Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Det är förstås ingen alls nödvändigt att dra igång någon rättsprocess om man inte har ett öre på fickan - däremot kunde de ha pratat om saken med andra media, konspirationsteoretiker och utredare, anmält artikeln/tidnibgen/journalisten till myndigheter (som FCC) och -
Igen. Det skrevs kilometervis med rappakalja i CIAs massmedier om mordet på JFK, om olika vittnen, om vad de sa och inte sa. OM nu någon uppmärksammade Craig på vad journalisten i fråga skrev så vet åtminstone inte jag det. Eller OM huruvida Craig eller någon annan i så fall försökte dementera det hela.
Vi har således ett anonymt citat av ett påstått uttalande från Craig vs. vad Craig har sagt i andra sammanhang, inklusive under ed.
Mer måste naturligtvis till om någon med det 'citatet' vill ifrågasätta Craigs trovärdighet.
Citat:
som du fortsatt ignorerar -
Här ignoreras ingenting.
Citat:
så kunde förstås Penn Jones ha skrivit om det i någon av alla sina redan Warren-kritiska böcker eller i annan media i egenskap av journalist...
Det var länge sedan som jag läste hans böcker och kan så här på rak arm inte minnas att han tog upp citatet i fråga och om inte så berodde det förmodligen på att det i den stora mängd direkta felaktigheter och attacker mot Warren-kritiker var vardagsmat, att dessa inte hade fått göra något annat än att försöka dementera alla falska påståenden som gjordes i pressen.
Citat:
Detta fortsätter du ignorera..
Igen. Här ignoreras ingenting.
Exakt. Vicesheriff = polis. Dvs, om det hade varit på något sätt kritiskt för något jag skrev i övrigt så hade jag förmodligen skrivit ut vilken typ av polis Craig var, men så var inte fallet.
Det är istället gymnasiesemantikern per excellens som tar varje litet tillfälle i akt att dra iväg fullt ös medvetslös på varje liten detalj som kan låna sig till den typen av sjuk hobby.
Allt i syfte att "derail" varje diskussion om verklig och kritisk bevisning.
Citat:
Ja, bra att du ändrat dig här - för några dagar sedan påstod du ju att han löste en rad omskrivna kriminalfall
Igen, jag skrev från minnet och gjorde bedömningen att givet det helt triviala i exakt vilka kriminalfall han löste eller vilken karat det var på juvelerna i fråga, så skrev jag lite skissande.
Citat:
och utsågs därpå till, "The Policeman of the Year" och det var ju fel på flera sätt.
Samma här. Han utsågs av Dallas Sheriffs Department till "Man of the Year" för att han i sin egenskap av Vicesheriff = polis hade löst ett viktigt kriminalfall.
I allt väsentligt en korrekt uppgift, således.
Dvs, om det hade varit på något sätt kritiskt för något jag skrev i övrigt så hade jag förmodligen skrivit ut exakt vilken titel utnämnandet hade, men så var inte fallet.
Det är istället forumets gymnasiesemantiker per excellens som tar varje litet tillfälle i akt att dra iväg fullt ös medvetslös på varje liten detalj som kan låna sig till den typen av sjuk hobby.
Allt i syfte att "derail" varje diskussion om verklig och kritisk bevisning.
Citat:
Men då är vi överens om att det i själva verket handlade om ett kriminalfall (som han assisterade i lösningen av)- inte flera,
Jag vet inte om det endast var ETT löst kriminalfall han ärades för. Förmodligen så var det det omskrivna fallet med gripandet av juveltjuven + hans övriga arbete som polis, som föranledde utnämnandet.
Citat:
och att han var vicesheriff inte polis,
Vicesheriff = polis = polisman = police officer = police detective = ....
Något för gymnasiesemantikernas årsstämma att ta upp och avhandla. Glöm ej att ta på kalasbyxorna innan.
Det är mycket viktigt med det formella.
Citat:
och att han utsågs till "man of the year" inte "The Policeman of the Year".
Se ovan (ni andra).
Citat:
Visst, jag vet att du retar dig på när jag visar att du förvränger detaljer och skriver halvsanningar eller rena lögner - men jag är mer intresserad av att det ska bli rätt än att du ska bli nöjd.
Nja, det handlar istället om att varje diskussion förs med olika noggrannhet. Och där för diskussionen helt triviala uppgifter avhandlas mer svepande och med mindre precision. Det skulle vara helt omöjligt att diskutera någonting om man var lika precist exakt och grundlig i exakt varje avseende helt oavsett dess bäring på vad som faktiskt diskuteras.
Att gymnasiesemantikern här ser tillfällen att exploatera den här absoluta nödvändigheten för att i brist på verkliga argument och fakta, försöka ifrågasätta motpartens trovärdighet och den vägen avfärda det som skrivs av för diskussionen mer kritisk art.
Det är precis så här man beter sig om man helt saknar ett ärligt uppsåt. Något som signaturen SnakePlisssken bakåt i tråden själv har erkänt.
Tag varning.
Citat:
Dels har vi förstås exemplet vi diskuterar för fullt -
En anonym journalist som skrev något i en tidning om vad Craig ska ha sagt, ja.
Tungt.
Citat:
dels länkade jag andra exempel i tråden i förrgår, men vi kan ta några exempel:
Craig påstod att han såg en kula på Daly Plaza med en bit av Kennedys huvud. Det finns inga som helst bevis som stödjer detta
1. Absense of evidence är fortfarande inte evidence of absense.
2. Det finns visst fler vittnesuppgifter om att en eller fler kulor hittades på DP. Här är det en man (förmodligen FBI agent Bob Barret) som enligt vittnesmål plockar upp en sådan kula och stoppar den i fickan:
https://www.youtube.com/watch?v=10S5K17jRpk
3. Det hittades som bekant en bit av JFKs huvud i gräset på DP dagen efter mordet. Det s.k. Harper-fragmentet. Som undersöktes av tre patologer på Dallas Methodist Hospital, fotograferades och därpå överlämnades till, FBI. Gissa vad det fragmentet tog vägen sedan...men fotografierna finns lyckligtvis kvar:
https://www.jfk-assassination.net/images/harper.gif
Citat:
inga andra personer nämnde detta för Warrenkommissionen
Ingen som vet.
Citat:
och dessutom sa Craig själv till Warrenkommissionen att han inte såg någon kula på plats...
Källa på det.
Citat:
Vidare påstod han att han var med Luke Mooney när de upptäckte tomhylsorna på våning 6, och även om detta vittnade han emot sig själv inför Warrenbkommissionen.
Källa på det.
Citat:
Fler exempel finns i länken jag redan gett:
https://www.jfk-assassination.net/craig.htm
Jo, jag har tittat på det både nu och tidigare och det är fortfarande skräp.
I vanlig ordning.