Citat:
Ursprungligen postat av
rayjoh
Jag bara gissar varför de inte kunde använda huvudets rörelse till att avgöra varifrån skottet kom.
Den i särklass viktigaste filmsekvensen i Z-filmen och den är inte relevant att rapportera W-kommissionens rapport?
Varför?
Citat:
Eftersom du är så intresserad av dina frågor
Jag är inte intresserad av mina frågor. Jag är intresserad av dina svar på dem.
Citat:
kan man undra varför du inte kontaktar dom direkt i stället för att fråga användarna på flashback.
Samtliga 7 medlemmar av Warrenkommissionen är sedan länge döda och de som försökte få svar på olika frågor av dem, gick nästan alltid bet.
Igen, varför undanhålla, ljuga, fabricera, dölja bevisning om det inte fanns någon bevisning att dölja?
Du "gissar" att det kan ha berott på att de
felaktigt trodde att huvudkastet snett bakåt utgjorde bevis för ett skott framifrån = konspiration, korrekt?
Inser du därmed implikationerna för hur ansvariga utredare hanterade ALL bevisning som de
'trodde' utgjorde bevis för en konspiration bakom mordet?
Citat:
Tycker du att de skulle gissa varifrån skotten kom utan att ha torrt på fötterna?
Nej, jag "tycker" att en kommission som är satt att på uppdrag av ett lands befolkning utreda mordet på deras president ska redogöra för all relevant bevisning den hanterar.
Och nu är ju huvudkastet snett bakåt synligt i Z-filmen knappast av perifer art. Mer central bevisning finns inte i deras rapport eller vidhängande volymer. Dödsögonblicket.
Skälet till mina frågor till dig är att jag vill se dina alternativa tolkningar av de skeenden jag listar. Dvs, om allt det här inte är exempel på hur ansvariga utredare och andra aktörer mörklägger det faktum att JFKs huvud kan ses kastas våldsamt snett bakåt i Z-filmen, så bör du ha idéer om vad som i stället ägde rum.
Inte mörkläggningar, så vad?
Citat:
Jag anser att om de inte har faktiska bevis på varför huvudet rörde sig bakåt ska de inte gissa.
Fast det är inte frågeställningen. Den är fortfarande den om varför det dröjde 12 år innan det amerikanska folket (som av en händelse) fick veta att deras presidents huvud kastades våldsamt snett bakåt när det träffades av en dödande kula.
- W-kommissionen teg om det.
- CIA teg om det.
- FBI teg om det.
- Secret Service teg om det.
- Dan Rather ljög om det.
- Life Magazine teg om det.
Samtliga tillhörde de få som officiellt hade studerat Zapruder-filmen innan Life låste in den på obestämd tid.
Samtliga teg i 12 år innan den mot deras vilja sändes i rikstäckande TV.
Hade du några idéer här om varför de teg,
rayjoh?
Det var INTE för att undanhålla det amerikanska folket JFKs huvudkast snett bakåt?
Det var för att...........??