Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Jag har inte läst alla +4000 inläggen eller vad det rör sig om och jag gissar att folk redan skrivit det här men min gissning är maffian eller NWO. Frågan är om maffian skulle våga och hade kapacitet att mörda POTUS. Då återstår NWO.
https://www.youtube.com/watch?v=1r3VgPxXIOo
Det var CIA som mördade honom. På uppdrag och med godkännande från den amerikanska makteliten, den blivande presidenten, LBJ, Hoover och hans FBI, kritiska aktörer inom Pentagon, m.fl..
I botten av näringskedjan fanns maffian och exil-kubanerna. Över dem fanns CIA och över CIA fanns USA's maktelit/Wall Street/medlemmar av Council of Foreign Relations/osv...
Ingenstans högre upp i konspirationen yttrades ordet "assassination." Istället användes fraser som: "He has to go." "He is mad/sick." "Get rid of him." He is a threat to National Security." Osv.
Mörkläggningen bedrevs över hela fältet. Från LBJ och neråt, CIA, FBI, Major Media, Pentagon, Maffian, exil-kubanerna ...
Alla med lite olika men med lika starka motiv. Det viktigaste var hotet om ett kärnvapenkrig om det skulle visa sig att Sovjet eller Kuba låg bakom.
"A lone nut", var det politiskt enda ofarliga alternativet och därmed institutionaliserades mörkläggningen.
Det tre kanske viktigaste aktörerna var:
- Allen Dulles: fd chef för CIA, men vid mordet fortfarande dess chef de facto.
- Lyndon B. Johnson: president och överbefälhavare den sekund JFK dog.
- J. Edgar Hoover: diktatorisk chef för FBI under ett halvt sekel.