2014-03-13, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleForest
U-jord = urnjord, dvs jord för urnor, balkonglådor etc. Jorden är lite extra näringsrik eftersom utrymmet för rötter är begränsat i urnor.

Försök härma förhållandena där du ska plantera dina tjejer. Är din tilltänkta plats blöt, sandig, sur, basisk, lerig...? En planta kan stressas mycket om du t.ex. vattnar med surt vatten hemma och sen planterar ut den i basisk miljö.

Tänk på att cannabis är ogräs, de växer som sjutton även under förhållanden som inte är optimala. Har odlat utomhus två somrar och min erfarenhet är att det allra viktigaste är att de står i ett ljust läge. Försök hitta en glänta och plantera på den nordliga sidan, plantera inte inne i skogen (vis av erfarenhet).
så om jag skaffar U-jord behöver jag inte tillsätta någon som helst näring eller dylikt utan bara vatten på en hel sommar? jag kommer dock endast grodda fröna tror jag, kommer ej förvegga dem, när är optimal planteringstid? har hört att runt början på maj är en bra tid att plantera, beror väll såklart på vädret är det 20+ i mitten på april finns det ju ingen anledning att inte börja då men enligt din erfarenhet? om jag kör med hink bör jag göra dreneringshål typ i mitten på hinken? något mer? leca kulor? vart/hur mycket? finns det någon slags fuktighetssticka man kan stoppa ner i jorden så man vet hur mycket som behövs vattnas? mvh
Citera
2014-03-13, 12:54
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VesslanSwecan
Känns inte bra att återanvända en jord som har legat ute ett helt år och förpestat sig med alla möjliga insekter och dylikt.
Nja. Inget jag märkt när jag återanv bäddar. Men each to his own.
Citera
2014-03-13, 17:57
Medlem
VesslanSwecans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Nja. Inget jag märkt när jag återanv bäddar. Men each to his own.
Det jag själv märker varje gång jag byter ut jorden är hur massiv skörd man får så varför ändra på ett vinnande koncept?
Citera
2014-03-13, 18:35
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VesslanSwecan
Det jag själv märker varje gång jag byter ut jorden är hur massiv skörd man får så varför ändra på ett vinnande koncept?

För du bär torv i onödan. Aldrig fel med motion iofs.
Citera
2014-03-14, 16:42
Medlem
Kör i skogen, med egen jord, antingen U-jord som någon rekomenderade eller någon liknande gödselberikad jord! Sätter några plantor så att dem får runt 15l jord var i sopsäckar. Köper till något som håller rådjur och andra djur borta, råodör eller annan passande sörja (kommer även att pissa där regelbundet på och runt om växterna). Ett stort plus är att där finns bra med myrstackar som håller borta kryp och sniglar.
Nu är det upp till vädret att hålla sig framme och snuten att hålla sig borta.
Citera
2014-03-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av root2ohm
Kör i skogen, med egen jord, antingen U-jord som någon rekomenderade eller någon liknande gödselberikad jord! Sätter några plantor så att dem får runt 15l jord var i sopsäckar. Köper till något som håller rådjur och andra djur borta, råodör eller annan passande sörja (kommer även att pissa där regelbundet på och runt om växterna). Ett stort plus är att där finns bra med myrstackar som håller borta kryp och sniglar.
Nu är det upp till vädret att hålla sig framme och snuten att hålla sig borta.
Skulle inte rekommendera att du pissar på busken.
Mvh
Citera
2014-03-15, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Skulle inte rekommendera att du pissar på busken.
Mvh

Har läst motsatsen faktiskt. Får prova mig fram och se om några dör
Citera
2014-03-15, 17:01
Medlem
Phatcherocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av root2ohm
Har läst motsatsen faktiskt. Får prova mig fram och se om några dör

Späd ut 1/10 om du ska vattna direkt på
Citera
2014-03-15, 18:16
Medlem
Blir purple typhoon 20st kvinnor.
Får sätta 70-80st sen klippa bort hanarna. För veggar dock dom redan nu samt toppar dom.
Mycket större skörd då. Kan ju ha tur så att det blir många female men bara ett +
Senast redigerad av RC-stekarn 2014-03-15 kl. 18:18.
Citera
2014-03-15, 21:00
Medlem
Odla cannabis ute

Hej jag har 6 st cannabis frön vilken sort vet jag inte och om det är honor lr hanar vet jag heller inte men jag tänkte sätta ut dom i skogen och behöver lite tips o råd från nån kunnig som vet hur jag ska göra.

1. När ska jag sätta ut dom i jorden?
2. Ska jag börja odla dom inne först o sen sätta ut dom?
3. är det bara sätta ner dom direkt i jorden och gå ditt ibland o kolla läget?
4. Vad behöver jag göra för en lyckad odling ute?
5. Hur ska jag odla fröna ute/hur gör man?

Tror det är barr skog vid mig

Obs gärna seriösa ärliga svar, svara inte annars!

Mvh Fredrik.
Citera
2014-03-15, 21:07
Medlem
1. Beror på var du bor samt vad det är för temperatur utomhus
2. Jag skulle rekommendera att du väcker upp dina frön i blött papper upp till några dygn tills att dina fröns "svans" börjar komma ut.
3. Det beror helt på vad du vill ha för resultat. Ju mer tid du lägger ner, desto bättre blir det. Dvs. om du inte gör fel.
4. Du behöver sätta dig in i vad du faktiskt ska göra. Lägg ner några timmar på att läsa på om vad du behöver. Gå ut i din skog och ta reda på om det är en barrskog eller inte. Detta ser du ganska enkelt. Leta upp en plats där du tror att ingen besöker. Jag skulle rekommendera att leta upp en plats du tror passar. Kolla så att platsen har bra solljus på sig och att det är ganska dolt. Du kan även testa att lägga ut någonting färgglatt och låta den ligga i någon vecka. T.ex en färgglad flaska med hårspray eller dyl. På detta sätt kan du se om någon faktiskt rör sig i det området. Detta är dock inte ett säkert sätt att ta reda på om det rör sig folk i området.
5. Du behöver läsa på. Det är inte speciellt svårt, men det är bra att veta vad man sysslar med.
Citera
2014-03-15, 21:14
Medlem
Okej tack för tipsen
Jag bor i Norrköping Östergötland, men när kan jag sätta ut dom i jord? funkar det i april?
vi har runt 10-14+ här om dagarna
Ang Resultaten så vill jag ju ha dom långa o fina med bads, men hur vet jag när jag ska skörda dom??
Senast redigerad av frick92 2014-03-15 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in