2014-02-21, 02:02
Medlem
Visst går det? Och isåfall, hur exakt gör jag.

Det är till en betalning på tradera, men jag har aldrig stött på ICA Banken förut när det kommer till överföringar.
Jag har fått ett mottagarnamn som är "<efternamn>" och ett kontonummer som ser ut såhär ungefär xxxx-xxx xxx x. Och sedan att jag ska märka betalningen med tre siffror.

Vad väljer jag när jag ska lägga till ny mottagare, bankkonto eller personkonto och hur ska siffrorna skrivas?

Känner mig som en sopa som inte kan sånt här ännu, tacksam för hjälp <3
Citera
2014-02-21, 02:11
Medlem
Jag lyckades googla till mig svaret.

ICA Banken använder clearing nummer på 4 siffror följt av 7 siffror till kontonummer.
Och man väljer "Bank konto" när man lägger till ny mottagare.

Puss och gonatt!
Citera
2014-02-22, 14:00
Medlem
BorgeHs avatar
Observera att Swedbank tar betalt för att överföra pengar från ett konto i deras bank till ditt konto någon annan bank, även om du gör det själv på internetbanken!

Ytterligare ett skäl att byta bank!
Citera
2014-02-22, 14:48
Medlem
Corvidaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Observera att Swedbank tar betalt för att överföra pengar från ett konto i deras bank till ditt konto någon annan bank, även om du gör det själv på internetbanken!

Märkligt, jag har aldrig märkt av någon avgift när jag skickar pengar mellan bankerna.
Senast redigerad av Corvidae 2014-02-22 kl. 14:51.
Citera
2014-02-23, 05:39
Bannlyst
Citat:

skitsnack
Citera
2014-02-23, 19:21
Medlem
perfas avatar
Citat:

Observera att detta är en lögn.
Citera
2014-03-22, 15:24
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perfa
Observera att detta är en lögn.

I så fall blir jag blåst varje gång jag överför pengar!!!

Varje gång jag överför pengar från Swedbank till annan bank drar de 10 kronor. Jag har ringt och frågat varför, de hävdar att avgiften är så.

Så nu har jag flyttat bort allt till annan bank, men ibland rasslar det in pengar som man glömt ändra inbetalnings-kontonummer till. Då måste jag överföra dem till en annan bank. Funderade ett tag på att ta ut dem som kontanter, men Swedbank har lagt av med kontant-hantering i bankerna närmast. Jag har inga kontokort heller i denna bank.

Swedbank är en skitbank, det finns många bättre banker. Andra banker tar inga avgifter för samma tjänster. Det finns ingen anledning att göda parasit-banker.
Citera
2014-03-23, 13:21
Medlem
Citat:
I så fall blir jag blåst varje gång jag överför pengar!!!

Varje gång jag överför pengar från Swedbank till annan bank drar de 10 kronor. Jag har ringt och frågat varför, de hävdar att avgiften är så.

Så nu har jag flyttat bort allt till annan bank, men ibland rasslar det in pengar som man glömt ändra inbetalnings-kontonummer till. Då måste jag överföra dem till en annan bank. Funderade ett tag på att ta ut dem som kontanter, men Swedbank har lagt av med kontant-hantering i bankerna närmast. Jag har inga kontokort heller i denna bank.

Swedbank är en skitbank, det finns många bättre banker. Andra banker tar inga avgifter för samma tjänster. Det finns ingen anledning att göda parasit-banker.

Internetbank med betalningstjänst, 175kr/år. Gratis att föra till andra banker. Internetbank utan betalningstjänst, 0kr/år men 10:- per överföring till annan bank.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in