Jag har inte speciellt ofta sömnparalys
(kanske 1-2 gånger i halvåret) men jag får det alltid i uppvakningstillstånd och aldrig med hallucinationer som vissa av er får, det verkar riktigt obehagligt!
Iallafall, jag har haft detta till och från sedan jag var liten så jag är van vid det och vet att jag "vaknar till" inom löpet av några minuter men det är ändå så jävla obehagligt att ligga där paralyserad. Ibland känns det som att jag inte har kontroll över andningen heller och får då känslan av att jag kvävs.
Min kropp vill ofta somna in igen när jag är i en paralys så jag kan känna hur jag håller på att slumra in under hela tiden, vilket jag sällan vill eftersom man vill kunna röra på sig igen och få tillbaka kontrollen. Men mitt tricks sedan barnsben har alltid varit att börja vicka på tårna (det är iallafall det enda jag brukar kunna röra på). Då följer snart resten av kroppen med. Benen, armarna, och ja, tillslut hela du.
Vet inte vad det är som framkallar paralyserna eller om det är nåt som bara händer helt spontant. Långvarig stress brukar va boven i de flesta kroppsliga draman. Lycka till!