Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
Det tror jag inte på.
Det bryr jag mig inte om.
Citat:
Alla seriöst troende kristna kvinnor vet hur det fungerar. En sådan kvinna från USA kommer att veta ungefär hur det fungerar för kvinnor i Europa och tvärtom. Därför att man följer ungefär samma principer. En troende judisk eller muslimsk kvinna kommer även hon att veta ungefär hur det fungerar. Du kan gå till en sådan kvinna med Lundgrens forskning och fråga om den stämmer och hon kommer att säga att det är trams.
Hennes forskning handlar ju dock inte om judiska, muslimska eller europeiska kvinnor. De handlar heller inte om kanadensiska, new yorkiska eller svarta arbetarklasskvinnnor. Din invändning är irrelevant eftersom den inte bemöter den grupp som Lundgren studerade. Då du invänder dig mot hennes forskning så undrar jag vad du vet om kvalitativa metoder och de slutsatser man drar ifrån kvalitativ forskning. Om du inte känner till det så är din kritik inte på något sätt intressant. (Ännu mindre intressant är den eftersom den enbart hänvisar till påståenden om religiösa kvinnor i allmänhet som jag inte kan verifiera då du inte härlett de ifrån någon för mig synlig empiri.)
Citat:
Hennes forskning är fel även om de kvinnor hon studerar.
Bevisa det då. Jag är inte intresserad av dina smakomdömen, ge mig material som jag kan utgå ifrån annars kan du lika gärna berätta din favoritfärg, din drömlunch etc, för de är alla lika irrelevanta.
Citat:
Därför att det som gäller för mig gäller på ungefär samma sätt för andra kvinnor troende kvinnor.
Varför det?
Citat:
För jag tjänar ingenting på att ljuga.
Hur ska jag veta det om du ljuger? Din argumentation ser ut så här:
(Alla) Kvinnor ljuger om de tjänar på det
Jag tjänar inte på att ljuga
Alltså ljuger jag inte
Eftersom alla kvinnor ljuger om de tjänar på det så är det fullkomligt logiskt att du också skulle ljuga om att du inte ljuger då det tjänar din argumentation. Jag kan alltså inte veta, utifrån din egen logik, om du ljuger eller ej. Men jag antar, utifrån dina premisser, att du ljuger.
Så sluta ljug, det är fult att ljuga.