• 1
  • 2
2014-02-23, 16:48
Medlem
Hej allihopa

Jag har ett ganska stort problem jag skulle vilja dela med mig av, då jag inte riktigt känner att jag har någon att fråga om just detta. Så hoppas ni kan hjälpa mig

Jag har pratat med en kille jag tycker om, från början var han intresserad av ett förhållande men efter ett tag kom det fram att han bara var ute efter sex.. Men ju mer vi har pratat, desto mer (känns det) som att han har gått tillbaka, att det inte bara är sex som är det viktigaste..

Vi ska träffas på en dejt nu i veckan och jag är skitnervös.. Han är ju kille, han vill säkert att jag suger av honom.. Men hur långt ska man gå på första dejten egentligen? Är oralsex för långt? Jag är ju verkligen intresserad av honom och vill inte förlora honom "för att det går för fort fram"..

Tacksam för alla svar! Puss på er.
Citera
2014-02-23, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymuus
Hej allihopa

Jag har ett ganska stort problem jag skulle vilja dela med mig av, då jag inte riktigt känner att jag har någon att fråga om just detta. Så hoppas ni kan hjälpa mig

Jag har pratat med en kille jag tycker om, från början var han intresserad av ett förhållande men efter ett tag kom det fram att han bara var ute efter sex.. Men ju mer vi har pratat, desto mer (känns det) som att han har gått tillbaka, att det inte bara är sex som är det viktigaste..

Vi ska träffas på en dejt nu i veckan och jag är skitnervös.. Han är ju kille, han vill säkert att jag suger av honom.. Men hur långt ska man gå på första dejten egentligen? Är oralsex för långt? Jag är ju verkligen intresserad av honom och vill inte förlora honom "för att det går för fort fram"..

Tacksam för alla svar! Puss på er.

Vad har du att vara nervös för? Sug inte om du inte känner för det.
Citera
2014-02-23, 17:10
Bannlyst
Gå hela vägen.
Citera
2014-02-23, 17:40
Bannlyst
Kanske kan anses lite löst att suga av honom på första dejten, om det nu är ett förhållande ni söker, men han skulle säkert uppskatta det. Sug om du vill och är kåt annars inte? Avsugningar leder nog oftast till sex, så det kan du ju förvänta dig.
Citera
2014-02-23, 18:00
Medlem
sillbits avatar
Cyniskt svar: har försöker manipulera dig så han får sex. Han är inte intresserad av något annat.
Gulligt svar: älskar du honom så ger du honom vad han vill ha, så kommer han att älska dig med.
Idiotiskt (fb) svar: knulla mig istället.
Töntigt svar: tar du den i tvåan också?

Välj vilket du vill...

Ärligt talat - vad är det för fel med att vänta med sex tills dess att man känner varandra lite mer, och det känns lite mer varaktigt, än att börja med att fundera på om ett bj är för mycket vid första dejten.
Citera
2014-02-23, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillbit

Ärligt talat - vad är det för fel med att vänta med sex tills dess att man känner varandra lite mer, och det känns lite mer varaktigt, än att börja med att fundera på om ett bj är för mycket vid första dejten.

Killen kan tro att hon inte är intresserad. Jag och min flickvän knullade andra gången vi sågs och nu har vi varit tillsammans i två år.

Om jag är intresserad av en tjej och vi inte har sex efter vi har setts max tre-fyra gånger, utgår jag ifrån att hon inte är intresserad och går vidare.
Citera
2014-02-23, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Killen kan tro att hon inte är intresserad. Jag och min flickvän knullade andra gången vi sågs och nu har vi varit tillsammans i två år.

Om jag är intresserad av en tjej och vi inte har sex efter vi har setts max tre-fyra gånger, utgår jag ifrån att hon inte är intresserad och går vidare.

Jag resonerar precis likadant..

Har hänt ett par gånger att tjejerna hört av sig senare (alltid med alkohol i systemet) och mer eller mindre moraliskt indignerade eller rentav arga undrat varför jag inte hört av mig..

Ja du fröken..

Det krävs två för att dansa tango och någon respons kanske du kan åstadkomma..

Ett vilt förslag är att själv ringa en gång och fråga om man vill hitta på något. Det finns liksom ingen lag mot det..

Året är 2014 och Sverige är världens mest jämställda land men på dejtingplanet är det samma one way train som det alltid har varit med brudar som sitter helt handfallna i något hörn och väntar..

Mitt tips till TS är att prata med killen. Säg vad du tänker och känn han på pulsen..

Så svårt kan det väl ändå inte vara?
Citera
2014-02-23, 19:18
Medlem
Tjee123s avatar
Lägg av och snacka massa skit grabbar, folk som inte kan vänta på bra sex är just det - pojkar. Har väntat som mest nästan 1 månad med sex, då sov vi med varandra varje helg & nästan varje vardag! Ja, det var en plåga utan dess like även för mig som ville vänta :P pill & sånt kom man inte ifrån vissa dagar, men fan vad värt det var och den killen var galen i sängen sen när jag väl gav mig, det är inte kul enligt mig att ge efter på dirr! Ska sägas oxå att vi blev tillsammans sen & vi hade sjukt bra sexliv hela vägen.
Citera
2014-02-23, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjee123
Lägg av och snacka massa skit grabbar, folk som inte kan vänta på bra sex är just det - pojkar. Har väntat som mest nästan 1 månad med sex, då sov vi med varandra varje helg & nästan varje vardag! Ja, det var en plåga utan dess like även för mig som ville vänta :P pill & sånt kom man inte ifrån vissa dagar, men fan vad värt det var och den killen var galen i sängen sen när jag väl gav mig, det är inte kul enligt mig att ge efter på dirr! Ska sägas oxå att vi blev tillsammans sen & vi hade sjukt bra sexliv hela vägen.

Låter som du är mycket ung och tramsig. Kvinnor som har växt upp har inga problem med att ta för sig och ha sex om de vill det.
Citera
2014-02-23, 20:57
Medlem
Håll på dig, det är det enda sättet. Vafan, första dejten, det säger sig självt. Och så kan du bekymra dig mer om vad DU vill och inte resonera som ett villebråd. För då blir du just det.
Senast redigerad av tamecookie 2014-02-23 kl. 20:59.
Citera
2014-02-23, 21:04
Medlem
Chrillies avatar
Ge honom vad han vill ha och han kommer tycka att du är billig och går vidare.

Vänta och han kommer värdesätta dig mer.
Citera
2014-02-23, 21:05
Medlem
Tjee123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Låter som du är mycket ung och tramsig. Kvinnor som har växt upp har inga problem med att ta för sig och ha sex om de vill det.

Vart ser du att jag har sagt att jag har problem med att ha sex? Den här tjejen skrev att hon tyckte om killen och bad om råd om hur långt hon skulle gå. Hon fick då div svar om att hon kunde sända signaler som att hon inte verkade intresserad om hon inte gav med sig, då sa jag emot. Har inget med att göra hur mycket eller lite jag kan använda murran utan att skämmas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in