Citat:
Ursprungligen postat av
Zentropium
Han finansierar alltså inte Azov utan bara era systerbataljoner Dnepr och Aydar eller? Jag ber om ursäkt om jag misstagit mig i så fall. Tycker dock det låter lite konstigt att han med sin stora förmögenhet inte kan undvara några slantar till er också. Nästan lite
snålt.

Men det kanske är någon av de andra judiska oligarkerna som står för notan till Azov.
Hur går det förresten med försvaret av Mariupol? Hörde att era vägposteringar i utkanten kommit under ganska allvarliga beskjutningar och övergivits. Frihetskämparna har vind i seglen nu och avancerar snabbt så Azov får nog lägga benen på ryggen snart om de inte vill sluta som cyborg-elitsoldaterna vid flygplatsen.
Det stämmer bättre, den enda oligark som mig veterligen varit vänligt sinnad mot Azov är Taruta, sen om det kommit pengar därifrån håller jag som högst osannolikt. Men han är iaf inte fientligt sinnad och har gett ett sympatiskt intryck.
Den som lever får se, Mariupol kan inte tas såvida man inte räknar med att jämna staden med marken. Men satt i samtal med befälhavaren för Mariupol idag på dagen (i ett annat ärende) och vägspärrar och försvarslinjen är bemannad och fullgod, så du kan vara lugn.
/Micke