Citat:
Ursprungligen postat av
foshobro
Det där var rätt coolt om det funkar på riktigt
Jag tänker mer att man tar kort på.. säg en kub. du tar kort på alla sidor och hörn. Man har ~20 bilder som kan överlappa varandra, Programet lägger ihop bilderna "automagiskt" och jag får en kub som jag kan kolla på i 360° runt i alla axlar.
Visst fungerar det på riktigt :-)
Men ok!
Du menar liknande denna!
https://www.youtube.com/watch?v=vEOmzjImsVc
:-)
Saken är den att jag förstår vad du menar och vi kanske tänker på samma program... kan bara inte komma på vad det hette, eller företaget... VizFX eller något liknande... du hade ett par fotografier och sedan kunde rita ut X,Y,Z och den satte ihop den 3d texturerade modellen typ...
Men tror faktiskt Photoshop idag klarar detta... men men...
Hur som helst, den sista youtube länken är det som faktiskt är ganska häftigt...
En simpel skiten webcamera... och du får modellen, samt texturen... en dyrare kamera och du får en noggrann modell, och en högupplöst texture.... tycker det är rätt coolt...
Ett universitet i Zurich om jag minns rätt har utvecklat något liknande (fast ännnu bättre) via en Android mobil. Du har lite mera input via mobilens sensorer och högre upplösning... hittar inte länken dock...
Sedan håller ju Google på att utveckla det ultimata verktyget just nu för detta...