2014-02-23, 12:38
Medlem
Hej!

Jag skall snart göra det nationella provet till Engelska 5 o har ett par saker jag undrar över?

Provet består av 3 delar.
Focus: Receptive Skills, Focus: Writing, and Focus: Speaking

Det jag mest undrar över är hur Speaking testet fungerar?
Jag skall göra det hemifrån via länk o den enda informationen jag har är att jag får 15 min på
mig att förbereda mig efter det att jag fått materialet därefter skall jag göra testet som då alltså
är med focus på "speaking" men vad är det för uppgift egentligen?

Writting and Receptive skills testen får ni gärna också berätta hur dom går till är ni snälla?
Citera
2014-02-23, 12:44
Medlem
rakmacka20s avatar
När jag gjorde det för två år sedan så fick jag ett kort med information som ja skulle "plugga" in i mitt huvud för att sedan kunna återberätta för de andra som va med i min grupp samt diskutera lite om det.

Minns att jag fick programmet Big Brother som ja sedan skulle återberätta. Men speaking har varit den lättaste av delarna tycker jag och jag gillar inte att snacka inför grupp så om du nu ska göra det över en dator lär det vara mycket lättare.
Citera
2014-02-23, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakmacka20
När jag gjorde det för två år sedan så fick jag ett kort med information som ja skulle "plugga" in i mitt huvud för att sedan kunna återberätta för de andra som va med i min grupp samt diskutera lite om det.

Minns att jag fick programmet Big Brother som ja sedan skulle återberätta. Men speaking har varit den lättaste av delarna tycker jag och jag gillar inte att snacka inför grupp så om du nu ska göra det över en dator lär det vara mycket lättare.

Tack för svaret! Ja jag skall göra speaking testet över datan men i grupp, det va ungefär så
som jag tänkte mig att det skulle gå till..
Citera
2014-02-23, 12:49
Medlem
Nohs avatar
Om jag kommer ihåg rätt så parades man ihop två och två. De personerna i ett par fick olika lappar och sedan skulle man beskriva vad som texten handlade om, ställa relevanta frågor till den andra personen samt diskutera kring innehållet.
Citera
2014-02-23, 13:37
Medlem
Någon som kan berätta lite mer om provet så hade jag varit tacksam!

Focus: Receptive Skills, Focus: Writing

Är det text som skall översättas från båda hållen eller?
Citera
2014-02-23, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanna2013
Någon som kan berätta lite mer om provet så hade jag varit tacksam!

Focus: Receptive Skills, Focus: Writing

Är det text som skall översättas från båda hållen eller?

Receptive skills borde väl vara läs- och hörförståelse, medan den andra är att du ska skriva en text om något tilldelat ämne? Lättaste sättet för dig att ta reda på svaren på dina frågor är nog att höra med din lärare.
Citera
2014-06-01, 23:59
Medlem
Bumpar den här tråden. Jag ska göra detta prov om några dager, någon som kommer ihåg något och som vill dela med sig/pm:a? Vad handlade skrivuppgiften, läsförståelsen och hörförståelsen om? Någon som möjligtvis har tillgång till facit och som vill dela med sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in