2026-07-01, 03:49
Medlem
Knattarnas avatar
Oswald i förhör:

”I was present in the Texas School Book Depository Building. I have been employed there since Oct. 15, 1963. . . My usual place of work is on the first floor. However, I frequently use the fourth, fifth, sixth, seventh floors to get books. . . Because of all the confusion, I figured there would be no work performed that afternoon so I decided to go home.

Det fetade framstår som en pinsamt genomskinlig lögn. Han medger alltså att han var på plats i TSBD och ofta sökte sig upp till våningen som presidenten sköts från. Men sedan lämnade han på eget initiativ byggnaden eftersom han ”gissade” att verksamheten skulle stänga för dagen. Givetvis utan att dubbelkolla det med någon kollega eller chef.

De behavioristiska ledtrådarna är nästan i klass med när OJ Simpson flydde från polisen i sin vita Ford Bronco.
Citera
2026-07-01, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vad har du för bevis för att han alls var skyldig?

Givetvis inga alls. I alla fall som du godtar.
Citera
2026-07-01, 12:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Oswald i förhör:

”I was present in the Texas School Book Depository Building. I have been employed there since Oct. 15, 1963. . . My usual place of work is on the first floor. However, I frequently use the fourth, fifth, sixth, seventh floors to get books. . . Because of all the confusion, I figured there would be no work performed that afternoon so I decided to go home.

Det fetade framstår som en pinsamt genomskinlig lögn.
Då ljög även de övriga 20+ anställda som gjorde samma sak av samma skäl?

Citat:
Han medger alltså att han var på plats i TSBD och ofta sökte sig upp till våningen som presidenten sköts från.
Ja, han "medger" att han arbetade i byggnaden och att det inkluderade sagda våningar (boklager).

Och?

Citat:
Men sedan lämnade han på eget initiativ byggnaden eftersom han ”gissade” att verksamheten skulle stänga för dagen. Givetvis utan att dubbelkolla det med någon kollega eller chef.
Se ovan. Dessutom så säger han att fick ett ok från sin chef, något som denne i sin tur säger sig inte komma ihåg.

Citat:
De behavioristiska ledtrådarna är nästan i klass med när OJ Simpson flydde från polisen i sin vita Ford Bronco.
Med den lilla skillnaden att Oswald tog bussen och det innan han bl.a. visade en journalist var i byggnaden det fanns en telefon.

När sedan bussen fastnade i trafiken (pga av ståhejet efter mordet) så tog han en taxi som han först klev ur och artigt erbjöd till en äldre kvinna innan han fortsatte hemåt.

Lite som "OJ Simpson" fast tvärtom?
Senast redigerad av onopono 2026-07-01 kl. 12:13.
Citera
2026-07-01, 12:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Givetvis inga alls.
Hur kan det komma sig att du anser att Oswald mördade JFK trots att du inte känner till några bevis alls för det?

Intuition?

Citat:
I alla fall som du godtar.
Då har du trots allt bevis, men som du vet att jag inte godtar?

Vilka är dessa bevis?
Citera
2026-07-01, 12:40
Medlem
Citat:

Ja, han "medger" att han arbetade i byggnaden och att det inkluderade sagda våningar (boklager).

Och?

Se ovan. Dessutom så säger han att fick ett ok från sin chef, något som denne i sin tur säger sig inte komma ihåg.

Med den lilla skillnaden att Oswald tog bussen och det innan han bl.a. visade en journalist var i byggnaden det fanns en telefon.

När sedan bussen fastnade i trafiken (pga av ståhejet efter mordet) så tog han en taxi som han först klev ur och artigt erbjöd till en äldre kvinna innan han fortsatte hemåt.

Lite som "OJ Simpson" fast tvärtom?

Hur vet du att han tog en taxi och sedan erbjöd den till en äldre kvinna? Du var där?
Citera
2026-07-01, 13:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Var det fler än Oswald som lämnade byggnaden innan de ens hade pratat med, och registrerats av polisen?

Var det fler än Oswald som rapporterades som saknade till polisen av arbetsledaren på boklagret?

Var det fler än Oswald som tog en liten omväg och greps för att ha mördat en polisman på väg hem från jobbet den dagen?
Citera
2026-07-01, 13:50
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Var det fler än Oswald som lämnade byggnaden innan de ens hade pratat med, och registrerats av polisen?

Var det fler än Oswald som rapporterades som saknade till polisen av arbetsledaren på boklagret?

Var det fler än Oswald som tog en liten omväg och greps för att ha mördat en polisman på väg hem från jobbet den dagen?

Exakt. Det var det här jag menade mellan raderna, men ”propellerkepsen” tog det så klart bokstavligt.

Märk väl att Oswalds chef också förnekar att ha gett något klartecken till Oswald att lämna byggnaden.

Bara att han lämnar byggnaden på ett exceptionellt sätt direkt efter skotten är nästintill bevis för att han är skyldig. Kanske inte i en rättegång, men för en normal tänkande människa. Det är samma sak som OJ Simpsons biljakt.
Citera
2026-07-01, 14:04
Medlem
"Jag hörde att presidenten blivit skjuten så jag tänkte att jag skyndar mig från platsen därifrån skotten avlossades. Finns ju risk för köer och jag vill hem".

LHO är oskyldig
Citera
2026-07-01, 14:07
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
"Jag hörde att presidenten blivit skjuten så jag tänkte att jag skyndar mig från platsen därifrån skotten avlossades. Finns ju risk för köer och jag vill hem".

LHO är oskyldig

”Jag hörde att mitt ex blivit knivmördad så jag skyndade mig från platsen i min vita Ford Bronco. Blåljusen i backspegeln brydde jag mig inte om, jag hade ju bråttom hem”.

Så kan man resonera om man tror att OJ och LHO är oskyldig

Helt normalt för vissa. Nothing to see here.
Citera
2026-07-01, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
”Jag hörde att mitt ex blivit knivmördad så jag skyndade mig från platsen i min vita Ford Bronco. Blåljusen i backspegeln brydde jag mig inte om, jag hade ju bråttom hem”.

Så kan man resonera om man tror att OJ och LHO är oskyldig

Helt normalt för vissa. Nothing to see here.

Fast han/hon sitter inne på sanningen, glöm inte det .
Citera
2026-07-01, 14:31
Avstängd
Citat:
Bevisen finns i tråden.
Var då? Börja gärna med de i ditt tycke allra allra bästa bevisen.

Glöm inte att citera, förklara och länka.

Citat:
Ditt problem, som alla konspirationsteoretiker delar, är att ni inte godtar sådant som går emot er världsbild.
Och då har du som vanligt inget konkret exempel på det? Bara dina vanliga svepande falska anklagelser och personangrepp?

Vad är det som verkligen driver dig, Makarov.24? Det är ju knappast Sanningen, så vad?

Citat:
Därför har vi folk som tror att vi inte varit på månen,
Jag är ganska säker på att "vi" (amerikanska astronauter) har varit på månen, men jag har full förståelse för de som är övertygade om motsatsen.

Citat:
att jorden är platt osv.
Här har jag däremot ingen förståelse för de som tror det, nej. Antingen så är de sällsynt obildade, eller så är de delaktiga i en psy-op i syfte att misskreditera alla som är övertygade om att allt inte står rätt till med den västerländska makteliten i dess diverse skepnader.

Konsprationsteori som konspirationsteori, same same.....

Precis som du försöker dig på här ovan.

Citat:
Enkelt. Fast du kan inte ta till dig.
Är du säker på att du har ett ärligt uppsåt med ditt deltagande här i forumet?

Säkert?

I så fall så presenterar du dina i ditt tycke allra allra bästa bevisen för att Oswald mördade JFK.
Citera
2026-07-01, 14:38
Medlem
Citat:
Var då? Börja gärna med de i ditt tycke allra allra bästa bevisen.

Glöm inte att citera, förklara och länka.

Och då har du som vanligt inget konkret exempel på det? Bara dina vanliga svepande falska anklagelser och personangrepp?

Vad är det som verkligen driver dig, Makarov.24? Det är ju knappast Sanningen, så vad?

Jag är ganska säker på att "vi" (amerikanska astronauter) har varit på månen, men jag har full förståelse för de som är övertygade om motsatsen.

Här har jag däremot ingen förståelse för de som tror det, nej. Antingen så är de sällsynt obildade, eller så är de delaktiga i en psy-op i syfte att misskreditera alla som är övertygade om att allt inte står rätt till med den västerländska makteliten i dess diverse skepnader.

Konsprationsteori som konspirationsteori, same same.....

Precis som du försöker dig på här ovan.

Är du säker på att du har ett ärligt uppsåt med ditt deltagande här i forumet?

Säkert?

I så fall så presenterar du dina i ditt tycke allra allra bästa bevisen för att Oswald mördade JFK.

Då upprepar jag mig, bevisen är uppradade i den här tråden. Varför tjatar du?

"jag har full förståelse för de som är övertygade om motsatsen"

Trots att det finns massor av de bevis du ständigt efterfrågar.

"Vad är det som verkligen driver dig"?

Att ha ett så bra liv som möjligt. Ställer samma fråga till dig. Gissningsvis är ditt största mål att leta så många konstigheter som möjligt som du sedan kan skylla på CIA och judarna. Sunt och fräscht.

Sedan kan jag tillägga att jag definitivt råder dig och Jumpingonthemoon att reflektera över Brad Pitts fundering till Kevin Spacey i klassikern Seven.
Senast redigerad av Makarov.24 2026-07-01 kl. 14:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in