Mattias From:
Citat:
Jag känner att det nu är dags för mig att kommentera den senaste tidens händelser kring mitt tidigare parti, Sverigedemokraterna i allmänhet och SD-Kungsbacka i synnerhet. Som bekant så utsattes styrelsen i Kungsbacka för en välregisserad kupp på årsmötet den 20 februari i år. Kuppmakarna lyckades att mobilisera ett tjugotal tidigare okända medlemmar för att vingklippa hela styrelsen och välja in sig själva istället. Personer som var med berättar om bilden av kuppmakarna som en brokig skara, påminnande om ett mc-gäng. Min tidigare partikollega Thord Brynielsson, som har lagt ner ett enormt ideellt arbete på lokalavdelningen och i kommunfullmäktige petades helt från styrelsen, precis som alla de andra. Alla de andra utom en person -Maya Markiewicz, som pekas ut som hjärnan bakom kuppen. Markiewicz fortsätter som vice ordförande. Den nye ordföranden James Kujansuu är en person som helt saknar föreningsvana och som så vitt jag vet aldrig setts i partisammanhang tidigare. Medlem har han inte varit i mer än ett drygt halvår.
Men också Sara-Lena Bjälkö från Falkenberg, som satt som mötesordförande utsänd från SD-Riks sägs ha ett finger med i spelet. Hon är Facebook-vän med den nye ordföranden James Kujansuu och de tränar på samma gym i Kungsbacka. Bjälkö har tidigare skämt ut både sig själv och SD-Falkenberg då hon i kommunfullmäktige röstat för att ta emot så kallade ensamkommande "flyktingbarn" och till pressen tillagt att vi skall ta emot dem med öppna hjärtan.
...
http://frihetensfackla.se/?id=283
Sara-Lena Bjälkö verkar vara bekant med James Kujansuu, så SD Kungsbacka är säkert informerade om vad de bör göra för att bli framgångsrika inom nya SD.
Sara-Lena Bjälkö välkomnade fler ensamkommande skäggbarn till Falkenberg, hon blev belönad med en plats på nya SD:s riksdagslista.
Nu vill även Maya Markiewicz ha fler ankarbarn till Kungsbacka, det är väl bara en tidsfråga innan de fyras gäng fått in Markiewicz på riksdagslistan...
(FB) Sara-Lena Bjälkö (SD), blivande riksdagsledamot?