2014-02-24, 07:29
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squimpan
TACK JIM!
Mkt användbar länk som passar in på precis alla symptom jag hade inatt. är detta något man kan/bör göra något åt om det upprepas? det är ju som sagt väldigt obehagligt och kan man, vill man nog helst undvika sådana här incidenter!

Denna tråd kanske kan hjälpa dig (FB) Tips på hur man kommer ur en sömnparalys/hypnagoga hallucinationer
Citera
2014-02-24, 08:24
Medlem
O-Lyckligs avatar
Äsch, det var en sån här... Annars
Citera
2014-02-24, 08:32
Medlem
batiktrojas avatar
Väldigt många "bortförelser av ufon" är sömnparalyser.
Folk som ska sova, känner en konstig känsla och ser plötsligt skumma figurer.

Konstigt att något sånt hände när du städade, dock.
Citera
2014-02-24, 11:18
Medlem
Jag fick då iallafall gåshud efter jag såg bilden.
Citera
2014-02-25, 00:24
Medlem
squimpans avatar
efter att ha sovit ett par timmar under dagen har jag försökt analysera min upplevelse men har inte kommit fram till något logiskt (vad som nu anses som logiskt) svar på vad som faktiskt hände och varför!
Som tidigare inlägg påpekade så har jag varit mest aktiv i "Drog" delen av detta forum, så:

Med risken att förlora trovärdighet vill jag lägga fram ett argument för varför jag inte tror att det är varken en knarkskada eller Hallucination på grund av en substans.

jag vill klargöra jag har sysslat (inte på över 6 månader) med hallucinogener (Tex Lsd,PCP,2CB) innan i vissa mängder och vet precis vad en hallucination är och hur de fungerar. Ett tag undrade jag om jag inte kunde fått en "flash" av någon utav de hallucinogena droger som jag konsumerat under åren. (det kan sätta sig i fettvävnaden och släppas ut när man går ner i vikt)

Men jag har också utvecklat en förmåga när det gäller hallucinogener (jag känner inte till någon mer än mig som har den här egenskapen) att kontrollera mina trippar så att jag kan hamna vart jag vill, när jag vill, hur jag vill (Även när jag varit sjuk och feberhallucinerat/Delerium)

Jag kan inte utesluta någonting av det som föreslagits av er som svarat på denna tråd men jag tvivlar starkt på att detta var en "Flash" I och med att jag inte hade någon som helst möjlighet att Kontrollera situationen varken fysiskt eller mentalt. Det enda jag kunde göra är att observera vad som hände och vaknade sedan upp i samma frusna position som när jag blev medvetslös.

Är det någon som känner igen varelsen som jag tecknade? http://www.pictures.se/bild/IxR vilken ras tillhör han? vet ni något speciellt om vad/vem det här var? Varför hade han "Ohm/Omega" tecknet i pannan? (Alpha/Omega, början och slutet) Varför tog han kontakt med mig och vad försökte han säga?

om någon med "paranormala förmågor" (någon som har en vägledare att fråga eller någon som kan kontakta andevärlden) läser detta: snälla hjälp mig få klarhet i detta. jag ställer mer än gärna upp på en seans eller liknande om det på något sätt kan underlätta att förstå vad detta handlade om!

som sagt har jag aldrig varit speciellt intresserad av det Paranormala eller Ufon, men mina ögon och öron är uppspärrade och jag ser nu att allting inte är vad det verkar.
Senast redigerad av squimpan 2014-02-25 kl. 00:26.
Citera
2014-02-25, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squimpan
efter att ha sovit ett par timmar under dagen har jag försökt analysera min upplevelse men har inte kommit fram till något logiskt (vad som nu anses som logiskt) svar på vad som faktiskt hände och varför!
Som tidigare inlägg påpekade så har jag varit mest aktiv i "Drog" delen av detta forum, så:

Med risken att förlora trovärdighet vill jag lägga fram ett argument för varför jag inte tror att det är varken en knarkskada eller Hallucination på grund av en substans.

jag vill klargöra jag har sysslat (inte på över 6 månader) med hallucinogener (Tex Lsd,PCP,2CB) innan i vissa mängder och vet precis vad en hallucination är och hur de fungerar. Ett tag undrade jag om jag inte kunde fått en "flash" av någon utav de hallucinogena droger som jag konsumerat under åren. (det kan sätta sig i fettvävnaden och släppas ut när man går ner i vikt)

Men jag har också utvecklat en förmåga när det gäller hallucinogener (jag känner inte till någon mer än mig som har den här egenskapen) att kontrollera mina trippar så att jag kan hamna vart jag vill, när jag vill, hur jag vill (Även när jag varit sjuk och feberhallucinerat/Delerium)

Jag kan inte utesluta någonting av det som föreslagits av er som svarat på denna tråd men jag tvivlar starkt på att detta var en "Flash" I och med att jag inte hade någon som helst möjlighet att Kontrollera situationen varken fysiskt eller mentalt. Det enda jag kunde göra är att observera vad som hände och vaknade sedan upp i samma frusna position som när jag blev medvetslös.

Är det någon som känner igen varelsen som jag tecknade? http://www.pictures.se/bild/IxR vilken ras tillhör han? vet ni något speciellt om vad/vem det här var? Varför hade han "Ohm/Omega" tecknet i pannan? (Alpha/Omega, början och slutet) Varför tog han kontakt med mig och vad försökte han säga?

om någon med "paranormala förmågor" (någon som har en vägledare att fråga eller någon som kan kontakta andevärlden) läser detta: snälla hjälp mig få klarhet i detta. jag ställer mer än gärna upp på en seans eller liknande om det på något sätt kan underlätta att förstå vad detta handlade om!

som sagt har jag aldrig varit speciellt intresserad av det Paranormala eller Ufon, men mina ögon och öron är uppspärrade och jag ser nu att allting inte är vad det verkar.

Eftersom du ter dig tvärsäker på din sak, så skall jag således respektera detta och utgå från att det du beskriver åtminstone var verkligt för dig och därför taga samtliga dina detaljer om upplevelsen som fakta.

Vad sedan dock beträffar det någon föreslog om svimningsanfall, så stämmer inte svimning in då svimning medför medvetslöshet och således ingen möjlighet för hallucination, samt, att personen vid inledningen av en svimningsattack inte känner sig frusen, som trådstartaren berättade, utan istället varm: http://sv.wikipedia.org/wiki/Svimning

Vad sedan beträffar upplevelsen i sig, så tänkte jag direkt på Sömnparalys, som redan tipsats om i tråden.

Problemet är bara att sömnparalys endast varar under en i sammanhanget kort stund, även om den kan upplevas som länge på grund av den terror offret känner. Dock varar en attack med sömnparalys endast minuter, och under inga omständigheter flera timmar, som du, alltså trådstartaren, beskriver förlöpte i tid efter att du kommit till sans igen:
Citat:
Duration of the experience: 1 to several minutes (termination is spontaneous, or induced by touch from another person).
http://www.periodicparalysis.org/english/view.asp?x=541

Om det nu skulle handla om en faktisk upplevelse, så att säga, och inte någon form av mystisk hallucination (vilket ju mitt i allt ändock inte är helt omöjligt, även om den långa medvetslösheten och minnesluckorna är svårare att förklara) så lär i sådana fall betydligt mer ha hänt än det du minns, vilket ju också den saknade tiden på flera timmar bevisar.
Visserligen skulle du ju kunna försöka hitta en legitimerad hypnotisör att försöka ta reda på den saknade tiden. Dock är faran med detta att hypnotisören i fråga måste vara just genuin och inte någon New Age-flummare som planterar "minnen" i dig som i själva verket aldrig inträffat men som du sedan tror är sanna upplevelser som du har haft. Du vet, i stil med "hypnotisörer" som fått sina patienter att tro att de varit med om sexuella övergrepp och ritualmord på småbarn.

Något annat som slog mig var att bilden du hade ritat av det ansikte du såg, föreställde vad foliehattar som David Icke kallar för "Reptilianer".
Citera
2014-02-25, 07:50
Bannlyst
Kom ihåg att andar gärna luras. Och man kan med största sannolikhet inte se hur de ser ut. Däremot vill vissa gärna att man tror på utomjordingar, jag har själv varit där men då handlade det om att jag var en utomjording och de hade i uppdrag att hämta mig. Började med att jag rökte cannabis som en dåre, sen en kundaliniresning o då började det hända saker. Ofta vid 3 på natten har jag också upplevt vad jag anser är Satan faktiskt.
Citera
2014-06-13, 17:26
Medlem
squimpans avatar
Bumpar nu denna tråden för att jag vill höra andras åsikter om vad jag varit med om. Detta är fortfarande någonting som jag tänker på mer eller mindre dagligen och det har förändrat min syn på vår "verklighet".
Jag vill oxå tillägga att jag inte "Trollar" alls, även fast det kan låta så.

Mycket tacksam för svar. //Squimpan
Citera
2014-06-13, 18:39
Medlem
Perfectscores avatar
Troll eller schizofreni.

Om du nu är så säker på din sak är det nog schizofreni.
Citera
2014-06-13, 19:44
Medlem
Aliennas avatar
Katter avskyr reptiler - har jag läst nånstans, minns inte var.

Så, om mina katter plötsligt skulle börja fräsa åt någon 'besökare' - skulle jag nog genast bli övertygad om att jag har reptilbesök. (Det behöver ju inte alls vara fallet. Men man får en massa idéer av allt man läser...)
Citera
2014-06-13, 19:57
Medlem
Litenklens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Katter avskyr reptiler - har jag läst nånstans, minns inte var.

Så, om mina katter plötsligt skulle börja fräsa åt någon 'besökare' - skulle jag nog genast bli övertygad om att jag har reptilbesök. (Det behöver ju inte alls vara fallet. Men man får en massa idéer av allt man läser...)

Bara påståenden....
Citera
2014-06-13, 20:00
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenklen
Bara påståenden....
Ja... Vad skulle det annars vara?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera