2014-02-23, 21:26
Medlem
Smurfetteflickans avatar
Hur i stor utsträckning påverkar dessa två storheter eran attraktion för det motsatta könet? Hur mycket kan det ena kompensera för det andra? En tjej som ser alldaglig ut som ni träffar men kemin bara stämmer till 100% eller en ruggig fräshing som ni egentligen inte har så mycket gemensamt med? Eller en som är kanonsöt och kemin bara stämmer så där helt underbart (eller vice versa för er tjejer) Hur mycket är ni beredda att tumma på era krav gällande en relation?
Citera
2014-02-23, 21:28
Medlem
En kille måste ha ett utseende för att attrahera, hans personlighet betyder ingenting.
En kille däremot är inte lika ytlig gentemot en kvinna.
Citera
2014-02-23, 21:40
Medlem
Ymir1s avatar
Kemin är ju absolut viktigast för min del. En tjej måste se bra ut för att knullas, men dumpas därefter om hon inte har någon bra personlighet som jag klickar med. Det är exakt så jag ser på det iallafall, om du är en supersnygg bimbo så skulle det va kul att nakenbrottas men efter det säger jag adjö. Det är just därför jag hellre går efter söta tjejer, dem har oftast mycket bättre personlighet än "snygga" tjejer.

Dock är killarnas krav på utseende inte i närheten av tjejernas. Tjejer kan gå en hel månad i Stockholm utan att se en kille som de tycker ser bra ut. Killar däremot ser flera dussin varje dag som de egentligen skulle vilja lära känna lite bättre, tjejer är mycket mer utseendefixerade än killar.
Citera
2014-02-23, 21:42
Medlem
Smurfetteflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ymir1
Dock är killarnas krav på utseende inte i närheten av tjejernas. Tjejer kan gå en hel månad i Stockholm utan att se en kille som de tycker ser bra ut. Killar däremot ser flera dussin varje dag som de egentligen skulle vilja lära känna lite bättre, tjejer är mycket mer utseendefixerade än killar.
Vet inte det..men det är klart..tjejer är snyggare än killar..finns mycket mer snygga och vackra tjejer än motsvarande killar
Citera
2014-02-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfetteflickan
Vet inte det..men det är klart..tjejer är snyggare än killar..finns mycket mer snygga och vackra tjejer än motsvarande killar
Det är för att vi tjejer kan sminka oss
Citera
2014-02-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraaaw
Det är för att vi tjejer kan sminka oss

Precis.

(FB) Tjejer, hur känns det att veta att ni är fula utan smink?
Citera
2014-02-24, 10:51
Bannlyst
Tummar inte överhuvudtaget, är tout ou rein som gäller. Jag trivs som singel så skall man träffa någon så skall det stämma på samtliga punkter men däremot så blir tjejer snyggare automatiskt om man märker att det finns lite innanför pannbenet samtidigt som snygga bimbos faller på skalan för varje korkad grej som hon säger.
Citera
2014-02-24, 14:53
Medlem
bockyboats avatar
En sammanvägning av både utseende och personlighet, såklart.

Jag kan inte bli intresserad av enbart ett tilltalande yttre. Däremot kan jag bli intresserad av en intressant personlighet - men om utseendet inte tilltalar mig, stannar det kvar på vänskapsplanet. Attraktion är viktigt; det är den som skiljer vänskapen från den romantiska kärleken.

Däremot kan dessa samverka på så vis att en tilldragande personlighet färgar av sig på ett tilltalande utseende som blir ännu mer attraktivt i ens ögon, och vice versa. (Ett inte så snällt ex förlorar mycket av sin glans efter en tid när känslorna för denne har svalnat.)
Citera
2014-02-24, 15:04
Medlem
Citat:
Hur i stor utsträckning påverkar dessa två storheter eran attraktion för det motsatta könet? Hur mycket kan det ena kompensera för det andra? En tjej som ser alldaglig ut som ni träffar men kemin bara stämmer till 100% eller en ruggig fräshing som ni egentligen inte har så mycket gemensamt med? Eller en som är kanonsöt och kemin bara stämmer så där helt underbart (eller vice versa för er tjejer) Hur mycket är ni beredda att tumma på era krav gällande en relation?

Jag brukar säga något liknande såhär...... Det finns ingen gräns för hur ful en person kan bli på grund av personligheten. Däremot finns det en gräns för hur attraktiv någon kan bli av personligheten.
Har träffat tjejer/kvinnor som utseendemässigt är super snygga (8-10 poängare), men när de öppnar käften så kan de utseendemässigt rasa hur långt som helst U
(ända till 0).

Däremot så kan en 6 poängare med rätt personlighet/charm kännas som en 10:a......

Dock börjar tjejen på 2-3 så kan inte den sexuella attraktionen uppnås trots bra personlighet. En rolig kompis, men inte mer
Citera
2014-02-24, 16:23
Bannlyst
finns personkemi på riktigt ens? har aldrig haft det med nån.
Citera
2014-02-24, 19:31
Medlem
Smurfetteflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centennial
Däremot så kan en 6 poängare med rätt personlighet/charm kännas som en 10:a......

Dock börjar tjejen på 2-3 så kan inte den sexuella attraktionen uppnås trots bra personlighet. En rolig kompis, men inte mer
Hur definierar du då en som är ur utseendemässig synpunkt en 10 poängare som dessutom har en underbar personlighet ovanpå detta?
Citera
2014-02-24, 19:34
Medlem
Citat:
Hur definierar du då en som är ur utseendemässig synpunkt en 10 poängare som dessutom har en underbar personlighet ovanpå detta?

Fiction. Förekommer lika ofta som enhörningar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in