2014-04-25, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Du verkar inte vara så jättesmart men om man tror att ADHD-apor och WT-huliganer som inte har koll på ens de mest grundläggande frågorna ska kunna lura och manipulera de krafter som faktiskt styr Västvärlden så är man ju mer än lovligt korkad. Tror du att arbetslösa luffare och fotbollshuliganer som inte ens förstår judefrågan kan lura och utnyttja CIA, USA:s regering, EU:s makteliter och hela den övriga NWO-eliten? Makteliten är visserligen bara människor och de är inte allsmäktiga, men de är bevisligen väldigt väl organiserade och de vet vad de håller på med.

Minsann, är det den uttalade halvblinde som uttalar sig igen och delger oss av sitt stora kunskapsförråd?

Nu är det väl inte direkt så att det brukar vara "ADHD-apor och "WT-huliganer" som brukar avgöra strategi ens i nationella rörelser utan det är ledningen för dessa rörelser som styr och det är ju brukligt att dessa ska försöka vara strået vassare än den genomsnittlige "ADHD-apan" eller "WT-huliganen".

Schyst syn på sina egna förresten som ni ryssvurmare har som beskriver dem med sådana här nedsättande epitet. Nu beskriver du dig själv iof som halvblind så jag kanske inte ska fästa mig så mycket vid varken det eller din ovana att tala nedsättande om dina debattmotståndare när du blir frustrerad.

Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Jämförelsen är helt irrelevant.

Varför det?
Citera
2014-04-25, 03:36
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
[url]http://rt.com/news/154452-right-sector-yarosh-unit/[/url

Jag har utomordentligt svårt att acceptera RT som källa, min sökning visade att det enbart är den kanalen som hört Yarosh säga det där. Motbevisa mig om det går.

Citat:
http://www.plenglish.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2597871& Itemid=1

Ordet "presumably" betyder "förmodligen" på svenska.

Citat:
http://www.voltairenet.org/article183373.html

Den enda källan är någon vänstertidning i Polen.

Citat:
Jo. Inte i varenda detaljfråga kanske men i det stora sitter de ju i samma kuppregering med samma övergripande mål.

Läs Straybullets inlägg.

Citat:
Svenska nationalister borde definitivt ha stött Sovjetunionen som motpol mot USA-imperialismen. Idag, när Ryssland är nationalkonservativt snarare än kommunistiskt, finns det ju ännu större anledning att stödja dem som motpol.

Jösses...

Citat:
Putin är inte antinationalist.

Om man jämställer nationalismen med "baciller" så är man helt klart en antinationalist.

Citat:
Det är viktigt att vara sunt kritisk även i stödet till det bra. Men bra är fortfarande bättre än dåligt.

För en nationalist borde den tredje vägen alltid vara bäst.
Citera
2014-04-25, 03:40
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Om Svoboda avviker från den nationalistiska vägen och agerar på så sätt som missgynnar det ukrainska folket och som gynnar olika globalister eller imperialister så bör vi givetvis kritisera det. Det duger inte att helt underkasta sig globalisterna i Väst för att slippa imperialisterna i Öst. Det är inte en okej väg precis som motsatsen inte är det.

Och om diverse uttalanden från Oleh Tyahnybok stämmer (vilket de verkar göra) och man kommer fram till att de skadar den ukrainska frihetskampen så bör förtroendet för honom vara förverkat och han bör avsättas av partiet. Klarar partiet inte av att avsätta honom och andra "köpta" eller liberaliserade element så får man (SvP) kanske ompröva sitt stöd för organisationen på sikt. Även om sådant förstås får ske ansvarsfullt efter diskussioner och överväganden och inte hetsas fram.

Ja, i den stund Svoboda helt uppenbart har upphört att vara nationalistiskt så ska partiet naturligtvis inte förvänta sig något stöd överhuvudtaget från svenska nationalister. Det finns så klart en del oroande tendenser och diskutabla uttalanden som tyvärr ger intrycket av att Svoboda genomgår ett liberaliserande stålbad, vi får hoppas att detta stoppas.
Citera
2014-04-25, 19:37
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
den internationella judenheten
Hoppas foliehatten inte är för trång. Bara för att de flesta som manipulerar oss är judar betyder det inte att alla (eller ens de flesta) judar är med på det.
Citera
2014-04-25, 20:03
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Hoppas foliehatten inte är för trång. Bara för att de flesta som manipulerar oss är judar betyder det inte att alla (eller ens de flesta) judar är med på det.
Lejonparten av judarna sluter upp bakom storjudarnas agenda dock, även om de själva inte har så mycket inflytande.
Citera
2014-04-25, 20:56
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
Boom! Inte lika roligt nu va? 1-1

Mikael Skillt ‏@MikaelSkillt

micke är det 3-2 nu eller får man extra poäng ifall man sänker en helikopter
Citera
2014-04-26, 00:59
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Lejonparten av judarna sluter upp bakom storjudarnas agenda dock, även om de själva inte har så mycket inflytande.
Lejonparten av alla sluter upp bakom "storjudarnas agenda", men har inte själva så mycket inflytande. Med den logiken skulle man ju lika gärna kunna kalla det för medelsvenssons konspiration.
Citera
2014-04-26, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag har utomordentligt svårt att acceptera RT som källa, min sökning visade att det enbart är den kanalen som hört Yarosh säga det där. Motbevisa mig om det går.

Roligt att du känner dig nära judiska, neokonservativa diplomaten John Kerry.

http://www.youtube.com/watch?v=HwnOJQffrv0
Citera
2014-04-26, 13:39
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Roligt att du känner dig nära judiska, neokonservativa diplomaten John Kerry.

http://www.youtube.com/watch?v=HwnOJQffrv0

Vad är din poäng egentligen? Att man är judisk och neokonservativ bara för att man förhåller sig skeptisk till Putins propagandakanal?
Citera
2014-04-26, 15:09
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
micke är det 3-2 nu eller får man extra poäng ifall man sänker en helikopter
Det har inte en san enkel innebord

/Micke
Citera
2014-04-27, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad är din poäng egentligen? Att man är judisk och neokonservativ bara för att man förhåller sig skeptisk till Putins propagandakanal?

Min poäng är att du gjort kanonkulan i samma bassäng som judar, neokonservativa och många andra otäcka typer.
Citera
2014-04-27, 01:47
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Det har inte en san enkel innebord

/Micke
Enligt västukrainaren fridaynightout så har ni i C14 och Högra sektorn inte mycket att säga till om i Ukraina? Vad har du att säga om det?

(FB) Situationen i Ukraina just nu.
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
C14 är en högerextrem nynazistisk grupp bestående av ca 200 personer. De är knappast någon grupp som har någonting att säga till om i Ukraina och jag är väldigt säker på att ukrainska polisen har väldigt god koll på dem och deras verksamhet. Att C14 skulle gå runt synliga med vapen på stan är det fånigaste jag hört!

Högra sektorn har avvecklat sin paramilitära verksamhet.

De som går runt med vapen är nationalgardet som är fullt underställda myndigheterna i Ukraina.
Jag har väldigt svårt att se att någon grupp som inte är underställd myndigheterna skulle gå runt med synliga vapen. Sådant skulle med största sannolikhet väldigt snabbt beivras av polis.

P.S. Varken Högra sektorn, C14, self-defence groups eller någon annan för den delen gick runt med synliga vapen i Kiev, vare sig nu eller under revolutionen (låt vara några enstaka individer under de värsta sammandrabbningarna med polisen). Att det skulle röra sig om beväpnade ligister som härjade runt på stan och sätter skräck i medborgarna är en mediabild som har skapats i Ryssland. Jag förstår att det låter sexigt med beväpnade grupperingar, men jag ska göra er besviken. Det stämmer inte. Ingen av mina kontakter i Kiev har upplevt något sådant. Läget är lugnt. Kiev är en säker plats. Inga ligister härjar runt med vapen, vare sig nu eller förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in