Citat:
Ursprungligen postat av
pickledonion
Vad jag menar är att om det var en fest så borde det finnas någon som vet något. Då är det märkligt att polisen inte har information att gå på. De som kan misstänkas för brott är ju en väldigt sluten skara människor och det borde inte var så jäkla svårt att kartlägga vilka som var på festen. Så om det var en fest så vill förmodligen ingen prata. Till och med småsaker som händer på hemmafester brukar spridas som en löpeld, mer eller mindre.
Ah, joo, det är ju sant. En del hemmafester tenderar ju dock att spåra ur, och/eller ha en massa olika grupper av människor som kommer och går under kvällen. Och om kvinnan dessutom varit utslagen, förstår jag att det kan vara svårt att ringa in vem som har gjort vad. En del av de hemmafester i hus som jag har varit på har varit väldigt mycket folk och det har varit väldigt svårt att ha koll på personer. Speciellt när en anmälan upprättas fem dagar efteråt.
Men absolut har du rätt i att man tycker att det borde vara en relativt begränsad mängd personer inblandade, även om festen spårat ur. Förhoppningsvis lyckas de hitta personerna inblandade.
En högst personlig spekulation är att kvinnan troligen varit på gränsen till utslagen, alternativt utslagen, och således kanske märkt vad som hänt först när hon vaknade, vilket är anledningen till att anmälan upprättas så långt efter?