2017-01-17, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vilken av dessa är du mest imponerad av och vilken fotoexpertis tänker du främst på här?

Jag tycker alla är lika bra. Vila av sjuksystrarna, städerskorna, obducenterna, fotograferna, bårhúsoperatörerna, läkarna, chaufförerna, livvakterna, som obducerade presidenten tycker du är bäst?
Citera
2017-01-17, 13:08
Medlem
(Angående Rubys alibi.)
Citat:
Knappast. Sketchy att best.
Ur Warren rapporten:

Jack Ruby learned of the shooting of President Kennedy while in the secondfloor advertising offices of the Dallas Morning News, five blocks from the Texas School Book Depository, where he had come Friday morning to place regular weekend advertisements for his twonightclubs.

On arriving at the newspaper building at about 11 or 11 :30 a.m., he talked briefly with two newspaper employees concerning some diet pills he had recommendedtothem. Ruby then went to the office of Morning News columnist, Tony Zoppi, where he states he obtained a brochure on his new master of ceremonies that he wanted to use in preparing copy for his advertisements. Proceeding to the advertising department, he spoke with advertising employee Don Campbell from about noon until 12 :25 p.m. when Campbell left the office.

About 10 minutes after the President had been shot but before word had spread to the second floor, John Newnam, an advertising department employee, observed Ruby sitting at the same spot where Campbell had left him.

After a few minutes. Ruby placed telephone calls to Andrew Armstrong, his assistant at the Carousel Club, and to his sister, Mrs. Grant.
Det är således ett antal medarbetar på tidniningen "the Dallas Morning News" som tillsamans med uppgifter från telefonbolaget utgör Rubys alibi.

Angående röken så ser tex vittnet Brewer inte röken förrän han haft långa samtal med alternativteoretikern Mark Lane.
Senast redigerad av PekkariP1 2017-01-17 kl. 13:11.
Citera
2017-01-17, 18:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
(Angående Rubys alibi.)

Ur Warren rapporten:

Jack Ruby learned of the shooting of President Kennedy while in the secondfloor advertising offices of the Dallas Morning News, five blocks from the Texas School Book Depository, where he had come Friday morning to place regular weekend advertisements for his twonightclubs.

On arriving at the newspaper building at about 11 or 11 :30 a.m., he talked briefly with two newspaper employees concerning some diet pills he had recommendedtothem. Ruby then went to the office of Morning News columnist, Tony Zoppi, where he states he obtained a brochure on his new master of ceremonies that he wanted to use in preparing copy for his advertisements. Proceeding to the advertising department, he spoke with advertising employee Don Campbell from about noon until 12 :25 p.m. when Campbell left the office.

About 10 minutes after the President had been shot but before word had spread to the second floor, John Newnam, an advertising department employee, observed Ruby sitting at the same spot where Campbell had left him.

After a few minutes. Ruby placed telephone calls to Andrew Armstrong, his assistant at the Carousel Club, and to his sister, Mrs. Grant.
Det är således ett antal medarbetar på tidniningen "the Dallas Morning News" som tillsamans med uppgifter från telefonbolaget utgör Rubys alibi.
Ok, vilka medarbetare ger Ruby alibi för vilken tidsperiod? WCR säger ovan att han anlände till redaktionen 11:00 - 11:30 ca. Julia Ann Mercer ser honom med gevärscaset strax innan 11:00. Hur får du det till ett "vattentätt alibi"?

Citat:
Angående röken så ser tex vittnet Brewer inte röken förrän han haft långa samtal med alternativteoretikern Mark Lane.
Det stämmer att flertalet av vittnena ovan inte fick vittna inför WC, alternativt fick sina vittnesmål förvanskade av myndigheterna. Det är just poängen.
Senast redigerad av onopono 2017-01-17 kl. 18:46.
Citera
2017-01-17, 21:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scherer
Jag tycker alla är lika bra.
Ok, då betar vi av dem en i taget.

1. Warrenkommissionen tittade inte ens på fotografierna från obduktion och röntgen.

Frågor:

- Hur kunde den kommissionen autenticera fotografierna om de i inte ens tittade på dem?

- Är den kommissionens slutsats härvidlag "lika bra" som efterkommande kommissioners?
Citera
2017-01-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ok, då betar vi av dem en i taget.

1. Warrenkommissionen tittade inte ens på fotografierna från obduktion och röntgen.

Frågor:

- Hur kunde den kommissionen autenticera fotografierna om de i inte ens tittade på dem?

- Är den kommissionens slutsats härvidlag "lika bra" som efterkommande kommissioners?

Du tror att kommissionen inte tittade på bilderna. Det gjorde de säkert och valde att inte publicera dem. Röntgenbilder på Connallys skador finns i en volym.
En mycket bra rapport.
Citera
2017-01-17, 22:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scherer
Du tror att kommissionen inte tittade på bilderna. Det gjorde de säkert och valde att inte publicera dem. Röntgenbilder på Connallys skador finns i en volym.
En mycket bra rapport.
Kommissionen tittade INTE på fotografierna från JFK's obduktion, inklusive röntegenbilderna. Istället bad man obducenternas chef, Dr. James Humes, att från minnet diktera en teckning av JFK's skador. Inte ens obducenterna själva fick således titta på bilderna.

Om du har andra uppgifter bör du nog i så fall citera och länka till dem.

Går det?
Citera
2017-01-17, 23:07
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Det finns en hel del dåliga kopior på Zapruder-filmen, vilket har genererat den här ankan. Om du tittar på en bättre kopia, ser du att det är en illusion orsakad av ljusreflexer från Kellermans hjässa.

Med det sagt, så tror jag att Greer var inblandad i mordet. Han bromsar in direkt vid första skottet, vrider huvudet nästan 180 grader och tittar rakt på JFK. Först EFTER det dödande skottet vrider han tillbaka huvudet och accellerar bilen från platsen. Tvärtom vad åratal av träning har lärt honom.

Ett intressant förhållande är att William Greer var bördig protestant från Nordirland och att JFK var bördig katolik från Irland. Två folkgrupper som odlat ett sekellångt ömsesidigt hat och som i princip utkämpade ett inbördeskrig vid tiden för mordet.

Något säger mig att Greer inte blev särskilt ledsen när JFK dog. Något som senare hans son indikerar i intervjuer.

Intressant iakttagelse, men jag tror inte ett ögonblick på att JFK mördades pga någon konflikt på Europa. Det utesluter inte att Greer skulle kunna varit inblandad ändå, men det här är något mycket större.

Jag har inte läst alla +4000 inläggen eller vad det rör sig om och jag gissar att folk redan skrivit det här men min gissning är maffian eller NWO. Frågan är om maffian skulle våga och hade kapacitet att mörda POTUS. Då återstår NWO.
https://www.youtube.com/watch?v=1r3VgPxXIOo
Citera
2017-01-17, 23:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Intressant iakttagelse, men jag tror inte ett ögonblick på att JFK mördades pga någon konflikt på Europa. Det utesluter inte att Greer skulle kunna varit inblandad ändå, men det här är något mycket större.
Nej, jag påstår INTE att han mördades för att han var bördig irländsk katolik. Jag påstår att William Greer gjorde tvärtom det hans mångåriga träning inom Secret Service lärt honom. Det i sin tur gör att jag misstänker att det inte var inkompetens som var orsaken, något som förstärks ytterligare av att han var nordirländsk protestant vilka ju legat i luven på katolikerna i mer än ett halvt årtusende.

Jag misstänker alltså att han bl.a. därför inte var särskilt svår att övertala av de som ytterst höll i trådarna bakom mordet.
Senast redigerad av onopono 2017-01-18 kl. 00:30.
Citera
2017-01-18, 00:11
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Nej, jag påstår INTE att han mördades för att han var bördig irländsk katolik. Jag påstår att William Greer gjorde tvärtom det hans mångåriga träning inom Secret Service lärt honom. Det i sin tur gör att jag misstänker att det inte var inkompetens som var orsaken, något som förstärks ytterligare av att han var nordirländsk protestant vilka ju legat i liven på katolikerna i mer än ett halvt årtusende.

Jag misstänker alltså att han bl.a. därför inte var särskilt svår att övertala av de som ytterst höll i trådarna bakom mordet.

Sorry, missförstod. Jag förstår nu.
Citera
2017-01-18, 00:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag har inte läst alla +4000 inläggen eller vad det rör sig om och jag gissar att folk redan skrivit det här men min gissning är maffian eller NWO. Frågan är om maffian skulle våga och hade kapacitet att mörda POTUS. Då återstår NWO.
https://www.youtube.com/watch?v=1r3VgPxXIOo
Det var CIA som mördade honom. På uppdrag och med godkännande från den amerikanska makteliten, den blivande presidenten, LBJ, Hoover och hans FBI, kritiska aktörer inom Pentagon, m.fl..

I botten av näringskedjan fanns maffian och exil-kubanerna. Över dem fanns CIA och över CIA fanns USA's maktelit/Wall Street/medlemmar av Council of Foreign Relations/osv...

Ingenstans högre upp i konspirationen yttrades ordet "assassination." Istället användes fraser som: "He has to go." "He is mad/sick." "Get rid of him." He is a threat to National Security." Osv.

Mörkläggningen bedrevs över hela fältet. Från LBJ och neråt, CIA, FBI, Major Media, Pentagon, Maffian, exil-kubanerna ...

Alla med lite olika men med lika starka motiv. Det viktigaste var hotet om ett kärnvapenkrig om det skulle visa sig att Sovjet eller Kuba låg bakom.

"A lone nut", var det politiskt enda ofarliga alternativet och därmed institutionaliserades mörkläggningen.

Det tre kanske viktigaste aktörerna var:

- Allen Dulles: fd chef för CIA, men vid mordet fortfarande dess chef de facto.

- Lyndon B. Johnson: president och överbefälhavare den sekund JFK dog.

- J. Edgar Hoover: diktatorisk chef för FBI under ett halvt sekel.
Citera
2017-01-18, 02:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
JFK:s hjärna
Det finns ju (i.o.f.s. förvirrande/motstridiga) uppgifter om undersökning av JFK:s hjärna (och att den sedermera försvann..)

Jag har en äldre kusin som studerade medicin, och han berättade för mig hur dom gjorde för att plocka ut en människohjärna i ett stycke.
Man lägger ett snitt öra-till-öra genom skalpen, och sedan "vränger" man av skalpen och har då ett helt frilagt skallben. Detta sågar man sedan upp med en liten "cirkelsåg". Man lyfter av "locket" och kan ta ut hjärnan.
(Man kan sedan lägga tillbaka "locket" och dra tillbaka skalpen, och med några stygn kan man tydligen få det att se snyggt ut igen...)

Om man nu utförde denna procedur på JFK hade man (som jag förstår det) ett helt frilagt skallben att studera/dokumentera, och ett eventuellt stort (utgångs)hål i bakhuvudet borde ju varit mycket tydligt och enkelt att fotografera.
Skedde detta? Eller finns det några andra utsagor från extraktionen av hjärnan?, undrar

/T
Nej, det framkommer inte klart och tydligt hur man gjorde när man plockade ur den. Motstridiga uppgifter i vanlig ordning. Den bästa genomgången av de olika officiella turerna tycker jag Gary Aguilar har gjort och den finns dessutom tillgänglig helt gratis på nätet. Mycket nöje

HOW FIVE INVESTIGATIONS INTO JFK’S MEDICAL/AUTOPSY EVIDENCE GOT IT WRONG: https://www.history-matters.com/essays/jfkmed/How5Investigations/How5InvestigationsGotItWrong_2.htm
Citera
2017-01-18, 08:32
Medlem
Citat:
Nej, det framkommer inte klart och tydligt hur man gjorde när man plockade ur den. Motstridiga uppgifter i vanlig ordning. Den bästa genomgången av de olika officiella turerna tycker jag Gary Aguilar har gjort och den finns dessutom tillgänglig helt gratis på nätet. Mycket nöje

HOW FIVE INVESTIGATIONS INTO JFK’S MEDICAL/AUTOPSY EVIDENCE GOT IT WRONG: https://www.history-matters.com/essays/jfkmed/How5Investigations/How5InvestigationsGotItWrong_2.htm

Jag anser att detta är lurenderejeri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in