Citat:
Ursprungligen postat av
NixYO
Enligt västukrainaren
fridaynightout så har ni i C14 och Högra sektorn inte mycket att säga till om i Ukraina? Vad har du att säga om det?
(FB) Situationen i Ukraina just nu.
Jag tror fridaynightout skulle behova skarskada de bilder som finns fran Ukraina lite battre innan han leker insatt
Men extra roligt blir det nar han ska leka insatt och helt missar bollen, de enda som gar omkring med vapen i staderna for stunden ar polisen, med undantag for de ockuperade staderna dar det rader rena vilda vastern.
Vad galler hogra sektorn, sa ar det inte min sak att kommentera det overlater jag till Olena, men som svar pa hans pastaende ger jag ett
Sen angaende inflytandet fran C14 sa ar det val tamligen starkt pa lokal niva, i dagslaget har de val 4st invalda i de lokala distrikten kring Kyiv efter valet den 25:e raknar man med 8st. I min bok helt ok i en storstad och for en militant organisering.
Och i delar haller jag med honom, aldrig nagonsin har jag sett nagon inom hogra sektorn, C14 eller Soytnas skramma nagon lokalbefolkning. Varfor skulle de?
Av allt att domma verkar fridaynightout vara en hygglig pro-ukrainsk kille som laser mycket nyheter och pratar med en del folk, men inte med folk som faktiskt var pa plats och slogs eller befinner sig pa Maidan 24/7. Vilket blir tydligt om man kikar pa hans forsta inlagg och hans sista inlagg.
/Micke