2011-09-16, 01:52
Medlem
iamnotsures avatar
Yrkesmördaren Michel Victor Mertz är en het kandidat ,
E Howard Hunt nämnde till sin son St John om skyttarna , ett franskt efternamn som St John bara kom ihåg började på S ,
jag tror mer på Soutre/Mertz än Lucien Sarti , Soutre , alltså eg. Mertz flögs tydligen ut från Dallas snabbt som ögat efter mordet , enl. flera källor skall Mertz ha använt sig av Soutre:s namn när han var i Texas.
FBI sa till en tandläkare som hade behandlat "Soutre" i Houston att de kände att denna fransman hade varit delaktig i mordet på JFK på något sätt.
KGB har också nämnt Mertz som inblandad i mordet på JFK.

http://www.jfklancerforum.com/dc/dcboard.php?az=show_mesg&forum=3&topic_id=91508&me sg_id=91508&page=
http://listverse.com/2007/09/08/11-alternative-jfk-assassins/

Operation 40:
http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/JFKoperation40.htm

Alla de som var inblandade i Watergate-inbrottet däribland Sturgis är
ju också misstänkta att ha varit inblandade i mordet på JFK:
Frank Sturgis , E.Howard Hunt, Virgilio Gonzalez, Eugenio Martinez, Bernard L. Barker, Gordon Liddy och James W. McCord
Citera
2011-09-16, 13:57
Bannlyst
Har börjat läsa Jim Marrs bok nu (Crossfire) och tänkte höraaa...finns det någon tvekan ö h t att sista dödande skottet kommer från gräskullen?
Citera
2011-09-16, 14:47
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Har börjat läsa Jim Marrs bok nu (Crossfire) och tänkte höraaa...finns det någon tvekan ö h t att sista dödande skottet kommer från gräskullen?
Finns absolut ingenting, inte ens en möjllighet att det kom något skott ifrån någon annanstans än från 6 vån i TSDS.
Det är bevisen mer än överväldigande över!. Boken du nämner är fiction och har ingen sanningsberättigande.
Citera
2011-09-16, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Finns absolut ingenting, inte ens en möjllighet att det kom något skott ifrån någon annanstans än från 6 vån i TSDS.
Det är bevisen mer än överväldigande över!. Boken du nämner är fiction och har ingen sanningsberättigande.

På vilket sätt? Menar du att de vittnen som sett/hört skott från TGK är påhittade?
Citera
2011-09-16, 15:07
Medlem
charkovs avatar
Citat:
På vilket sätt? Menar du att de vittnen som sett/hört skott från TGK är påhittade?
Vad säger att dessa vittnen hört rätt och att det inte är ekon dom hört när
det inte finns ett enda bevis som visar att något skott kom från gräskullen?.
Citera
2011-09-16, 15:29
Bannlyst
Citat:
Vad säger att dessa vittnen hört rätt och att det inte är ekon dom hört när
det inte finns ett enda bevis som visar att något skott kom från gräskullen?.

Vad menar du att ett bevis skulle bestå i? Skulle watergate-killarna ha glömt ett gevär där? Du utgår alltså ifrån att alla vittnen har sett fel? Tror du på Magic Bullet-theory?
Citera
2011-09-16, 16:22
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Vad menar du att ett bevis skulle bestå i? Skulle watergate-killarna ha glömt ett gevär där? Du utgår alltså ifrån att alla vittnen har sett fel? Tror du på Magic Bullet-theory?
Berätta istället vad det är som inte stämmer med bevisen som finns och vad är det för
bevis du själva har att komma med som är så övertygande att skott kommit från gräskullen.

Finns andra vittnen som hört helt annat var skotten kom ifrån!.

Gömt vilket gevär där?. Var?. Vilka vittnen hört fel?.
Ja, jag tror blint på magic bullet för det finns inget som kan eller har bevisat att den inte stämmer!
Citera
2011-09-16, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ja, jag tror blint på magic bullet för det finns inget som kan eller har bevisat att den inte stämmer!

Sunt förnuft? Vilka i tråden håller med charkov?
Citera
2011-09-16, 19:04
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Sunt förnuft? Vilka i tråden håller med charkov?

Med tanke på att det sägs i filmen JFK beyond conspiracy (tror den heter något sådant) att männen var felplacerade enligt WC utredningen och därmed behövdes svängen för kulan.

När man placerar männen som dom satt så blir det en rak linje och inga mystiska grejor, dock är ju frågan sen om man ska lita på WC som inte verkar ha haft alla uppgifter eller riktiga uppgifter
Citera
2011-09-16, 19:21
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Med tanke på att det sägs i filmen JFK beyond conspiracy (tror den heter något sådant) att männen var felplacerade enligt WC utredningen och därmed behövdes svängen för kulan.

När man placerar männen som dom satt så blir det en rak linje och inga mystiska grejor, dock är ju frågan sen om man ska lita på WC som inte verkar ha haft alla uppgifter eller riktiga uppgifter
Man måste ha lite hum om hur en kula KAN uppträda i sin kulbana. Att inte kulan fortsatte i
sin exakta bana efter att ha passerat igenom guvernör Connelly är för att den hade mist
nästan hela sin genomslagskraft och ändrade riktning när den tuschade både revbenet
och handleden på guvenören.

Inget som helst märkvärdigt eller.....?.
Citera
2011-09-16, 19:22
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Hur kan du uttala dig så väldigt kategoriskt? Du kan väl inte veta det så himla säkert.
Du var väl inte på plats när det hände...eller...? Vet du nåt vi andra inte vet kanske...?

Och den där "magiska kulan" - hur kan man bara tro på den egentligen?
Sällan naturen trollar så med verkligheten må jag säga...
Ett välregisserat skådespel av "dark forces", mörkläggningsmännen. Det är min övertygelse.
Jag är som framgått av tron av det sköts från gräskullen och det rörde sig om det sista och
direkt dödande huvudskottet. Men säker kan jag ju inte vara. Inte så förunderligt säker som du
är på din sak.
Citera
2011-09-16, 19:34
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Man måste ha lite hum om hur en kula KAN uppträda i sin kulbana. Att inte kulan fortsatte i
sin exakta bana efter att ha passerat igenom guvernör Connelly är för att den hade mist
nästan hela sin genomslagskraft och ändrade riktning när den tuschade både revbenet
och handleden på guvenören.

Inget som helst märkvärdigt eller.....?.

Men magic bullet teorin går ut på att kulan svängde när den gick från JFK till Connelly

http://mcadams.posc.mu.edu/bogus4.gif

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/WhoShotJFK

Jag är visserligen ingen vapenexpert långt ifrån men jag har inte hört talas om en kula som svänger i luften
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in