Citat:
Ursprungligen postat av obokuri
Missförstå mig inte, jag bryr mig inte ett dyft om vem som höll i den rykande pistolen och ämnar inte diskutera det.
Det är det som faktiskt är det intressanta.
Utan att förstå vem som sköt kan man heller inte förstå vem som låg bakom eller motivet.
Citat:
Försök att förstå att för att ta makten över en pöbel efter att ha mördat deras älskade ledare så bör man utföra dådet i allas ögon, så har det alltid varit (Caesar och Filip av Makedonien är två exempel som jag kan tilldra mig i detta ögonblick men studerar du historien så bör detta ses som ett faktum).
För att sen förfalska en enda film och inte resten?
Citat:
Dör han under oklara omständigheter riskeras det att han upphöjs till martyr och detta kan skapa konflikt (i värsta fall inbördeskrig). Hellre då en kvick avrättning inför en lamslagen (hjälplös) tv-tittande nation och en typisk syndabock.
I Jfk fallet så kunde faktiskt krig varit en fråga (dock inte inbördeskrig) då det visade sig att den påstådda mördaren LHO hade komunistsympatier och hade bott i Sovjet, man visste alltså inte om Sovjet låg bakom, dessutom kunde LHO ha fungerat som tändvätska i kriget mot Cuba.
Citat:
Det är en förklaring som attraherar på ett emotionellt plan, trots att vem som helst som inte har shit for fucking brains kan utröna att nånting är på g här. No one fucks with the papacy.
Jag har sagt det förut, och jag säger de igen.
Jag tror
INTE på hemliga grupper som NWO frimurarna osv. Eftersom inget sådant kunnat bli bevisat utan snarare verkar vara något som folk hittat på för att kunna förklara saker.
Det är lätt att säga att JFK sköts av den hemliga gruppen "X"
Men vart är bevisen? Vart är motivet? och framförallt vilket fotfolk genomförde attacken?
Citat:
Du ville veta, kalla det fantasier om du vill. But I'm 'bout to drop some knowledge on ya, so pay attention kid.
Skriv gärna på svenska, inte för att jag har svårt för engelska men de ser bara så urbota korkat ut.
Citat:
Att han redan som rekryt var tillskriven denna mission är inte troligt, dom har alltid ett antal möjliga kandidater på "stand-by".
Att dom som eventuellt låg bakom en konspiration hade fler som väntande anser jag vara en möjlighet om man ska tro på Perry Russos vittnesmål om kvällen hemma hos Shaw
"I Villervallan måste någon offras" sen kan man ju diskutera om det bara fanns LHO som tillgång för "offer" eller om andra skyttar/personer fanns i närheten och att det råkade bli just LHO
Citat:
Marinen lägger grunden för mer omfattande psykologisk påverkan och dom som presterar bäst utan att ställa några frågor kan med hjälp av olika metoder av psykologisk "omprogrammering" omformas till att utföra speciella uppdrag.
Inget som förvånar, dock förvånar det mig om LHO var en sådan, visst han var en medioker skytt men hans psyke var långt i från stabilt.
Citat:
Vad som fick dom att välja honom kan jag inte svara på, annat än att han antagligen var psykiskt instabil och formbar som trolldeg.
Förvisso kan man stärka en persons psyke som du säger
Dock ställer ja mig frågande till LHO då han skjutit sig själv. Hur kan man garantera att denna person inte skjuter sig själv istället för målet?
Visst med väldigt kraftig och långvarig träning vilket jag inte tror LHO gick igenom i marinen
Citat:
Spionorganisationer är byggda på ett sätt som gör att det är praktiskt taget omöjligt att information läcker ut p.g.a "compartmentalisation", ingen vet något förutom deras egna direktiv och dom delar man inte med sig. Inte ens dom högst upp får hela bilden.
Så ingen vet hela bilden?
Vart kommer då ideerna ifrån?
Citat:
Dom som tror sig veta något tystas på ett sätt eller ett annat, tidigare agenter som delar information lever under livslångt hot och anklagelser gällande deras psykiska hälsa.
Ja, men efter flera år efter deras utalande kan dom dö "mystiskt" i en "hjärttack".
Citat:
Mer info går inte att hitta i några dagstidningar, men kanske om du letar.
Allt i tidningarna är inte sant, allt på nätet är inte sant så vart vill du komma?