2023-11-23, 20:43
Medlem
På de röntgen plåtar som togs av Kennedys hjärna, syns det spår av en projektil som avfyrats bakom JFK. Kulan har splittrats och kulfragmenten har grovt fortsatt i skjutriktningen, från Kennedys bakhuvud och framåt mot pannan.

Kennedys vänstra del av kraniet är intakt. Det finns heller inga spår av någon kula/kulfragment som skulle röra sig från höger sida till vänster.

Alla som granskat bildmaterialet, röntgen plåtar och fotografier kommer till den slutsatsen.

Det är Hollywood som skapat bilden av att folk vräks över ända när de träffas av kulor.
Nu finns det ju rikligt med film från det pågående kriget i Ukraina. I det flesta fallen faller den skjutne och döde ihop på platsen.
Citera
2023-11-23, 21:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Jag bara gissar varför de inte kunde använda huvudets rörelse till att avgöra varifrån skottet kom.
Den i särklass viktigaste filmsekvensen i Z-filmen och den är inte relevant att rapportera W-kommissionens rapport?

Varför?

Citat:
Eftersom du är så intresserad av dina frågor
Jag är inte intresserad av mina frågor. Jag är intresserad av dina svar på dem.

Citat:
kan man undra varför du inte kontaktar dom direkt i stället för att fråga användarna på flashback.
Samtliga 7 medlemmar av Warrenkommissionen är sedan länge döda och de som försökte få svar på olika frågor av dem, gick nästan alltid bet.

Igen, varför undanhålla, ljuga, fabricera, dölja bevisning om det inte fanns någon bevisning att dölja?

Du "gissar" att det kan ha berott på att de felaktigt trodde att huvudkastet snett bakåt utgjorde bevis för ett skott framifrån = konspiration, korrekt?

Inser du därmed implikationerna för hur ansvariga utredare hanterade ALL bevisning som de 'trodde' utgjorde bevis för en konspiration bakom mordet?

Citat:
Tycker du att de skulle gissa varifrån skotten kom utan att ha torrt på fötterna?
Nej, jag "tycker" att en kommission som är satt att på uppdrag av ett lands befolkning utreda mordet på deras president ska redogöra för all relevant bevisning den hanterar.

Och nu är ju huvudkastet snett bakåt synligt i Z-filmen knappast av perifer art. Mer central bevisning finns inte i deras rapport eller vidhängande volymer. Dödsögonblicket.

Skälet till mina frågor till dig är att jag vill se dina alternativa tolkningar av de skeenden jag listar. Dvs, om allt det här inte är exempel på hur ansvariga utredare och andra aktörer mörklägger det faktum att JFKs huvud kan ses kastas våldsamt snett bakåt i Z-filmen, så bör du ha idéer om vad som i stället ägde rum.

Inte mörkläggningar, så vad?

Citat:
Jag anser att om de inte har faktiska bevis på varför huvudet rörde sig bakåt ska de inte gissa.
Fast det är inte frågeställningen. Den är fortfarande den om varför det dröjde 12 år innan det amerikanska folket (som av en händelse) fick veta att deras presidents huvud kastades våldsamt snett bakåt när det träffades av en dödande kula.
- W-kommissionen teg om det.

- CIA teg om det.

- FBI teg om det.

- Secret Service teg om det.

- Dan Rather ljög om det.

- Life Magazine teg om det.
Samtliga tillhörde de få som officiellt hade studerat Zapruder-filmen innan Life låste in den på obestämd tid.

Samtliga teg i 12 år innan den mot deras vilja sändes i rikstäckande TV.

Hade du några idéer här om varför de teg, rayjoh?

Det var INTE för att undanhålla det amerikanska folket JFKs huvudkast snett bakåt?

Det var för att...........??
Citera
2023-11-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
...

Det var för att...........??
Om de till exempel skrev:

Citat:
JFKs ryggstöd och bilens ojämna hastighet bidrog till att kroppen rätades upp (i stället för att ramla ner på golvet) och det i sin tur fick huvudet att svänga bakåt. På grund av flera osäkra förhållanden, tex motvinden och eventuella nervreflexer, går det inte att utifrån huvudets rörelse avgöra varifrån det dödande skottet kom.
Skulle du då sluta med ditt Just Asking Questions?
Citera
2023-11-23, 22:52
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Nej, det är tvärtom vetenskapligt bevisat att en kula från ett gevär eller pistol omöjligt kan orsaka en jet-effekt när den träffar ett människohuvud.
Vänligen presentera en källa som bekräftar detta, om det nu ens finns bevis för detta vilket du själv verkar hävda.

Citat:
Men för all del, visa oss ditt vetenskapliga bevis för hur du menar att det i så fall ska ha gått till.
Varsågod, här är den vetenskapliga studie som bevisar detta:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5934694/

Citat:
Om det är Alvarez' bevisat ihopfuskade testskjutningar med vidhängande teoretiska beräkningar du går på så har jag minst sagt dåliga nyheter till dig.
Och vad är de dåliga nyheterna?

Citat:
Nej, om du studerar Z312 och Z313 så ser du istället att "rörelsen framåt" är en illusion skapad av att kameran skakar till vilket skapar ett "blur" i Z313 = illusion av blixtsnabb huvudrörelse framåt ca 1 dm.
Z313 är mer suddig ja, men det spelar mindre roll.
Om man i den vetenskapliga studie jag länkade till observerar de vertikala röda linjer som markerar utvalda objekts position i relation mellan bildsekvenserna Z312 och Z313, så ser man att presidentens huvud befinner sig något längre fram i Z313.
Detta är något som inte kan bortförklaras med ett "blur" eftersom övriga objekt i Z313 befinner sig på exakt samma position i relation till Z312.
Presidentens framåtskjutande huvud som visas i Z313 är resultatet av kulans penetration, och det välkända bakåtrycket är resultatet av den kinetiska energi som kulan skapar när den penetrerar skallen.
Allt detta bevisas i den studie jag presenterar ovan.

Citat:
Innan jag går in och förstör det här för dig, har du inte funderat lite över:
- Varför utelämnade Warrenkommissionen huvudkastet bakåt synligt i Z-filmen?

- Varför nämner inte heller varken FBI eller Secret Service sagda huvudkast bakåt i sina rapporter?

- Varför säger den enda (vad som är känt) reporter som fick titta på Z-filmen och därpå rapportera dess innehåll i rikstäckande TV, Dan Rather, att huvudkastet istället var "violently forward"?

- Varför publicerade FBI stillbilder från Z-filmen och som visar huvudkastet bakåt, i omkastad ordning?

- Varför köpte Life Z-filmen med rättigheter för 250000 dollar för att därpå låsa in den i 12 år utan att tjäna en spänn på den?

- Varför blånekade CIAs gudfader och medlemmen av W-kommissionen Allen Dulles när han konfronterades av studenter under en föreläsning där de insisterade på att stillbilderna (i rätt ordning) visar att huvudkastet var bakåt och inte framåt?
Varför allt detta tigande, undanhållande, ljugande, etc, från ansvariga utredare och journalister om det nu inte är något konstigt med att ett människohuvud som träffas av en gevärskula kastas bakåt MOT kulans färdriktning?

Varför mörklägga om det inte finns något att, mörklägga?

Menar du?
Bara gå in och förstör du.
Vänligen presentera en vetenskaplig källa som kan bevisa följande:
Citat:
Nej, det är tvärtom vetenskapligt bevisat att en kula från ett gevär eller pistol omöjligt kan orsaka en jet-effekt när den träffar ett människohuvud.
Senast redigerad av kato85 2023-11-23 kl. 23:19.
Citera
2023-11-23, 23:16
Avslutad
Frågan är varför Ruby sköt LHO
Citera
2023-11-23, 23:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Ruby fick ett 'erbjudande' han inte kunde säga nej till.
Citera
2023-11-24, 00:23
Avstängd
Citat:
Om de till exempel skrev:

Skulle du då sluta med ditt Just Asking Questions?
Sluta med att försöka leda in diskussionen på något annat.
1. Om du inte anser att ansvariga utredare och andra aktörer under 12 år undanhöll det faktum att JFKs huvud i Z-filmen kan ses kastas våldsamt snett bakåt när det träffas av en dödande kula, så måste du ge exempel på motsatsen.

2. Givet att några sådana exempel inte finns så måste du förklara varför det här INTE är bevis för att ansvariga utredare och andra aktörer deltog i en mörkläggning av sagda huvudkast snett bakåt.

3. Givet att någon sådan rimlig förklaring inte står att finna så måste du som sagt förklara för oss varför ansvariga utredare och andra aktörer deltog i en mörkläggning om det inte fanns något att mörklägga.
Hade du något svar här eller ska vi tolka din tystnad som att du håller med om att ansvariga utredare mörklade huvudkastet snett bakåt eftersom att det inte går att förena med skott avlossat bakifrån och att det därmed var minst två skyttar som sköt mot JFK = konspiration?

Sluta nu med att slingra dig och kom till skott.
Citera
2023-11-24, 00:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Vänligen presentera en källa som bekräftar detta, om det nu ens finns bevis för detta vilket du själv verkar hävda.

Varsågod, här är den vetenskapliga studie som bevisar detta:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5934694/

Och vad är de dåliga nyheterna?

Z313 är mer suddig ja, men det spelar mindre roll.
Om man i den vetenskapliga studie jag länkade till observerar de vertikala röda linjer som markerar utvalda objekts position i relation mellan bildsekvenserna Z312 och Z313, så ser man att presidentens huvud befinner sig något längre fram i Z313.
Detta är något som inte kan bortförklaras med ett "blur" eftersom övriga objekt i Z313 befinner sig på exakt samma position i relation till Z312.
Presidentens framåtskjutande huvud som visas i Z313 är resultatet av kulans penetration, och det välkända bakåtrycket är resultatet av den kinetiska energi som kulan skapar när den penetrerar skallen.
Allt detta bevisas i den studie jag presenterar ovan.

Bara gå in och förstör du.
Vänligen presentera en vetenskaplig källa som kan bevisa följande:
Jag återkommer med svar här i morgon. Kräver lite repetition av källtext.
Citera
2023-11-24, 08:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jack Ruby var en drogberoende paranoid konspirationsteoretiker som hade fått för sig att mordet var en antijudisk konspiration och att han skulle försvara sitt ursprung och stå upp som nån sorts superhjälte för judarnas sak.. sådär dumt som det kan bli när man låter konspirationsteoretiska fantasier skena iväg..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-11-24 kl. 08:47.
Citera
2023-11-24, 08:57
Medlem
Citat:
Sluta med att försöka leda in diskussionen på något annat.
1. Om du inte anser att ansvariga utredare och andra aktörer under 12 år undanhöll det faktum att JFKs huvud i Z-filmen kan ses kastas våldsamt snett bakåt när det träffas av en dödande kula, så måste du ge exempel på motsatsen.

2. Givet att några sådana exempel inte finns så måste du förklara varför det här INTE är bevis för att ansvariga utredare och andra aktörer deltog i en mörkläggning av sagda huvudkast snett bakåt.

3. Givet att någon sådan rimlig förklaring inte står att finna så måste du som sagt förklara för oss varför ansvariga utredare och andra aktörer deltog i en mörkläggning om det inte fanns något att mörklägga.
Hade du något svar här eller ska vi tolka din tystnad som att du håller med om att ansvariga utredare mörklade huvudkastet snett bakåt eftersom att det inte går att förena med skott avlossat bakifrån och att det därmed var minst två skyttar som sköt mot JFK = konspiration?

Sluta nu med att slingra dig och kom till skott.
Enkelt. JFKs ryggstöd och bilens rörelser gjorde det svårt att ta med huvudets rörelser för att avgöra varifrån skottet kom. Det räcker som förklaring till varför de inte tog upp huvudets rörelse i sina undersökningar.

När jag fick reda på att JFK hade på sig ett ryggstöd på grund av sina problem med ryggen slutade jag att använda huvudets rörelse som förklaring till varifrån det dödande skottet kom. Fortfarande flera år senare döljer du och konspirationsteoretikerna att han hade ett ryggstöd. Varför anstränger du dig så hårt för att ingen ska få reda på effekten av ryggstödet?
Citera
2023-11-24, 12:31
Avstängd
Citat:
Enkelt. JFKs ryggstöd och bilens rörelser gjorde det svårt att ta med huvudets rörelser för att avgöra varifrån skottet kom. Det räcker som förklaring till varför de inte tog upp huvudets rörelse i sina undersökningar.
Du menar att JFKs huvuds våldsamma kast snett bakåt i Z-filmen precis när det träffas av en dödande kula inte ansågs relevant av ansvariga utredare och som därför undanhöll det här från sina uppdragsgivare, det amerikanska folket?

Samma folk som 12 år senare krävde en ny utredning av mordet efter det att sagda huvudkast snett bakåt visades i prime time rikstäckande TV?

Bara så att vi vet var du står?

Citat:
När jag fick reda på att JFK hade på sig ett ryggstöd på grund av sina problem med ryggen slutade jag att använda huvudets rörelse som förklaring till varifrån det dödande skottet kom. Fortfarande flera år senare döljer du och konspirationsteoretikerna att han hade ett ryggstöd. Varför anstränger du dig så hårt för att ingen ska få reda på effekten av ryggstödet?
Igen, din "ryggstödsteori" om varför JFKs huvud kastas våldsamt snett bakåt när det träffas av en kula enligt dig avlossad bakifrån, saknar relevans för frågan om varför ansvariga utredare och andra aktörer teg och/eller ljög om sagda huvudkast under de 12 år som gick innan Geraldo Rivera visade en piratkopia av Z-filmen i prime time rikstäckande TV.

Jag diskuterar mer än gärna huruvida din "ryggstödsteori" kan förena huvudkastet bakåt med en kula avlossad bakifrån, men först vill jag veta varför du inte håller med om att ansvariga utredare och andra aktörer hemlighöll det våldsamma huvudkastet snett bakåt när det träffades av den dödande kulan som enligt dessa avlossades, bakifrån?

Du var inne lite på att de "trodde" att det förhållandet var bevis för att kulan avlossades framifrån = konspiration, eftersom att de inte hade de relevanta ballistiska kunskaperna som du menar finns i dag?

Står du fast vid den "gissningen" eller har du något bättre förslag på förklaring till hemlighållandet av huvudkastet snett bakåt?
Citera
2023-11-24, 13:10
Medlem
Citat:
Står du fast vid den "gissningen" eller har du något bättre förslag på förklaring till hemlighållandet av huvudkastet snett bakåt?
Har du bevis på att de avsiktligt hemlighöll huvudets rörelse? Finns det några bevis (förutom frånvaron av huvudrörelsen i rapporterna) på att de bestämde sig för att inte ta med det i sina rapporter?
Du kan börja där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in