Citat:
Ursprungligen postat av
Allvarligt2837
U-jord? (är noob) ska odla utomhus, om jag kör på en 10L hink/planta, bör jag byta 1 gång då? alltså om jag sätter plantan, sen efter typ 3-4 veckor byter jag ut jorden? funkar det? är rädd att man ska ta för lite/för mycket näring och vet inte vilken näring man ska ta heller så att bara byta jord lät väldigt lätt och skönt, och är väll omöjligt att faila liksom men kanske inte alls går att byta jord när den har rötter och så?

om det går hur gör jag då? ska jag skaka bort all jord och sedan plantera om? trodde du gjorde det men om du byter efter varje skörd är det lite annorlunda!

U-jord = urnjord, dvs jord för urnor, balkonglådor etc. Jorden är lite extra näringsrik eftersom utrymmet för rötter är begränsat i urnor.
Försök härma förhållandena där du ska plantera dina tjejer. Är din tilltänkta plats blöt, sandig, sur, basisk, lerig...? En planta kan stressas mycket om du t.ex. vattnar med surt vatten hemma och sen planterar ut den i basisk miljö.
Tänk på att cannabis är ogräs, de växer som sjutton även under förhållanden som inte är optimala. Har odlat utomhus två somrar och min erfarenhet är att det allra viktigaste är att de står i ett ljust läge. Försök hitta en glänta och plantera på den nordliga sidan, plantera inte inne i skogen (vis av erfarenhet).