2014-01-11, 22:11
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Nej, det stämmer naturligtvis inte.

Filmen JFK är f ö ren fiktion.

Självklart, men precis allt i filmen är inte fiktion, annars har inte mordet på JFK hänt
finns alltid en gnutta sanning i den typen av film, dock framhöll jag inte den som bevis, utan snarare att det var det enda jag hört om LHO skjutit något vapen förutom i det militära eller i mordförsöket på Walker
Citera
2014-01-26, 03:04
Medlem
Haha man fullkomligen häpnar när man läser igenom här och ser hur visa människor försöker klamra sig kvar vid LHO teorin trots alla uppenbara bevis, jag förstår inte vad som är så svårt för folk att erkänna vilka stora frågetecken det finns runt Warrenkommission. Vissa av medlemmarna i kommisionen tror inte ens på de själva, de som var allra närmast mordet (Conoally, Jackie, vittne Newman etc) tror inte på de, 80% av Usas befolkning tror inte på de, Dallas sjukhus personal som först tog hand om Kennedy innan han illegalt togs ifrån dom trodde inte på de.

Jag förstår inte hur folk kan ignorera detta, eller alla de vittnen som säger att skott kom ifrån kullen. Varför valde Johnson att bygga om bilen, ett mord på presidenten har skett i den bilen och han skickar upp den till Michigan för att byggas om? Varför får LHO ingen advokat? Varför påstår Warren kommissionen att LHO och Ruby inte kände varandra, när dom egentligen gjorde de? Varför fanns inget intresse att ens utreda om det fanns någon mer mördare än LHO? Hur mycket ni själva en försöker förklara single-bullet teorin så måste ni erkänna att det är väldigt konstigt? Varför har ingen någonsin lyckats göra om Warrenkommisions teori om de 3 skotten, trots att några av världens bästa skyttar försökt, men detta skall LHO klara, som enligt armen inte ens ansågs vara en bra skytt. Hur kan ni förneka Zapruder filmen där man klart och tydligt ser huvudrörelsen på kennedy vilket visar att skottet kom framifrån? Gerald Ford har själv sagt att man ändra positionerna på Kennedys skador för att det skulle stämma med Warrenkommisionen. Hur kan ni inte tro på alla de motiv som fanns att mörda Kennedy? Och alla de som tjänade på att han försvann och alla de förändringar som skedde efteråt som hjälpte deras intressen?

De få människor som jag känner som inte har någon vidare koll på JFK konspirationen behöver man bara visa 2-3 bevis som talar emot Warrenkommisionen och det är helt uppenbart för dem att något är väldigt, väldigt fel och konstigt, varför har en minoritet svårt att se detta? Vad får folk ut av att försöka lura människor och skydda mördare som gått fria?

Läser man igenom olika böcker, videos etc som både talar för och emot Warrenkommissionens slutsats och efter att ha läst dessa fortfarande tror på de Warrenkommisionen...då måste man allvarligt talat kolla om man har alla hästar hemma.
Citera
2014-01-26, 10:35
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boss-jon
Haha man fullkomligen häpnar när man läser igenom här och ser hur visa människor försöker klamra sig kvar vid LHO teorin trots alla uppenbara bevis, jag förstår inte vad som är så svårt för folk att erkänna vilka stora frågetecken det finns runt Warrenkommission. Vissa av medlemmarna i kommisionen tror inte ens på de själva, de som var allra närmast mordet (Conoally, Jackie, vittne Newman etc) tror inte på de, 80% av Usas befolkning tror inte på de, Dallas sjukhus personal som först tog hand om Kennedy innan han illegalt togs ifrån dom trodde inte på de.

Jag förstår inte hur folk kan ignorera detta, eller alla de vittnen som säger att skott kom ifrån kullen. Varför valde Johnson att bygga om bilen, ett mord på presidenten har skett i den bilen och han skickar upp den till Michigan för att byggas om? Varför får LHO ingen advokat? Varför påstår Warren kommissionen att LHO och Ruby inte kände varandra, när dom egentligen gjorde de? Varför fanns inget intresse att ens utreda om det fanns någon mer mördare än LHO? Hur mycket ni själva en försöker förklara single-bullet teorin så måste ni erkänna att det är väldigt konstigt? Varför har ingen någonsin lyckats göra om Warrenkommisions teori om de 3 skotten, trots att några av världens bästa skyttar försökt, men detta skall LHO klara, som enligt armen inte ens ansågs vara en bra skytt. Hur kan ni förneka Zapruder filmen där man klart och tydligt ser huvudrörelsen på kennedy vilket visar att skottet kom framifrån? Gerald Ford har själv sagt att man ändra positionerna på Kennedys skador för att det skulle stämma med Warrenkommisionen. Hur kan ni inte tro på alla de motiv som fanns att mörda Kennedy? Och alla de som tjänade på att han försvann och alla de förändringar som skedde efteråt som hjälpte deras intressen?

De få människor som jag känner som inte har någon vidare koll på JFK konspirationen behöver man bara visa 2-3 bevis som talar emot Warrenkommisionen och det är helt uppenbart för dem att något är väldigt, väldigt fel och konstigt, varför har en minoritet svårt att se detta? Vad får folk ut av att försöka lura människor och skydda mördare som gått fria?

Läser man igenom olika böcker, videos etc som både talar för och emot Warrenkommissionens slutsats och efter att ha läst dessa fortfarande tror på de Warrenkommisionen...då måste man allvarligt talat kolla om man har alla hästar hemma.

Ja troligen trollar du då detta tagits upp gång på gång att det du framställer stämmer inte eller saknar källor eller stöd.

Redan 1967 gjordes en test skjutning och de lyckades med detta. http://www.examiner.com/article/a-look-at-the-jfk-assassination-at-50-years-could-oswald-have-made-the-shots går igenom detta och länkar till ett klipp av testet.

Hans "usla" egenskaper som skytt är trams, testa att träffa ett mål på ca 274 m vilket var det som ingick när det sköt i armén. Dessutom så varierade hans resultat och sjönk från mycket bra till det som alla som fria honom använder som argument. En del menar att hans sämre resultat beror på ointresse eller medvetet slarv, det lär vi nog aldrig få veta.

Hur skotten träffade och var är belagt annars får du visa på källor som motsäger det. Läs länken också som jag la med tidigare i detta inlägg.

Sedan detta med att LHO och Ruby skulle känna varandra, jag kan inte hitta några källor på detta eller hur och när jag frågar de som påstår detta här om källor på detta så möts det med tystnad eller YT klipp där någon påstår det, men du kanske kan upplysa oss?

Frågan vem som har ett halvtomt stall.
Citera
2014-01-26, 16:13
Medlem
Från att inte ha varit särskilt insatt om mordet så fick jag upp ett jävla intresse för ca 2 månader sedan och har förutom alla internetlänkar, dokumentärer etc som finns tillängliga så har jag även köpt Jesse Venturas nya bok om 63 anledningar till att Warrenkommisionen inte stämmer och att LHO var inte ensama mördaren, samt Vincent Bugliosis bok som stärker teorin om att LHO agerade ensam (förjävla lång men intressant)

Det jag kan säga med ett objektivt synsätt är att om LHO hade fått tillgång till en advokat (varför fick han inte de?), samt att han hade varit vid livet och alla bevis (vittnen, JFKs kropp, bilen etc utan inblandning av warrenkommisionen, militär, LBJ etc)hade lagts fram till objektiv, icke korrupt rättegång och jury så hade aldrig LHO dömts som ensam mördare av JFK, min mormor hade kunnat försvara LHO och övertygat juryn att rättsprocessen och kriminalinspektionen inte gick rätt till och det finns faktiskt inte en chans i helvete att man hade kunnat faställa att LHO var ensam mördare "Beyond reasonable doubt ".

Råder alla till bilda en egen uppfattning, läs gärna dessa två böcker jag rekommendera som stärker varsin teori, och kom fram till eran egen slutsats, för mig blir det solklart att hela mordet och Warrenkommisionen har oerhört stora fel och frågetecken och jag tror 99% av folk som gör liknande undersökning kommer säga samma sak.

Oerhört trist att han dog överhuvudtaget, JFK var verkligen en person som hade kunnat få USA ur alla krig och förändrat världen på ett oerhört positivt sätt.
Citera
2014-01-26, 17:47
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oasislfc
Från att inte ha varit särskilt insatt om mordet så fick jag upp ett jävla intresse för ca 2 månader sedan och har förutom alla internetlänkar, dokumentärer etc som finns tillängliga så har jag även köpt Jesse Venturas nya bok om 63 anledningar till att Warrenkommisionen inte stämmer och att LHO var inte ensama mördaren, samt Vincent Bugliosis bok som stärker teorin om att LHO agerade ensam (förjävla lång men intressant)

Det jag kan säga med ett objektivt synsätt är att om LHO hade fått tillgång till en advokat (varför fick han inte de?), samt att han hade varit vid livet och alla bevis (vittnen, JFKs kropp, bilen etc utan inblandning av warrenkommisionen, militär, LBJ etc)hade lagts fram till objektiv, icke korrupt rättegång och jury så hade aldrig LHO dömts som ensam mördare av JFK, min mormor hade kunnat försvara LHO och övertygat juryn att rättsprocessen och kriminalinspektionen inte gick rätt till och det finns faktiskt inte en chans i helvete att man hade kunnat faställa att LHO var ensam mördare "Beyond reasonable doubt ".

Råder alla till bilda en egen uppfattning, läs gärna dessa två böcker jag rekommendera som stärker varsin teori, och kom fram till eran egen slutsats, för mig blir det solklart att hela mordet och Warrenkommisionen har oerhört stora fel och frågetecken och jag tror 99% av folk som gör liknande undersökning kommer säga samma sak.

Oerhört trist att han dog överhuvudtaget, JFK var verkligen en person som hade kunnat få USA ur alla krig och förändrat världen på ett oerhört positivt sätt.

Nu är det ju mer intressant vad du tycker är fel i de slutsatser som gjort att man satt LHO som gärningsman?

Angående advokat så ger detta utdrag ur wikipedia besked:
"Oswald asked for legal representation several times while being interrogated, as well as in encounters with reporters. But when representatives of the Dallas Bar Association met with him in his cell on Saturday, he declined their services, saying he wanted to be represented by John Abt, chief counsel to the Communist Party USA, or by lawyers associated with the American Civil Liberties Union.[225][226] Both Oswald and Ruth Paine tried to reach Abt by telephone several times Saturday and Sunday,[227][228] but Abt was away for the weekend.[229] Oswald also declined his brother Robert's offer on Saturday to obtain a local attorney.[230]"

Numren som står är källhänvisningar på wikisidan om LHO.
Citera
2014-02-12, 05:11
Medlem
Att LHO skjutit från TBD känns ganska givet.
Tror däremot inte han agerade på eget bevåg.
Finns ju olika uppgifter om att han skulle tillhöra
någon av underrättelsetjänsterna. Hela Ryssland
vistelsen, anti Kuba/pro kuba, mexicobesöken
etc verkar fishy.
En annan sak jag undrar över är hur det kommer
sig att den ena kulan passerar två kroppar och
förblir relativt hel medans den 3:e exploderar?
Citera
2014-02-12, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Här är förresten en av dem som sköt framifrån:

http://www.youtube.com/watch?v=r1MsfIYd1iI&feature=related

Den sensationella sanningen presenterad i hela sin förfärlighet således.

edit: Har hört tidigare att man velat ha det till att vara David Ferrie, den märklige
mannen med sitt märkliga utseende, gestaltad av lille Joe Pesci i Stones "JFK", fast
jag lutar nog mera i så fall om det stämmer med en skytt där, att det kan ha varit
Chuck Rogers eller fransmannen Lucien Sarti.

Det infejkade bilden på David Ferrie är just bara infejkad. Ferrie själv befann sig vid en skridskobana i Houston vid tillfället för mordet sittande vid en mynttelefon. UNDER bildrutan med den infejkade skytten är en "white out" infogad i Nix film. En polis befann sig knästående bakom muren på den platsen. (Inte black dog man) Altgens m.fl vittnen bekräftar uniformerade poliser på kullen under skjutningen. Charles Frederick Rogers är ett mycket bra antagande vad gäller huvudskottet framifrån.
Citera
2014-02-12, 19:14
Medlem
Citat:
Man on the Grassy Knoll

This is a sketch of the Man on the Grassy Knoll by Houston PD Lois Gibson as described by witnesses Malcolm Summers.

Malcolm Summers ran to the knoll moments after the shooting. He related the following in the 1988 documentary Who Murdered JFK?:

"I ran across the--Elm Street to right there toward the knoll. It was there [pointing to a spot on the knoll]--and we were stopped by a man in a suit and he had an overcoat--over his arm and he, he, I saw a gun under that overcoat. And he--his comment was, "Don't you all come up here any further, you could get shot, or killed," one of those words. A few months later, they told me they didn't have an FBI man in that area. If they didn't have anybody, it's a good question who it was. "

http://jfkcountercoup.blogspot.se/2009/12/man-on-grassy-knoll.html

Hör honom säga det själv: http://www.youtube.com/watch?v=jNMuUKjwzlk&list=UUZzFTGw8MDJzf0fvYXNvgaw& feature=c4-overview
Citera
2014-02-12, 19:18
Medlem
Citat:
GW tror inte på någon konspiration. Det var Oswald och ingen annan som låg bakom.
Han medgav i kvällens program att han långtifrån är lika insatt i turerna i det här
mordfallet som han är i Palmemordet. Där tror han ju däremot som bekant på en komplott
och utesluter Chrille P. som gärningsmannen.

Man visade Zapruderfilmen och skottet, det direkt dödande, mot huvudet tycker han
inte indikerar nån framförvarande skytt utan sprutbilden från skallen med allt blodet
visar att också det skottet har kommit bakifrån.
Och att Ruby sköt Oswald i polishusets garage behöver inte betyda något.
GW köper den officiella förklaringen där också; Ruby sköt inte på uppdrag av någon.

GW har inte en susning om vad som hände på Dealey Plaza.
Citera
2014-02-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ja, jag är faktiskt numera böjd att hålla med dig.
Jag har ju trott på en konspiration och att en skytt utöver Oswald måste ha deltagit
vid attentatet. Någon som stod uppe på gräskullen bakom det närmast mytomspunna
staketet. Men på senare tid börjat ompröva min uppfattning om mordet och nu finner
jag det ganska troligt att vi bara har att göra med en ensam gärningsman och ingenting mera.
Ingen komplott. En galning slog till i Dallas för snart exakt 50 år sedan and that´s all!
Det finns ingenting mer att söka. Precis som i Palmemordet. Där fanns bara Christer
Pettersson och absolut ingenting mer än så.
Rubys mord i sin tur? Ja, när han låg på sin dödsbädd fick han frågan av nån om hur
det egentligen låg till med skottet mot Oswald? Gjorde han det på uppdrag av någon?
"Nej, jag gjorde det av egen vilja. Det fanns ingenting bakom. Bara han."
Ungefär så.
Jag har länkat det avsnittet tidigare med det här uttalandet så det är ingenting jag hittar på nu.

50 år efter mordet så har alltså jag insett fakta och lägger nu ner konspirationssvamlet för gott.

Case closed. Dags att släppa detta nu.

Case opened again: http://www.youtube.com/user/MrChrillemannen
Citera
2014-02-12, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Kolla filmerna det lämnades till ovan. Fenomenet är detsamma som vid Palmemordet. Det behövdes ingen konspiration. Det enda som krävdes var en man med ett dugligt vapen. Men många har svårt att acceptera att det var så.

Oswald hade ett fungerande armégevär med kikarsikte, han var på rätt plats och var definitivt kapabel att använda vapnet. Och han gjorde det också.

Oswald ägde inte ens geväret.. http://www.youtube.com/watch?v=V1MFmGkWtgw&list=UUZzFTGw8MDJzf0fvYXNvgaw
Citera
2014-02-12, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Jag såg idag "PBS Nova - Cold Case JFK (2013)".

De sköt med ett likadant gevär och samma sorts kulor mod balistic gel. De undersökte även skadorna på kraniet. Skadorna visade klart att skottet kunde inte komma från kullen bredvid vägen. Kulan kom bakifrån.

Nej nej.. Fel gevär, fel kulor: http://www.youtube.com/watch?v=Ko7yrFkC7Ao&feature=c4-overview&list=UUZzFTGw8MDJzf0fvYXNvgaw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in