• 1
  • 2
2014-02-21, 21:58
Medlem
Hej

Jag har under lang tid varit intresserad av sma bilar, framfar allt Opel Corsa 1.2 motor.
Jag behover aven kora till Orebro fram och tillbaka.
Fragan ar kommer denna bil orka vid sa langa strackor att kora pa motorvagarna, vad sager ni.
Citera
2014-02-21, 22:33
Medlem
toby79s avatar
Beror väl på vad den andra änden som inte är Örebro är. Är bilen i gott skick så ska det inte spela någon roll, sen kanske det inte är den roligaste bilen att köra under längre sträckor.
Citera
2014-02-21, 22:48
Medlem
SirKnasens avatar
Är det 1.2 TWINPORT ECOTEC motorn på 85 hk som avses i en sprillans ny Corsa så ska den väl inte ha några problem att köra till Örebro och tillbaka om du så bor på andra sidan planeten.
Är det en gammal Opel Corsa A 1,2 från -84 med lufthål i plåten och 20.000 mil på mätaren så är det väl tveksamt om du tar dig till Örebro ens från Kumla.
Va lite tydlig i frågeställningen för fan!
Citera
2014-02-22, 12:51
Medlem
Qjs avatar
Måste vart den mest otydligaste trådstarten nånsin...vilken årsmodell är de och vart fan åker du ens ifrån?! Är det byn 2 mil ifrån så funkar det väl...dock dricker den mer när du sitter på e4an och ligger i 120-140 än inne i stan eller landsbygden..
Citera
2014-02-23, 18:49
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayati_girl
Hej

Jag har under lang tid varit intresserad av sma bilar, framfar allt Opel Corsa 1.2 motor.
Jag behover aven kora till Orebro fram och tillbaka.
Fragan ar kommer denna bil orka vid sa langa strackor att kora pa motorvagarna, vad sager ni.
Dagens ungdomar...
Jag hade en gång en Opel kadett -65, vill minnas att den gav 42hk.Toppade ca 105km/tim, lät som en stenkross då. Inga problem, vi körde diverse Sverigesemestrar med den. Din Corsa kommer gå som en dröm jämfört med de bilar jag haft.
Citera
2014-02-23, 18:53
Medlem
Maxipower1s avatar
Finns nog ingen bil som är så tröttsamt att köra en längre sträcka än en opel corsa. Dessutom är dom små rackarna rätt törstiga. Dessutom är kvaliten jämförbar med en Ford Ka med andra ord totalt värdelös bil.
Citera
2014-02-25, 09:57
Medlem
Förlåt att vara så otydlig.
Men jag tänker köra Stockholm - Örebro en gång varannan vecka, är det då dålig val av Opel Corsa 1.2 2003 modellerna och uppåt?
Vad skulle ni annars rekommendera för bil, liten, billig och går att köra långa sträckor på motorvägarna?
Citera
2014-02-25, 10:54
Medlem
SirKnasens avatar
Vad har du för budget?
Citera
2014-02-25, 11:10
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayati_girl
Förlåt att vara så otydlig.
Men jag tänker köra Stockholm - Örebro en gång varannan vecka, är det då dålig val av Opel Corsa 1.2 2003 modellerna och uppåt?
Vad skulle ni annars rekommendera för bil, liten, billig och går att köra långa sträckor på motorvägarna?
Liten,billig och pålitlig = Skoda Felicia, speciellt 1,6 l modellen. Har själv en sådan, marschar lätt svensk motorvägsfart utan att det blir ansträngt. Men Örebro är inte långt, köp valfri japan annars. Nissan Micra, Toyota Corolla/Yaris, Mazda 323. Eller nyare modeller av dessa. Även Koreaner som t ex Hyundai Getz/i20 är bra alternativ
Citera
2014-02-25, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirKnasen
Vad har du för budget?

40 000!
Citera
2014-02-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Liten,billig och pålitlig = Skoda Felicia, speciellt 1,6 l modellen. Har själv en sådan, marschar lätt svensk motorvägsfart utan att det blir ansträngt. Men Örebro är inte långt, köp valfri japan annars. Nissan Micra, Toyota Corolla/Yaris, Mazda 323. Eller nyare modeller av dessa. Även Koreaner som t ex Hyundai Getz/i20 är bra alternativ

Tack för informationen. Jag ska kolla på dessa modeller
Citera
2014-02-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer

Hoppas du menar FABIA och inte Felicia som slutade tillverkas omkring 2001.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in