Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-02-24, 04:02
  #1
Medlem
Lilabanans avatar
Jag är helt övertygad om att inom 50 år har vi ett nytt världskrig. Jag ser allt för många problem, konflikter, ekonomiska problem och bara en jävla massa mer eskalerande problem på jorden för att tro att alla världsmakter ska samsas snällt om jorden och dess resurser.

Jag vet att jag inte är ensam med den här teorin men det vore intressant att höra era tankar om ett blivande WW3. Kommer det ske eller har vi mycket riktigt lagt världskrig bakom oss?

Om du tror att det kommer bryta ut ett nytt världskrig, när kommer det att ske? Vad blir det som får bägaren att slutligen rinna över?

Och vem går segrande ur kriget? Vilka kan tänka sig alliera sig med varandra? Vad blir priset i mänskliga liv?

Min teori:
Jag tror att det sker inom 50 år i alla fall, och då är det huvudsakligen Ryssland vs USA.

Anledningen till kriget tror jag blir att USA och Ryssland båda kommer vilja ha den lilla olja som finns kvar om några decennier.
Jag tror USA kommer få med sig Israel och Sverige kommer användas för att äntra Ryssland. Vi kommer dock inte våga vara med i kriget tror jag. Om inte försvaret skulle rustas upp.

Ryssland kommer få med sig några av de gamla sovjetiska länderna men jag tror även där att en del kommer föredra att hålla sig undan. Om de nu kan det om Ryssland trycker på för ett nytt enat sovjet.

Iran kommer försvara sin olja och kina kommer ta rygg på de för att få en del av oljekakan eller kanske rentav är allierade med Iran i början av kriget för att sen backstabba de och sno all olja samt ockupera landet. Men drt beror på vilka Iran allierar sig med utöver Kina.

Nordkorea kommer försöka haka på kina men om jag ska va ärlig tror jag att vid ett världskrig har USA inget emot att eliminera NK innan NK eliminerar omvärlden. Det vore inte omöjligt att NK skulle börja skicka atombomber hejvilt om det blev WW3.

Ryssland vinner.

Atombomber kommer att släppas, utan tvekan. Vi kommer förlora minst en miljard människor. Efter kriget får vi en ny efterlrigstid med nya avtal och allt. Allt är frid och fröjd i 100 år till, tills nya dårar sitter och styr världsmakterna.

Låt höra era teorier om WW3!
__________________
Senast redigerad av Lilabanan 2014-02-24 kl. 04:05.
Citera
2014-02-24, 05:59
  #2
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Läste för ett tag sedan på en engelsk tidning The Guardian eller något liknande att kriget om det sista vattnet inte är långt ifrån. Med ökad global uppvärmning och så vidare.
Citera
2014-02-24, 06:12
  #3
Medlem
Du resonerar som ett barn.

Vi kommer aldrig mer se något infanterikrig i stil med andra världskriget och atombomber kommer aldrig att användas. Alla vet att det vore totalt ödesdigert. Självklart kommer heller inte en miljard människor dö i krig. Så många bor inte i hela USA och Ryssland kombinerat (inte ens en halv miljard), om nu dessa skulle vara huvudkombatanter. Det är en jävla massa atombomber om hela USA och Ryssland ska utplånas totalt. Ska vi komma i närheten måste vi blanda in Indien och Kina i kriget, och även då är det orimligt med så enorma dödssiffror. I WW2 dog runt 75 miljoner människor totalt, varav ungefär 50 miljoner civila.

Sedan må det finnas motsättningar mellan Ryssland och USA men knappast nog för att starta krig över. Angående Sverige så gränsar Sverige som bekant inte till Ryssland, vilket däremot både Norge och Finland gör. Det finns heller ingen anledning att ta sig genom Sverige om man nu av någon anledning skulle vilja transportera trupper via tåg, utan det vore i så fall bättre att gå via de västvänliga fd öststaterna som Polen eller de baltiska staterna.

Ang. Nordkorea har de kanske kärnvapen men inte resurser för att skicka dem någonstans. Det har väl visats tydligt nog när de gjort sina tester?

De krig som pågår och kommer fortsätta pågå kommer snarare att fungera ungefär som de nyliga striderna i Afghanistan och Irak, mer precisionsattacker och drönare.

Ska jag vara helt ärlig förstår jag inte det enorma krigshetsandet i den här forumdelen...
__________________
Senast redigerad av Grillo 2014-02-24 kl. 06:16.
Citera
2014-02-24, 06:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdeanforaday
Läste för ett tag sedan på en engelsk tidning The Guardian eller något liknande att kriget om det sista vattnet inte är långt ifrån. Med ökad global uppvärmning och så vidare.

Vi har massvis med sötvatten oavsett global uppvärmning. Dessutom kan man idag rena saltvatten. Källa?
Citera
2014-02-24, 06:51
  #5
Medlem
Hittade det här för någon dag sedan: ww3 2025.
http://youtu.be/9LmQwVxnxt0

Tydligen DARPA, NASA och en massa andra. Har inte orkat kolla om dokumentet finns eller om det verkligen står de saker som tanten snackar om? Borde vara en studie i ww3 scenario med cyborgs och robotar? Ska kolla upp det senare idag.
Citera
2014-02-24, 08:36
  #6
Medlem
WW3 har redan börjat och världs ekonomin ryker när som helst vilket kommer få de flesta att vakna upp och inse att de redan sitter mitt i skiten. Buckle up med mat och vatten!
Citera
2014-02-24, 10:20
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Hittade det här för någon dag sedan: ww3 2025.
http://youtu.be/9LmQwVxnxt0

Tydligen DARPA, NASA och en massa andra. Har inte orkat kolla om dokumentet finns eller om det verkligen står de saker som tanten snackar om? Borde vara en studie i ww3 scenario med cyborgs och robotar? Ska kolla upp det senare idag.

Varför inte bara visa upp dokumentet istället för att göra en 40 minuter lång video som ingen orkar kolla igenom mer än de redan frälsta? Kanske för att det inte existerar? Och varför inte skriva en videobeskrivning istället för att bara slänga in en jävla massa slumpmässiga sökord?

"Befolkningskontroll" behövs inte och går inte att uppnå, vilket man förstår om man har grundläggande kunskaper om den demografiska transitionen, som jag inte tänker dra här på Flashback för dussinte gången.

Problemet är att konspirationstroende inte är intresserade av att utbilda sig, utan bara av att indoktrinera sig med trams.


Varför är det så att alla konspirationstroende antingen gör dryga filmer med spänningsskapande musik och evighetslånga resonemang, eller skriver långa haranger som är totalt obegripliga och extremt svåra att ta till sig?
Citera
2014-02-24, 10:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Varför inte bara visa upp dokumentet istället för att göra en 40 minuter lång video som ingen orkar kolla igenom mer än de redan frälsta? Kanske för att det inte existerar? Och varför inte skriva en videobeskrivning istället för att bara slänga in en jävla massa slumpmässiga sökord?

[...]

Pja, jag tycker dokumentet ser äkta ut?
http://www.stopthecrime.net/docs/nas...tureof-war.pdf

Däremot verkar det inte beskriva verkligheten (hur det nu skulle kunna det) eftersom det utspelar sig ca 2025.

Jag kollade bara igenom det hastigt, men där verkar vara flera intressanta koncept för framtida krigföring. Antagligen inget nytt för den insatte, men mycket var nytt för mig. s70 t.ex och många andra sidor, ser ut att försöka förutsäga framtiden, så på det sättet är informationen intressant. Kärringen är så klart hispig, men med lärdomar från ww2 så sker det ju en enorm militär utveckling om de krigförande länderna får hålla på tillräckligt länge.

Konceptet med swarm teknologi för att sänka "carriers" var t.ex helt nytt för mig.

S 100 är också ganska trolig, att man snart kan koppla ihop hjärnan till datorer. Jag har sett andra studier där kopplingar till hjärnan verkar enkla att utföra. Bla insekter kan enkelt kopplas ihop med robotar. Skulle förvåna mig om inte det forskats på det i militära applikationer?
Citera
2014-02-24, 11:34
  #9
Medlem
Jag har lite svårt att förstå vad det där pdf-dokumentet skulle vara. Det ser ut som en väldigt lång presentation för ett föredrag. Ska det här vara en sammanställning som gjorts av konspirationstroende? Stopthecrime.net är ju en extrem foliehattsida av det värsta slaget, med horribel 90-talsdesign som gör en spyfärdig. Varför i hela världen skulle NASA länka dit om det skulle vara deras dokument från början?

Det känns lite som att det här är någons vilda fantasier som rabblats ner och sedan placerat en NASA-logga på. Jag behöver nog någon bättre källa på att det verkligen är NASA som står bakom allt detta än ett pdf-dokument som kunde vara skapat av vem som helst länkat från en foliehattsida.
Citera
2014-02-24, 11:50
  #10
Medlem
hehe, jag kollade faktiskt inte root länken. Det är bara delfinerna som fattas

Citat:
This is the “Readers Digest” version of a 2-hour Presentation put together at the request of the Army War College/SSI

Presentation has been written up by Bill Stryker of DIA/Futures as the Future Threat for Global War Games etc., available on INTELNET
https://www.metabunk.org/threads/deb...e-is-now.1851/

Presentationen är tydligen 12 år gammal. Skulle vara intressant om det fanns nyare i omlopp?
Citera
2014-04-09, 04:33
  #11
Medlem
När ww3 kommer och om de drabbar Sverige så står vi verkligen med brallorna nere. Vi har typ 20~ Jas plan (och dom har ju inte vart beredd när luftrumet blivit kränkt) 21000~ man och typ sex stridsvagnar som står på gotland, sen har vi några kanoner uppe i norr men mer än så är det inte idagens läge, så när ww3 drar igång får vi hoppas på att vi är bättre utrustade!
Citera
2014-04-09, 08:45
  #12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorrven
När ww3 kommer och om de drabbar Sverige så står vi verkligen med brallorna nere. Vi har typ 20~ Jas plan (och dom har ju inte vart beredd när luftrumet blivit kränkt) 21000~ man och typ sex stridsvagnar som står på gotland, sen har vi några kanoner uppe i norr men mer än så är det inte idagens läge, så när ww3 drar igång får vi hoppas på att vi är bättre utrustade!

Ja precis, typ 20 JAS, eller 134 st http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Svenska_flygvapnetoch 60 till på väg... http://mobil.dn.se/ekonomi/forsvarsm...er-jas-gripen/
Fast vem bryr sig om det är 20 eller 200 när foliehatten är nerdragen över ögonen..
Sen har du förstås ungefär lika fel om stridsvagnarna men det var ju bara väntat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback