2008-05-23, 14:39
Avslutad
Det har ju gjorts 3d animationer där man kommit fram till efter att utgått från amatörfilmerna att kennedy och connally träffas av samma kula, alltså det andra skottet (första skottet som avlossades var bom) denna andra kula gick således in i ryggen på kennedy, ut i halsen och sedan för att gå in i connally´s rygg.

http://youtube.com/watch?v=3gXxIkCwR38&feature=related

Har en fråga appropå efter att ha läst Jim Garrison´s bok, där säger han att Oswald hade blivit "programerad" av shaw och hans kontaker inom CIA att först framstå som sovjetvänlig för att dagarna innan mordet bli "avprogrammerad" allt för att få han att framstå som en lämplig syndabock. Men isfåall så måste ju en konspiration varit igång redan i början/mitten av 50-talet, eftersom oswalld ryckte in i marinen som 17 åring och sen en följdfråga, hur skulle CIA ha kommit på iden med att ta oswald som mig veterligen inte va särskilt känd i sådana kretsar.

Själv är jag av åsikten att antingen sköt oswald ensam, alltså en ren impulshandling pga psykisk ohälsa tillföljd av alltför många motgångar i livet. Eller så var det helt enkelt shaw som tack vare sina kontakter i CIA(kom ju fram 1974 att han varit cia-agent trots att han nekade detta i rättegången mr garrison fick till stånd)
Citera
2008-05-23, 15:15
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy

Det håller jag inte alls med om!

Man ser klart och tydligt att herr Connally reagerar i stort sett samma ögonbick som JFK, precis efter de dyker upp bakom Stemmons-skylten. Detta skott är det som orsakar JFK´s ofrivilliga armrörelser och samtdigt genomborrar guvernören, enligt mig och en del andra.

Det stämmer som du säger, dock vill ja påstå att Connally kan ha kännt igen smällarna som skott och inte som smällare som andra trodde.
Var ju trots allt andra skottet som träffade JFK och Connally så det behöver inte vara något med hans uttalande "Oh my god they are going to kill us all"

Citat:
Ursprungligen postat av bop_cat
Det har ju gjorts 3d animationer där man kommit fram till efter att utgått från amatörfilmerna att kennedy och connally träffas av samma kula, alltså det andra skottet (första skottet som avlossades var bom) denna andra kula gick således in i ryggen på kennedy, ut i halsen och sedan för att gå in i connally´s rygg.
Ja, men efter att ha sett filmen JFK Beyond Consparicy (som finns på tpb) så börjar jag fundera på var teorin om den "magiska kulan" kommer ifrån.
I filmen så flyttar dom JFK och Connally precis som dom satt och då är det inte längre ett mysterium utan nästan en självklarhet.

Citat:
Har en fråga appropå efter att ha läst Jim Garrison´s bok, där säger han att Oswald hade blivit "programerad" av shaw och hans kontaker inom CIA att först framstå som sovjetvänlig för att dagarna innan mordet bli "avprogrammerad" allt för att få han att framstå som en lämplig syndabock. Men isfåall så måste ju en konspiration varit igång redan i början/mitten av 50-talet, eftersom oswalld ryckte in i marinen som 17 åring och sen en följdfråga, hur skulle CIA ha kommit på iden med att ta oswald som mig veterligen inte va särskilt känd i sådana kretsar.
Att en konspiration var på väg redan på 50talet har jag svårt att se, då ingen kunde förutse om JFK skulle bli president (om man inte tror på den stora världskonspirationen, frimurare, NWO osv)

Citat:
Själv är jag av åsikten att antingen sköt oswald ensam, alltså en ren impulshandling pga psykisk ohälsa tillföljd av alltför många motgångar i livet. Eller så var det helt enkelt shaw som tack vare sina kontakter i CIA(kom ju fram 1974 att han varit cia-agent trots att han nekade detta i rättegången mr garrison fick till stånd)
LHO´s mamma påstog till sin död att hennes son var agent av något slag, nämns bland annat i Norman Mailers Oswald en amerikansk gåta, länge sen ja läste boken kan inte säga säkert att de nämns.

Sen kan man ju inte låta bli att känna att myndigheterna var inblandade i mordet pga av den slappa bevakningen som var.

En intressant fråga, som jag tror kan lösa en del lösa knutar är om man frågar sig varför JFK blev mördad.
Var det pga Bay of pigs?
Var det för hans avtal med Sovjet angående Cuba?
Var det för han skulle dra tillbaka trupper från vietnamn?

För min del känns den frågan obesvarad, men om man hittar något motiv så blir det enklare att hitta den som genomförde mordet (om det inte var LHO) än om man gör tvärtom.
Citera
2008-05-23, 16:52
Bannlyst
Främsta orsaken var Executive Order 11110.

Det skulle vara bye bye Fed Reserve, vilket är privatägt tom enligt deras egen hemsida.
Citera
2008-05-23, 17:00
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Främsta orsaken var Executive Order 11110.

Det skulle vara bye bye Fed Reserve, vilket är privatägt tom enligt deras egen hemsida.

Vart har du bevisen för det?
Och nej jag tror inte en grupp bankirer dödade JFK , lite större blir nog konspirationen isåfall.

eller var det Bill från Fed reserve som tog Oswalds plats?
Citera
2008-05-23, 17:10
Bannlyst
Du, jag sänker mig inte ens till din nivå av desinfo shit, jag har redan presenterat allt man behöver veta för att hitta dokumentet i Library of Congress (eller omfgpwns0r exempel på internet av samma sak)

Jag postar inte här för din skull utan så att korkade lokalbefolkningen kanske skulle faktiskt titta på vad det amerikanska motsvarighet till "statsarkivet" säger.

Om de skulle faktiskt göra det så kan de ju samtidigt beställa NSSC 2000 eller Defense Appropriations Act, 1970 och få det officiellt stämplat och vidimerat av den federala regerigen i Republiken USA.

Det handlar om AIDS och negrer i Afrika och hur mycket viruset kostade att framställa av USAMRID i Maryland. (Inget skämt)

FB tillåter tyvärr inte att man postar pdf dokument, inte ens om de kommer ifrån Library of Congress så då blir det tummen ur och fixa själv.
Senast redigerad av al-ciada 2008-05-23 kl. 17:15.
Citera
2008-05-23, 17:23
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Du, jag sänker mig inte ens till din nivå av desinfo shit, jag har redan presenterat allt man behöver veta för att hitta dokumentet i Library of Congress (eller omfgpwns0r exempel på internet av samma sak)
Du sprider mer dynga än mig , så du borde nog upp ett snäpp först.
Citat:
Jag postar inte här för din skull utan så att korkade lokalbefolkningen kanske skulle faktiskt titta på vad det amerikanska motsvarighet till "statsarkivet" säger.
Nej, men du kan ju i alla fall posta något vettigt som går att styrka istället för en massa svammel.
Citat:
Om de skulle faktiskt göra det så kan de ju samtidigt beställa NSSC 2000 eller Defense Appropriations Act, 1970 och få det officiellt stämplat och vidimerat av den federala regerigen i Republiken USA.
Ja just de ja, och i dom pappren står vem som dödade JFK?
Citat:
Det handlar om AIDS och negrer i Afrika och hur mycket viruset kostade att framställa av USAMRID i Maryland. (Inget skämt)
Och det har med JFK att göra på vilket sätt?
Citat:
FB tillåter tyvärr inte att man postar pdf dokument, inte ens om de kommer ifrån Library of Congress så då blir det tummen ur och fixa själv.
Återigen höj dig en nivå och posta något vettigt som hör till tråden och som kan styrkas inte bara en massa snack.
Citera
2008-05-24, 19:10
Medlem
Maurice Bishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Det stämmer som du säger, dock vill ja påstå att Connally kan ha kännt igen smällarna som skott och inte som smällare som andra trodde.
Var ju trots allt andra skottet som träffade JFK och Connally så det behöver inte vara något med hans uttalande "Oh my god they are going to kill us all"

Ja, men efter att ha sett filmen JFK Beyond Consparicy (som finns på tpb) så börjar jag fundera på var teorin om den "magiska kulan" kommer ifrån.
I filmen så flyttar dom JFK och Connally precis som dom satt och då är det inte längre ett mysterium utan nästan en självklarhet.

Så tycker jag med. Det finns flera böcker, bl.a. "high treason" som felaktige placerar Kennedy och Connaly direkt framför varan (Oliver Stone använder förresten bilder från "high treason" i JFK). Om så var fallet var kulan magisk men som du skrev ovan så satt de inte direkt framför varan och inte heller i samma höjd!

Citat:

Att en konspiration var på väg redan på 50talet har jag svårt att se, då ingen kunde förutse om JFK skulle bli president (om man inte tror på den stora världskonspirationen, frimurare, NWO osv)

Ja, det är helt djävla crazy, nästan som de som får det att låta som att JFK mördades för att sätta dit LHO.

Citat:

LHO´s mamma påstog till sin död att hennes son var agent av något slag, nämns bland annat i Norman Mailers Oswald en amerikansk gåta, länge sen ja läste boken kan inte säga säkert att de nämns.

Ja, så var fallet, hon sa det konstant. Mycket bra info kan hittas i Epsteins "Legend" finns att låna på bibblan

Citat:

Sen kan man ju inte låta bli att känna att myndigheterna var inblandade i mordet pga av den slappa bevakningen som var.

Var den verkligen slapp? Han hade exakt samma skydd när han var i Mexico några månader tidligare, jag tycker att det är lite av en efterkonstruktion (bl.a. eftersom man ökade bevakningen av presidenter rejält efter mordet i Dallas

Citat:

En intressant fråga, som jag tror kan lösa en del lösa knutar är om man
Var det för hans avtal med Sovjet angående Cuba?

Jag har precis läst klart två intressanta böcker på området: "Our man in Mexico" och "Programmed to kill" (som är skriven av chefen för den Rumänska säkerhets organisationen under Sovjettiden.)

Vilket ger en hel del indcier om inget annat åt det hållet
Citera
2008-05-24, 20:04
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurice Bishop
Var den verkligen slapp? Han hade exakt samma skydd när han var i Mexico några månader tidligare, jag tycker att det är lite av en efterkonstruktion (bl.a. eftersom man ökade bevakningen av presidenter rejält efter mordet i Dallas

Med tanke på dagens skydd kanske man anser att det var slappt , kan ju varit det bästa dom hade då, men trots allt inga livvakter på plats i kortegen, alla öppna fönster i husen tex.
Citera
2008-05-24, 20:10
Medlem
Maurice Bishops avatar
Citat:

Du blandar ihop Library of congress med National Archives. som är det närmaste man kan komma till ett statsarkiv. Library of Congress är deras motsvarighet till Kungliga Biblioteket.

Man lagrar även en hel del material på de olika "Presidential Libraries", t.ex. Nixon's band från Vita Huset.
Citera
2008-05-29, 15:46
Avslutad
Citat:
Med tanke på dagens skydd kanske man anser att det var slappt , kan ju varit det bästa dom hade då, men trots allt inga livvakter på plats i kortegen, alla öppna fönster i husen tex.
Sedan så ändrades ju kortegevägen(fanns enligt Jim Garrison två olika upplagor av tidningen dagen innan mordet, en med färdvägen tryckt och en där ingen färdväg var med) + att man valde bort den där skottsäkra kåpan som fanns till bilen.
Citera
2008-05-29, 17:24
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Sedan så ändrades ju kortegevägen(fanns enligt Jim Garrison två olika upplagor av tidningen dagen innan mordet, en med färdvägen tryckt och en där ingen färdväg var med) + att man valde bort den där skottsäkra kåpan som fanns till bilen.

http://mcadams.posc.mu.edu/route.htm

Frågan är om kortegevägen ändrades överhuvudtaget, om detta var planerat så tror jag inte dom släppt en kortegeväg för att sen göra ändringar. Istället var allt planerat in i minsta detalj.

Jag postade en länk lite längre bak i tråden som sa att JFK inte begärt varken Standdown av livvakter eller borttagandet av skyddskåpan.
Citera
2008-06-25, 12:22
Medlem
Maurice Bishops avatar
Citat:

En sak att lägga på minnet när man pratar om ”bevis material” som härstammar ifrån Jim Garisson är, att idag så är det av de ”stora” konspiratörs förespråkarna (som Mark Lane, Jim Fetzner, Henry Hurt etc) bara Jim De Euginio och hans vapendragare Lisa Pease som har förtroende för Garisson.

Bårde Lane och Fetzner beskriver idag Garisson’s teorier som komplett idiotiska (se dokumentärer som Oswalds Ghost), och jag håller med att man kan inte lägga för mycket förtroende i några av Garisson’s teorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in