Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Mjo det stämmer , men när dom i filmen flyttar om JFK och Connally som dom satt, så går kulan rakt, något som jag tycker WC borde ha haft koll på. sen att konspirationstokarna världen över få ut annat är ju inte ovanligt.
WC kanske hade koll på det, men dom kan ju inte gå ut och dementera alla falska uppgifter som finns, det hade varit ett heltidsjobb. Sedan antar jag att Warrenrapporten inte är direkt späckad med bilder, så det kanske inte är helt lätt att förklara i ord hur kulan färdades (om ens ett försök till det gjordes).
Jag får ta och läsa rapporten nån gång tror jag...
Appropå något helt annat så tycker jag att denna video väldigt intressant (den har säkert varit uppe förr):
http://www.youtube.com/watch?v=XY02Qkuc_f8
Några frågor på den videon:
1. Finns det några uppgifter om var detta är filmat (är dom väldigt nära DP?)
2. Ska man betrakta tillbakadragandet av säkerhetsvakterna från bilen som en extraordinär händelse som enbart inträffade här?
3. Finns det jämförande bilder från andra gånger då JFK åkte i öppen bil genom en gata med folkmassor runt omkring (för att se om säkerhetsvakterna höll avståndet dom gångerna också)?
4. Visserligen spekulation, men skulle man kunna anta att Presidenten själv beordrade den huvudansvariga vakten att låta sitt manskap hålla avståndet när dom närmade sig DP eftersom att han inte ville framställa sig själv som en otillgänglig politiker som var rädd för folket?
5. Finns det intervjuer, förhör eller liknande med vakterna där denna fråga (eller film) tas upp?