Citat:
Ursprungligen postat av
boss-jon
Haha man fullkomligen häpnar när man läser igenom här och ser hur visa människor försöker klamra sig kvar vid LHO teorin trots alla uppenbara bevis, jag förstår inte vad som är så svårt för folk att erkänna vilka stora frågetecken det finns runt Warrenkommission. Vissa av medlemmarna i kommisionen tror inte ens på de själva, de som var allra närmast mordet (Conoally, Jackie, vittne Newman etc) tror inte på de, 80% av Usas befolkning tror inte på de, Dallas sjukhus personal som först tog hand om Kennedy innan han illegalt togs ifrån dom trodde inte på de.
Jag förstår inte hur folk kan ignorera detta, eller alla de vittnen som säger att skott kom ifrån kullen. Varför valde Johnson att bygga om bilen, ett mord på presidenten har skett i den bilen och han skickar upp den till Michigan för att byggas om? Varför får LHO ingen advokat? Varför påstår Warren kommissionen att LHO och Ruby inte kände varandra, när dom egentligen gjorde de? Varför fanns inget intresse att ens utreda om det fanns någon mer mördare än LHO? Hur mycket ni själva en försöker förklara single-bullet teorin så måste ni erkänna att det är väldigt konstigt? Varför har ingen någonsin lyckats göra om Warrenkommisions teori om de 3 skotten, trots att några av världens bästa skyttar försökt, men detta skall LHO klara, som enligt armen inte ens ansågs vara en bra skytt. Hur kan ni förneka Zapruder filmen där man klart och tydligt ser huvudrörelsen på kennedy vilket visar att skottet kom framifrån? Gerald Ford har själv sagt att man ändra positionerna på Kennedys skador för att det skulle stämma med Warrenkommisionen. Hur kan ni inte tro på alla de motiv som fanns att mörda Kennedy? Och alla de som tjänade på att han försvann och alla de förändringar som skedde efteråt som hjälpte deras intressen?
De få människor som jag känner som inte har någon vidare koll på JFK konspirationen behöver man bara visa 2-3 bevis som talar emot Warrenkommisionen och det är helt uppenbart för dem att något är väldigt, väldigt fel och konstigt, varför har en minoritet svårt att se detta? Vad får folk ut av att försöka lura människor och skydda mördare som gått fria?
Läser man igenom olika böcker, videos etc som både talar för och emot Warrenkommissionens slutsats och efter att ha läst dessa fortfarande tror på de Warrenkommisionen...då måste man allvarligt talat kolla om man har alla hästar hemma.
Ja troligen trollar du då detta tagits upp gång på gång att det du framställer stämmer inte eller saknar källor eller stöd.
Redan 1967 gjordes en test skjutning och de lyckades med detta.
http://www.examiner.com/article/a-look-at-the-jfk-assassination-at-50-years-could-oswald-have-made-the-shots går igenom detta och länkar till ett klipp av testet.
Hans "usla" egenskaper som skytt är trams, testa att träffa ett mål på ca 274 m vilket var det som ingick när det sköt i armén. Dessutom så varierade hans resultat och sjönk från mycket bra till det som alla som fria honom använder som argument. En del menar att hans sämre resultat beror på ointresse eller medvetet slarv, det lär vi nog aldrig få veta.
Hur skotten träffade och var är belagt annars får du visa på källor som motsäger det. Läs länken också som jag la med tidigare i detta inlägg.
Sedan detta med att LHO och Ruby skulle känna varandra, jag kan inte hitta några källor på detta eller hur och när jag frågar de som påstår detta här om källor på detta så möts det med tystnad eller YT klipp där någon påstår det, men du kanske kan upplysa oss?
Frågan vem som har ett halvtomt stall.