämmer.
Citera
2014-04-03, 17:18
Medlem
Lär nog va ett stort antal SDare i Kungsbacka som nu går över till svp. SD gräver sin egen grav.
Citera
2014-04-03, 18:26
Medlem
SD Kungsbacka verkar alltså positiv till kommunalt mottagande av s.k. ensamkommande om de placeras i familjehem, detta eftersom de ska ha de bästa förutsättningarna att integreras, "stödjande integration" ska det vara tydligen.

Péter Orincsay skriver på SD Kungsbackas hemsida:
Citat:
Vi säger nej till att ta emot ensam kommande flyktingbarn i den formen att de placeras i ett eget boende, eftersom vi anser att det spär på utanförskapet, bidrar till försvårad integration i samhället. Vi anser att dessa ungdomar bör i första hand placeras i familjehem, där kärleksfulla förhållanden kan hjälpa de in i samhället, där de dessutom får en chans att lära sig språket, svenska seder och kultur! Då svenska barn som har problem hemma får stöd och hjälp genom socialen att få en ny chans i familjehem, bör även detta vara en modell som bidrar till en bättre och mer lyckad start.

Att unga killar från liknande kulturer placeras tätt tillsammans främjar ju inte steget in i samhället på ett effektivt sätt utan snarare bidrar till utanförskapet. Vi vill heller inte att man placerar barn som kommer med traumatiska upplevelser i bagaget ensamma i den boendeformen. Närheten till sjukhus, polis, psykologer, rätt utbildningsmöjligheter, och en stödjande integration bör noga undersökas innan beslut fattas.
http://kungsbacka.sverigedemokratern...sbacka-kommun/

Artikeln från Kungsbackanytt finns att läsa på Exponerat: http://www.exponerat.info/sd-kungsba...ensamkommande/
Citera
2014-04-03, 18:42
Medlem
Citat:

De borde ju uteslutas.

Vad in i helv-te! Vad är det för tomtar som huserar i Kungsbacka? Solklara uteslutningsärenden om de inte är felciterade.
Citera
2014-04-03, 18:48
Jag kastade ett öga på SD Kungsbackas styrelse och det var bannemig inte många namn där som man skulle kunna förknippa med Sverige. James Kujansuu får mig att tänka på rugbyspelare från Samoa. Maya Markiewicz är ju alldeles uppenbart en polsk judinna. Péter Orincsay känns ju inte helt igenom arisk han heller även om jag inte vågar gissa dennes härkomst bara sådär rakt av.

Nånting är uppenbarligen alldeles galet i Kungsbacka och detta måste Åkesson omedelbart adressera.
Citera
2014-04-03, 19:07
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:

De borde ju uteslutas.
EXPO?

Expo är "Anti SD trollet nummer 1."

Trovärdighet= mindre än noll.