• 1
  • 2
2005-08-03, 16:49
Medlem
Arons avatar
http://www.jpost.com/servlet/Satelli...=1078113566627

Citat:
Legislation that would make Holocaust-denial committed overseas an offense under Israeli legal jurisdiction was approved unanimously in first reading by the Knesset on Tuesday.

jag postar det här och ifall moddsen vill flytta den så gör det
Citera
2005-08-11, 19:18
Medlem
Ezzelinos avatar
Och Holocaustindustrins yttrandefrihetsfiender vill bestämma i samtliga europeiska länder ...ingen humor har de heller, Wiesenthals sionistlakejer:

http://www.yourforum.org/revforum/viewtopic.php?t=2371

Citat:
"---An Internet video that depicts the Nazi death camp Auschwitz as a rave party drew sharp criticism Wednesday from a Jewish rights group, which urged authorities to have it removed from European Web sites.

The three-minute video titled "Housewitz" a pun on house music and Auschwitz casts Nazi soldiers as DJs. It alternates black-and-white still photos of Holocaust atrocities with color images of youths at an outdoor party. And it advertises a "Free taxi ride home," showing a wheelbarrow full of corpses.

The Simon Wiesenthal Center's European office denounced the video as "outrageous," saying it goes "beyond the bounds of freedom of expression to an unprecedented level of obscenity."

The center asked the Organization for Security and Cooperation in Europe to call on countries where Web sites have posted the video to "immediately stop the spread of this pernicious nihilism."---"
Citera
2005-08-12, 20:29
Bannlyst
Personligen fattar jag inte alla dessa lagar mot folk som tycker annorlunda.

Jag trodde i min enfald att vi lever i en demokratiskt värld.
Däremot vänder jag mig emot alla former av kränkningar eller nedsättnade kommentarer.
Citera
2005-08-12, 23:42
Medlem
Det faktumet att den officiella historieskrivningen om "Förintelsen" länge nu har skyddats och omgärdats av en rad lagar och förbud mot antagonister ger naturligtvis en tydlig indikation på att vi inte har fått veta vad som verkligen hände.

I Tyskland har man tex instiftat lagar som förbjuder användandet av naturvetenskapliga metoder i studiet av detta skede i historien. Man använder sig också av påtryckningar mot t e x Google, vars tyska verision numera filtrerar bort revisionistiska länkar bland sökträffarna.

Alla historiska skeenden ska förstås tåla att granskas utan att behöva skyddas av myndigheter. Eftersom historisk forskning är en insamlande vetenskap, så måste ju resultatet bli att den ackumulerade kunskapen om ett skeende blir större ju flitigare och desto fler olika ansatser som har använts för att förstå fenomenet.

Jag kan själv inte ge något annat exempel på att en "sanning" har behövt hjälp av lagstiftare tidigare. Den riktiga sanningen kan alltid stå upp för sig själv, utan hjälp.
Citera
2005-08-12, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Alla historiska skeenden ska förstås tåla att granskas utan att behöva skyddas av myndigheter. Eftersom historisk forskning är en insamlande vetenskap, så måste ju resultatet bli att den ackumulerade kunskapen om ett skeende blir större ju flitigare och desto fler olika ansatser som har använts för att förstå fenomenet.

Förintelsen kasnke inte hände så det är därför dom sätter upp lagar mot att gräva i det. Bara en teori (jag tror iallafall på förintelsen).
Citera
2005-08-12, 23:50
Medlem
Citat:
Jag kan själv inte ge något annat exempel på att en "sanning" har behövt hjälp av lagstiftare tidigare. Den riktiga sanningen kan alltid stå upp för sig själv, utan hjälp.

Vi har redan tagit upp detta. jag antar att du kan engelska

Citat:
It is likely to serve as a deterrence against Holocaust-deniers visiting Israel, although the possibility of countries consenting to extradition on the offense is unlikely.
Citera
2005-08-13, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Vi har redan tagit upp detta. jag antar att du kan engelska

Vart har ni tagit upp detta tidigare?

Hur har du tänkt att denna lag ska appliceras? Ska man föra ett stort register i vilket man antecknar vilka åsikter människor har och sen samkör detta i passkontrollen? Det låter ju demokratiskt och bra!

Ärligt talat struntar jag i vilka lagar Israel stiftar, men desto mer oroande är lagarna som redan finns i vissa Europeiska länder och inte minst strävan efter att införa EU-lagar mot öppen forskning om "Förintelsen".
Citera
2005-08-13, 00:11
Medlem
worldbeater2002s avatar
Citat:
I Tyskland har man tex instiftat lagar som förbjuder användandet av naturvetenskapliga metoder i studiet av detta skede i historien.

Har du någon källa till detta absurda påstående? Du vet väl att under detta skede i historien utspelades också andra världskriget; jag har svårt att tro att man inte skulle få använda "naturvetenskapliga metoder" i studiet av andra världskriget...
Citera
2005-08-13, 00:40
Medlem
Citat:
Hur har du tänkt att denna lag ska appliceras? .

Well, om du läser noga så KAN den inte appliceras....Någonstans.
Citera
2005-08-13, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av worldbeater2002
Har du någon källa till detta absurda påstående? Du vet väl att under detta skede i historien utspelades också andra världskriget; jag har svårt att tro att man inte skulle få använda "naturvetenskapliga metoder" i studiet av andra världskriget...

Man får säkert använda vilka metoder man vill så länge man inte angriper "Förintelsen" på det ringaste sätt, ja. Vad är det för källa du vill ha? Till den tyska lagen? Germar Rudolf åtalades enligt en paragraf i den förbundstyska strafflagen som förbjöd honom att göra just detta.
Citera
2005-08-13, 03:00
Medlem
Citat:
Germar Rudolf åtalades

Äsch, jävla skitsnack. Det rör som ett gäng herrar som vill spela martyrer.
Citera
2005-08-13, 05:56
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Äsch, jävla skitsnack. Det rör som ett gäng herrar som vill spela martyrer.

Skitsnacket är din specialitet, det uppsåtligt ljugande och vilseledande skitsnacket. Men eftersom dina helgkvällsaggressiva oneliners är så enastående lätta att dementera är det inga problem för en välinformerad gaskammarskeptiker:

http://germarrudolf.com/persecute/index.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in