2015-01-23, 15:31
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det här, antar jag?

https://www.youtube.com/watch?v=DdAtkzSeoVc

Får kolla upp det.
En kortis bara, fokus ligger på Ukrainarna givetvis.

/Micke
Citera
2015-01-23, 15:32
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caballero
Det är väl risk att YT försvinner, men avsnittet finns ute som Ross.Kemp.Extreme.World.S04E01.HDTV.x264-FaiLED och går att finna via google.

Ross kemp är fö en av mina favoriter.
Jävligt trevlig herre, spenderade några timmar med honom i Urzuf.

/Micke
Citera
2015-01-23, 16:23
Medlem
Reichsfurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Jävligt trevlig herre, spenderade några timmar med honom i Urzuf.

/Micke

Vad är det skillnad på er och utländska jihadister som åkt/åker ner och strider för utomstående intressen? Ser du dig som en slags hjälte när du åkte till Ukraina för att slåss i ett krig som har ingenting med Sverige att göra. I Sverige ökar brotten som utförs av icke svenskar för varje år som går. Istället för att göra något för Sverige så åkte du ner till Ukraina.

Varför tillåts du som har mördat andra människor gå fri i Sverige? Är rättsväsendet förskrämd att göra något åt detta problem? Ny"nazister" och galna islamister som åker ner strider och kommer tillbaka lever på bidrag och kanske åker ner igen?

Rättssäkerheten fungerar knappt längre. Jag som har småbarn har börjat fundera på att flytta ut till Danmark eller Norge, för detta kan inte fortgå.

Jag har svårt att förstå HUR man kan riskera sitt liv för Ukraina etc men inte för sitt fosterland. Speciellt då vi har väldigt stora problem med jihadister, ekonomin, arbetslösheten etc

http://www.friatider.se/sverige-har-flest-jihadister

http://www.friatider.se/terrorister-fick-kommunala-jobb-i-rebro

http://www.friatider.se/pengar-ska-locka-somalier-att-inte-kriga-f-r
Citera
2015-01-23, 16:52
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reichsfurer
Vad är det skillnad på er och utländska jihadister som åkt/åker ner och strider för utomstående intressen? Ser du dig som en slags hjälte när du åkte till Ukraina för att slåss i ett krig som har ingenting med Sverige att göra. I Sverige ökar brotten som utförs av icke svenskar för varje år som går. Istället för att göra något för Sverige så åkte du ner till Ukraina.

Varför tillåts du som har mördat andra människor gå fri i Sverige? Är rättsväsendet förskrämd att göra något åt detta problem? Ny"nazister" och galna islamister som åker ner strider och kommer tillbaka lever på bidrag och kanske åker ner igen?

Rättssäkerheten fungerar knappt längre. Jag som har småbarn har börjat fundera på att flytta ut till Danmark eller Norge, för detta kan inte fortgå.

Jag har svårt att förstå HUR man kan riskera sitt liv för Ukraina etc men inte för sitt fosterland. Speciellt då vi har väldigt stora problem med jihadister, ekonomin, arbetslösheten etc

http://www.friatider.se/sverige-har-flest-jihadister

http://www.friatider.se/terrorister-fick-kommunala-jobb-i-rebro

http://www.friatider.se/pengar-ska-locka-somalier-att-inte-kriga-f-r
Frågan borde omformuleras - vad gör DU för att hjälpa Sverige?

/Micke
Citera
2015-01-23, 16:59
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Frågan borde omformuleras - vad gör DU för att hjälpa Sverige?

/Micke
Hur kommer det sig att du var i Ukraina - twittrade och skrev på flashback hela dagarna. Åkte hem till Sverige och tystnade och nu är du tillbaka i Ukraina och sitter och nätkrigar hela dagarna igen. Borde det inte vara tvärtom? Vad är egentligen din roll i Ukraina? Jobbar du heltid med Hasbaraverksamhet? Det påstås att Mariupol är under attack, borde det inte finnas vettigare saker att göra?
Citera
2015-01-23, 17:07
Medlem
Zentropiums avatar
Kommer Svenska Ukrainafrivilliga att delta i den kupp som er finansiär Kolomoisky verkar förbereda?

(FB) Ny kupp på gång i Ukraina?

Citat:
Det har den senaste tiden kommit fler och fler rapporter om att en ny kupp kan vara på gång i Ukraina och att president Poroshenko sitter löst. I den västorkestrerade statskuppen i Ukraina förra året störtades den tidigare korrupta regimen och ersattes med en tusenfaldigt värre regim, som är helt i händerna på USA/EU/NATO och som dessutom startat ett blodigt krig mot sin egna befolkning. Till ny president utsågs oligarken Petro Poroshenko (Waltzman) och olika andra stenrika oligarker tillsattes på andra framträdande positioner, bland annat som guvernörer i olika delar av landet. En av dessa andra oligarker är juden Igor Kolomoisky, som har både ukrainskt och israeliskt medborgarskap, och han är nu guvernör för Dnipropetrovsk. Denne miljardär har på egen hand finansierat olika frivilligbataljoner som deltagit i kriget och terroriserat befolkningen i Donbass, bland annat de "nazistiska" bataljonerna Azov, Aydar och Dnepr. Dessa bataljoner kan ses som en ukrainsk motsvarighet till Al Qaida/ISIS och består bland annat av medlemmar i den sionistiska högerextrema gruppen Högra sektorn som spelade en viktig roll i Maidankuppen...
Citera
2015-01-23, 17:30
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zentropium
Kommer Svenska Ukrainafrivilliga att delta i den kupp som er finansiär Kolomoisky verkar förbereda?

(FB) Ny kupp på gång i Ukraina?
Den dagen vi har Kolomoisky som finansiär kan det vara intressant att diskutera. Hur dålig koll har ni egentligen?

/Micke
Citera
2015-01-23, 17:36
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hur kommer det sig att du var i Ukraina - twittrade och skrev på flashback hela dagarna. Åkte hem till Sverige och tystnade och nu är du tillbaka i Ukraina och sitter och nätkrigar hela dagarna igen. Borde det inte vara tvärtom? Vad är egentligen din roll i Ukraina? Jobbar du heltid med Hasbaraverksamhet? Det påstås att Mariupol är under attack, borde det inte finnas vettigare saker att göra?
Jag används inte lika frekvent som en vanlig skyttesoldat som tex vaktar vägposteringar. Jag används nästan uteslutande vid större angrepp och i speciella insatser med tex SBU. Undantag finns givetvis, men de är få och innefattar nästan alltid spaningsuppdrag. Sen har jag alltid med mig mobilen så jag kan fördriva tiden.

/Edit: Just nu har jag helt andra uppgifter än tidigare, såvida det inte blir riktigt stökigt kring sektor M, då kallas jag givetvis in som alla andra.

/Micke
Senast redigerad av M.Skillt 2015-01-23 kl. 17:38.
Citera
2015-01-23, 17:54
Medlem
Zentropiums avatar
Citat:
Den dagen vi har Kolomoisky som finansiär kan det vara intressant att diskutera. Hur dålig koll har ni egentligen?

/Micke

Han finansierar alltså inte Azov utan bara era systerbataljoner Dnepr och Aydar eller? Jag ber om ursäkt om jag misstagit mig i så fall. Tycker dock det låter lite konstigt att han med sin stora förmögenhet inte kan undvara några slantar till er också. Nästan lite snålt. Men det kanske är någon av de andra judiska oligarkerna som står för notan till Azov.

Hur går det förresten med försvaret av Mariupol? Hörde att era vägposteringar i utkanten kommit under ganska allvarliga beskjutningar och övergivits. Frihetskämparna har vind i seglen nu och avancerar snabbt så Azov får nog lägga benen på ryggen snart om de inte vill sluta som cyborg-elitsoldaterna vid flygplatsen.
Citera
2015-01-23, 18:09
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zentropium
Han finansierar alltså inte Azov utan bara era systerbataljoner Dnepr och Aydar eller? Jag ber om ursäkt om jag misstagit mig i så fall. Tycker dock det låter lite konstigt att han med sin stora förmögenhet inte kan undvara några slantar till er också. Nästan lite snålt. Men det kanske är någon av de andra judiska oligarkerna som står för notan till Azov.

Hur går det förresten med försvaret av Mariupol? Hörde att era vägposteringar i utkanten kommit under ganska allvarliga beskjutningar och övergivits. Frihetskämparna har vind i seglen nu och avancerar snabbt så Azov får nog lägga benen på ryggen snart om de inte vill sluta som cyborg-elitsoldaterna vid flygplatsen.
Det stämmer bättre, den enda oligark som mig veterligen varit vänligt sinnad mot Azov är Taruta, sen om det kommit pengar därifrån håller jag som högst osannolikt. Men han är iaf inte fientligt sinnad och har gett ett sympatiskt intryck.

Den som lever får se, Mariupol kan inte tas såvida man inte räknar med att jämna staden med marken. Men satt i samtal med befälhavaren för Mariupol idag på dagen (i ett annat ärende) och vägspärrar och försvarslinjen är bemannad och fullgod, så du kan vara lugn.

/Micke
Citera
2015-01-23, 18:13
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Jag används inte lika frekvent som en vanlig skyttesoldat som tex vaktar vägposteringar. Jag används nästan uteslutande vid större angrepp och i speciella insatser med tex SBU. Undantag finns givetvis, men de är få och innefattar nästan alltid spaningsuppdrag. Sen har jag alltid med mig mobilen så jag kan fördriva tiden.

/Edit: Just nu har jag helt andra uppgifter än tidigare, såvida det inte blir riktigt stökigt kring sektor M, då kallas jag givetvis in som alla andra.

/Micke
Är det verkligen så smart att taga med sig sin mobil på sådana uppdrag – och till råga på allt sitta att kvittra? Magnus Söderman plägar tala om triangulering och dylikt i Veckans Motgift, och om hur dumt det är att kvittra och lägga upp geotaggade bilder precis innan man skall gå på en demonstration.

Att triangulera en avstängd mobil (skriver man så?) skall tydligen vara ganska enkelt om man har den rätta utrustningen; Magnus Söderman brukar taga upp historien om hur fort Fegrik Federleys mobiltjyv blev funnen av polisen med hjälp av triangulering som ett exempel. Man kan tydligen avlyssna folk om det finns en AVSTÄNGD mobiltelefon i rummet som de befinner sig i.
Senast redigerad av NixYO 2015-01-23 kl. 18:19.
Citera
2015-01-23, 18:19
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Är det verkligen så smart att taga med sig sin mobil på sådana uppdrag - och till råga på allt sitta att kvittra? Magnus Söder man plägar tala om triangulering och dylikt i Veckans Motgift och om hur dumt det är att kvittra och lägga upp geotaggade bilder precis innan man skall gå på en demonstration.
Beror på, om jag använde en normal telefon med uppkoppling mot vanlig mobilmast så skulle det vara farligt. Nu är väl inte fallet så. Egentligen så var väl aldrig tanken att det skulle Twittras men det gav stort genomslag så det beviljades.

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in