2014-02-24, 20:37
Medlem
Ministry.of.Truths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sancha
Haha, jag ÄLSKAR att du säger "platt-tv" 2014

På min tid var TV-apparaterna tjocka!
Det var bättre förr
Citera
2014-02-24, 20:38
Medlem
käkar alltid svenskt, låter kanske lite löjligt men jag gillar mat utan hepatit och fågelinfluensa
Citera
2014-02-24, 20:40
Medlem
Nonchis avatar
Märkligt hur diskussionen direkt gick från billigt kontra dyrt till svenskt kontra utlänskt?

Jag handlar ofta med plånboken, men de flesta produkterna är ju samma skit ändå. Sparar 3 kronor på att köpa en liter mjölk som är billigare, inte fan är den från ett uland? Samma sak med övriga basvaror, det går att spara pengar på i princip ALLT och ändå handla grejer som smakar likadant, ser likadant ut och dessutom kommer från Sverige.
Citera
2014-02-24, 20:41
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gingaginga
käkar alltid svenskt, låter kanske lite löjligt men jag gillar mat utan hepatit och fågelinfluensa
Vilket all utländsk mat har? Shit, dom stackars tyskarna och spanjorerna måste dö som flugor.
Citera
2014-02-24, 20:48
Medlem
[quote=NuLugnarDuNerDig|47667171]Vilket all utländsk mat har? Shit, dom stackars tyskarna och spanjorerna måste dö som flugor.[/

nä jag snackar mer polen med smarriga drogpumpade hästar o asien med sina goa virusfåglar

edit:vafan hände med texten
Senast redigerad av Gingaginga 2014-02-24 kl. 20:50.
Citera
2014-02-24, 20:52
Medlem
Svenska slakt-industrin är inte heller så jävla bra som folk tror. Djuren bryter benen, får sjukdomar, dör av panikattacker osv där också.
Faktiskt i samma klass som många sjuka länder.
Citera
2014-02-24, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscardavidake
Tycker man inte ska spara på saker som tex, kött. Köp svenskt kött!

Men däremot om du ska köpa pasta så är det skit samma om du köper eldorado eller något bättre italienskt.

Svenskt kött är överlag inte så jävla bra. Samtidigt som olika pastasorter kan skilja något otroligt emellan. Fast det är klart, serverar man alltid sönderstekt skosula med överkokt pasta kanske man slutar märka nån skillnad....
Citera
2014-02-24, 20:58
Medlem
Taliders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Misstaget TS gör är att han/hon sätter likhetstecken mellan högt pris och kvalitet.

~Paul~

Intressant synvinkel. Jag vill gärna att du vidareutvecklar dig
Citera
2014-02-24, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Nänänä det handlar om mera än bara proteiner och kolhydrater.
Billiga mat är ofta sk GMO mat, alltså genmodifierat som bevisligen är cancer framkallande. Det handlar om kraftigt besprutade frukter och grönsaker samt djur som matats med usel mat bara för att lägga på sig vikt.
Billigt kött är även ofta hopsatta med sk köttklister, de tar alltså flera dåliga delar och klistrar ihop dem till en hyffsad köttbit med fett och senor, för att sedan injicera den med vatten. Någonsin tänkt ppå att köttbiten krymper 1/3 efter att du lagt den på spisen? Det gör inte en ekologisk köttbit.
[/url]

GMO är inte alls bevisat cancerframkallande som grupp.

Ekologiskt kött krympter visst om du genomsteker det. Det gör man oftast inte med biff så det krymper inte lika mycket, men likväl krymper allt kött vid upphettning.
Citera
2014-02-24, 21:02
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nesse78
Jag jobbade i fruktdisken i en butik ett tag och hade samma pris på både ekologiska och "giftiga" bananer, 19,90 kr/kg. Bananerna låg brevid varandra i layouten, något fler giftiga bananer än ekologiska ( som var förpackade i en plastpåse).

Kan säga att merparten av våra kunder köpte giftiga bananer än de ekologiska bananerna trots samma kilopris. Det märkligaste var en kund som tog upp två klasar i händerna, en av båda. La tillbaka de ekologiska och stoppade ner de giftiga i korgen. Jag tänkte för mig, va är de för fel på folk...

Ska dock nämnas att de är äldre generationen (pensionärer) och ungt folk som köpte mest, när man är i mellanåren verkade man inte bry sig alls vad man stoppade i sig.

Du måste skämta. De ekologiska varorna är ju för fan ännu mer besprutade än de andra, för att skiten ska hålla längre på sin 123455883 mil långa färd till din skitiga hemköp butik.
Citera
2014-02-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Ni är idioter hela bunten. Lättlurade som bävrar. Fattar ni inte att den svenska grisen eller det svenska nötköttet är lika skit som allt annat? Blundande ni igenom hela hästskandalen senast?
Ni kan betala det dubbla - jag bryr mig inte, men klanka inte ner på oss som är smarta nog att inse att priserna bara är lurendrejeri.

Det är helt sjukt vad ofta folk som totalt saknar koll motiverar sitt eget agerande med att de "minsann är smartare än alla andra som inte fattar hur rätt de har".
Citera
2014-02-24, 21:06
Medlem
kanske inte är jätte mycket mer gött med svenskt kött och svenska kor har´re kanske inte så mycket bättre än andra kor men köper man från nåt jävla u land så kanske det inte ens är ko
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in