2008-07-11, 14:44
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
En bild från en av länkarna på Car10 sidan
http://mcadams.posc.mu.edu/tippit1.gif
Undra om Tippit blev kallad till den platsen via polisradion, det är i alla fall långt i från hans ordinarie distrikt.

Kan tillägga att på http://www.jdtippit.com/ står det att Tippit blev kallad till platsen via polisradion.
Så, det är nog inte så mystiskt att han befann sig utanför sitt patrullområde
Citera
2008-07-12, 12:51
Medlem
Machiavelis avatar
JFK's NWO tal .

Jag har sett på många ställen på internet om teorier att JFK mördades på uppdrag av sin egna regering pga att han tidigare i ett tal "avslöjat" allt om New World Order och vad regeringen verkligen hållit på med och så finns det ljud - och film klipp på detta talet uppe på youtube (vilka självklart kan vara fake) där han berättar om New World Order och regeringens onda avsikter .
Jag är väldigt ung så jag har ingen koll alls på sånt här , men vet nån om det verkligen existerat ett sånt tal av JFK ?
Citera
2008-07-12, 13:55
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiaveli
Jag har sett på många ställen på internet om teorier att JFK mördades på uppdrag av sin egna regering pga att han tidigare i ett tal "avslöjat" allt om New World Order och vad regeringen verkligen hållit på med och så finns det ljud - och film klipp på detta talet uppe på youtube (vilka självklart kan vara fake) där han berättar om New World Order och regeringens onda avsikter .
Jag är väldigt ung så jag har ingen koll alls på sånt här , men vet nån om det verkligen existerat ett sånt tal av JFK ?

Ja det finns ett sådant tal
sök på jfk secret society speech på youtube och du hittar lite info om det (dock som du säger väldigt svårt att avgöra vad som är sant eller inte bland filmerna)
Dock tror jag inte detta var orsaken, det låter långsökt om JFK skulle bli mördad kort efter sitt tal medans många andra får leva i flera år.

Här verkar man kunna lyssna på talet som mp3
John F. Kennedy Speech, April 27, 1961 (April 27, 1961)
http://www.archive.org/details/jfks19610427
Citera
2008-07-21, 21:58
Medlem
Targenors avatar
http://www.examiner.com/a-1471409~Man_who_bought_gun_used_to_kill_Oswald_die s.html

Citat:
DALLAS (Map, News) - A former Dallas police officer who bought Jack Ruby the gun ultimately used to kill presidential assassin Lee Harvey Oswald has died.
Joe Cody, who was a friend of Ruby's, took him to a hardware store in 1960 and paid $62.50 for the .38-caliber Colt Cobra revolver and ammunition.

Vet egentligen inte om det betyder så mycket för dom som undersöker mordet på JFK

Men här är i alla fall en anledning till att jag inte tror på NWO och liknande, hade NWO varit inblandad hade denna person varit död för länge sen.
Citera
2008-07-21, 22:30
Medlem
Illuminati gjorde det, och dom styrs av aliens!

Illuminati orsakade 9/11 och år 2012 kommer en jättestor komet vid namn Nibiru slå emot jorde, det har dom mäktiga mayaindianerna förutspått!

Jävla flummare, get real.
Citera
2008-07-22, 01:18
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Ja det finns ett sådant tal
sök på jfk secret society speech på youtube och du hittar lite info om det (dock som du säger väldigt svårt att avgöra vad som är sant eller inte bland filmerna)
Dock tror jag inte detta var orsaken, det låter långsökt om JFK skulle bli mördad kort efter sitt tal medans många andra får leva i flera år.

Här verkar man kunna lyssna på talet som mp3
John F. Kennedy Speech, April 27, 1961 (April 27, 1961)
http://www.archive.org/details/jfks19610427

JFK mördades i november 1963, knappast "kort efter" talet på Waldorf Astoria i New York 1961.
Ang, detta tal och det påstådda tal som rör till hela soppan-63 diskuteras även i tråden NWO, ta en titt där med.
Citera
2008-07-22, 11:19
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
JFK mördades i november 1963, knappast "kort efter" talet på Waldorf Astoria i New York 1961.
Ang, detta tal och det påstådda tal som rör till hela soppan-63 diskuteras även i tråden NWO, ta en titt där med.

Jag anser att det är "kort" efter, då andra personer som försöker avslöja/ eller till och med avslöjar NWO får leva betydigt längre och många gånger blir dom kanske inte heller mördare
Citera
2008-07-22, 17:42
Medlem
Machiavelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

Så vadå det har alltså existerat ett sådant tal om NWO av JFK ?
Och jag menar skulle amerikanska presidenten gå ut i media med ett sådant tal om det verkligen inte skulle vara sant ?
Citera
2008-07-22, 18:33
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiaveli
Så vadå det har alltså existerat ett sådant tal om NWO av JFK ?
Och jag menar skulle amerikanska presidenten gå ut i media med ett sådant tal om det verkligen inte skulle vara sant ?

Skulle USA starta krig mot Irak på falska grunder?
Samma tankesätt bara lite annorlunda utformat.

Nog kan NWO säkert finnas, men jag tror inte dom ligger bakom nånting, Dels för att så fort något händer så skriker folk "Det är NWO!!!!" osv osv.
Men även om det var NWO så måste de funnits en LHO som avlossat skotten, så jag anser att väldigt många uppträder väldigt dumt och skyller på NWO fast dom inte kan lägga fram bra bevisning för att så är fallet.

Så om någon vill påstå att NWO låg bakom JFK mordet, lägg fram bevis för det.
Och nej talet duger inte som bevis.
Citera
2008-07-23, 16:02
Medlem
techmans avatar
Novis inom konspirationer här..

Men NWO är väl ingen konspiration? GWB snacka ju om "the new world order" i ett tal inför kongressen för ett antal år sen?

edit: gjorde en enkel google sökning och fick fram att det var 1991 som han höll talet. Fick även fram en massa annat om NWO.

Nu förstår jag diskutionen..
Citera
2008-07-23, 18:14
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techman
Novis inom konspirationer här..

Men NWO är väl ingen konspiration? GWB snacka ju om "the new world order" i ett tal inför kongressen för ett antal år sen?

edit: gjorde en enkel google sökning och fick fram att det var 1991 som han höll talet. Fick även fram en massa annat om NWO.

Nu förstår jag diskutionen..

JFK höll ett tal angående "hemliga grupper" och blev kort efter mördad.
Vilket folk har kopplat ihop med talet, på helt sjuka grunder, JFK talade om det alltså måste det vara mordmotivet.

För att ta ett exempel

Olof Palme pratade om Vietnamnkriget, är det då Vietnamn som ligger bakom?
Palme pratade också om USA och Sydafrika är det då nån av dom som ligger bakom?

Uppenbart måste de ju vara att svaret på mordgåtan finns i hans tal, kan ju inte vara något annat.

Det känns som folk inte ens tänker, utan tror på sagor som inte har någon bevisning.

Som jag sagt tidigare så vore det roligt att veta varför JFK blev mördad så KORT efter talet (rör sig om ca 2år).
Medans folk som hoppar av från NWO och liknande tillåts leva flera år efter dom avslöjat det dom vet.
Citera
2008-07-24, 01:16
Medlem
Machiavelis avatar
Aah det fanns ju nån kille som ja hört om , (kommer inte ihåg namnet , John lr nånting?) som tydligen hade jobbat som geolog för den amerikanska regeringen. Och som sagt upp sig från sitt jobb när han insett var det verkligen var han arbetade för . Han påstod att han varit med under ett flertal topp hemliga byggndadsprojekt som pågick under jorden. Där han hade varit med och byggt upp underjordiska städer och koncentrationsläger på uppdrag av regeringen. Han gick senare ut och håll föredrag om detta (finns någon film om denna man) och något år efter det blev han mördad (på uppdrag av regeringen då tror konspirationsteoritiker.) Har nån mer hört om detta ? Och vad är det denna man heter ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in