• 1
  • 2
2014-02-21, 16:16
Medlem
Vad är det för djur som är skyldig?

http://nwt.se/karlstad/article1493779.ece

"En 29-årig kvinna ska ha blivit våldtagen av flera män i ett hus i utkanten av Karlstad."

"Polisens information är knapphändig.
En anmälan upprättades på torsdagen av en polisman. Enligt denna ska kvinnan ha kvinnan ha blivit våldtagen i lörda..."

Citat:
Polisens information är knapphändig.
En anmälan upprättades på torsdagen av en polisman. Enligt denna ska kvinnan ha kvinnan ha blivit våldtagen i lörda...

edit: jag fick agressiva kommentarer pga jag ej använde citationstecken på rubrik.
Senast redigerad av Snugga 2014-02-21 kl. 16:41.
Citera
2014-02-21, 17:01
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aastsvet
Tror att pickledonion ifrågasatte Stardox snarare än dig.

Edit: Sorry, Pickle hann före.

OnT: Eftersom det var en lördagkväll, kan man anta att det var en festsituation? Mycket alkohol inblandat?

Jag funderade på det med. Men borde det inte finnas vittnen isåfall? Visserligen kanske de lyckades släpa iväg henne till en annan, mer avskiljd del av huset. Det låter ovanligt att 29-åriga flickor dricker sig ofattbart berusade tillsammans med folk de inte borde lita på. Det känns mer som en 17-årings riskbenägna beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av Snugga
Jag ber om ursäkt för min felläsning.

Det är ingen fara, alla läser fel någon gång ibland!
Citera
2014-02-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Jag funderade på det med. Men borde det inte finnas vittnen isåfall? Visserligen kanske de lyckades släpa iväg henne till en annan, mer avskiljd del av huset. Det låter ovanligt att 29-åriga flickor dricker sig ofattbart berusade tillsammans med folk de inte borde lita på. Det känns mer som en 17-årings riskbenägna beteende.

Men det står väl inte att det inte fanns vittnen? Eller menar du att om det funnits vittnen så borde misstanke delgivits?
Det finns ju scenarion som inte involverar att hon blev släpad också. Till exempel kanske hon var trött/full och gick och lade sig i ett sovrum, vilket sedan upptäcktes av GM. Kanske är därför som misstanke ej har delgivits, för att hon hade svårt att identifiera dem? Usch, känner mig alltid väldigt olustig när man diskuterar sånt här.
Jag håller med om att åldern inte är den som man spontant tänker på, fast å andra sidan tycker jag att man konstant blir förvånad över hur vissa 25-30 beter sig runt omkring alkohol.
Citera
2014-02-21, 18:39
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Men det står väl inte att det inte fanns vittnen? Eller menar du att om det funnits vittnen så borde misstanke delgivits?
Det finns ju scenarion som inte involverar att hon blev släpad också. Till exempel kanske hon var trött/full och gick och lade sig i ett sovrum, vilket sedan upptäcktes av GM. Kanske är därför som misstanke ej har delgivits, för att hon hade svårt att identifiera dem? Usch, känner mig alltid väldigt olustig när man diskuterar sånt här.
Jag håller med om att åldern inte är den som man spontant tänker på, fast å andra sidan tycker jag att man konstant blir förvånad över hur vissa 25-30 beter sig runt omkring alkohol.

Vad jag menar är att om det var en fest så borde det finnas någon som vet något. Då är det märkligt att polisen inte har information att gå på. De som kan misstänkas för brott är ju en väldigt sluten skara människor och det borde inte var så jäkla svårt att kartlägga vilka som var på festen. Så om det var en fest så vill förmodligen ingen prata. Till och med småsaker som händer på hemmafester brukar spridas som en löpeld, mer eller mindre.
Citera
2014-02-21, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Vad jag menar är att om det var en fest så borde det finnas någon som vet något. Då är det märkligt att polisen inte har information att gå på. De som kan misstänkas för brott är ju en väldigt sluten skara människor och det borde inte var så jäkla svårt att kartlägga vilka som var på festen. Så om det var en fest så vill förmodligen ingen prata. Till och med småsaker som händer på hemmafester brukar spridas som en löpeld, mer eller mindre.

Ah, joo, det är ju sant. En del hemmafester tenderar ju dock att spåra ur, och/eller ha en massa olika grupper av människor som kommer och går under kvällen. Och om kvinnan dessutom varit utslagen, förstår jag att det kan vara svårt att ringa in vem som har gjort vad. En del av de hemmafester i hus som jag har varit på har varit väldigt mycket folk och det har varit väldigt svårt att ha koll på personer. Speciellt när en anmälan upprättas fem dagar efteråt.
Men absolut har du rätt i att man tycker att det borde vara en relativt begränsad mängd personer inblandade, även om festen spårat ur. Förhoppningsvis lyckas de hitta personerna inblandade.

En högst personlig spekulation är att kvinnan troligen varit på gränsen till utslagen, alternativt utslagen, och således kanske märkt vad som hänt först när hon vaknade, vilket är anledningen till att anmälan upprättas så långt efter?
Citera
2014-02-21, 19:50
Medlem
SpecialEditions avatar
Ännu ett spännande möte mellan svensk och kulturberikare? Vart ligger närmaste flyktingförläggning?
Citera
2014-02-21, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Ännu ett spännande möte mellan svensk och kulturberikare? Vart ligger närmaste flyktingförläggning?

Några kilometer från Universitet- i utkanten av stan, är det extremt flyktingtätt..
Citera
2014-02-21, 21:51
Medlem
JDAMs avatar
Slutar med att dom inte vet vem som gjorde vad.Det är en röd tråd i dessa fall.

http://www.dn.se/sthlm/tonarspojkar-...gruppvaldtakt/

http://www.dagensjuridik.se/2013/12/...dtakt-i-alvsjo

http://na.se/nyheter/kumla/1.2392004...barnvaldtakten

I samtliga 3 fallen är av utländsk bakgrund,2 av dessa kommer upp i hovrätten.

Det där med "särskilt utsatt situation" gäller inte i dessa fall,6-1 i tensta fallet,klart man blir förbannad.
Citera
2014-02-22, 08:11
Medlem
pickledonions avatar
Citat:
Ah, joo, det är ju sant. En del hemmafester tenderar ju dock att spåra ur, och/eller ha en massa olika grupper av människor som kommer och går under kvällen. Och om kvinnan dessutom varit utslagen, förstår jag att det kan vara svårt att ringa in vem som har gjort vad. En del av de hemmafester i hus som jag har varit på har varit väldigt mycket folk och det har varit väldigt svårt att ha koll på personer. Speciellt när en anmälan upprättas fem dagar efteråt.
Men absolut har du rätt i att man tycker att det borde vara en relativt begränsad mängd personer inblandade, även om festen spårat ur. Förhoppningsvis lyckas de hitta personerna inblandade.

En högst personlig spekulation är att kvinnan troligen varit på gränsen till utslagen, alternativt utslagen, och således kanske märkt vad som hänt först när hon vaknade, vilket är anledningen till att anmälan upprättas så långt efter?

Givetvis kan det ha varit så att festen var helt urspårad. Jag funderar vidare på att hon var utslagen. Det kanske till och med var så att hon blev drogad och smidigt kunde ledas bort från festen. Det kan ju så klart hända även en 29-åring som inte har druckigt jättemycket.

Citat:
Ursprungligen postat av JDAM
Slutar med att dom inte vet vem som gjorde vad.Det är en röd tråd i dessa fall.

http://www.dn.se/sthlm/tonarspojkar-...gruppvaldtakt/

http://www.dagensjuridik.se/2013/12/...dtakt-i-alvsjo

http://na.se/nyheter/kumla/1.2392004...barnvaldtakten

I samtliga 3 fallen är av utländsk bakgrund,2 av dessa kommer upp i hovrätten.

Det där med "särskilt utsatt situation" gäller inte i dessa fall,6-1 i tensta fallet,klart man blir förbannad.

Ja, det är synd att de kan skylla allt på varandra och att samtliga därför frias på grund av bristande bevisning.
Citera
2014-02-22, 10:39
Medlem
Ingen som har någon information om var detta skedde?
Slänger till med en vild gissning på Kronoparken.
Citera
2014-02-22, 10:45
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Vad är det för djur som är skyldig?

Svaret torde gå att gissa sig till av nedanstående citat.

Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition

Inget som jag vet men sannolikheten är stor. Ett offer, flera förövare brukar avslöja en del.
Citera
2014-02-22, 14:43
Medlem
skulle tippa på kronoparken eller gruvlyckan... gruvlyckan är kulturberikat och har väl varit någon överfalls våldtäck samt massa försök till det där för nått år sedan... dock finns det väl inte så många hus där.
dock så sätter jag pengen på kronoparken
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in