2011-01-16, 02:39
Medlem
mvagrippas avatar
När jag skrev bildruta 314 i tidigare inlägg menar jag från Zapruderfilmen.
Citera
2011-01-16, 03:37
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy

Du dravlar ju bara om CIA utan att ens nämna kullen!!!!

portnoy tycker uppenbarligen inte om att man rackar ned på CIA av någon anledning...

God Bless America...but not this evil thing!

Citera
2011-01-16, 04:14
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Jag såg filmen häromdagen, helt ok spelfilm.
Det enda av dessa vittnen jag kände igen var Jim Koethe, en reporter som dog av ett karateslag mot halsen i sin lägenhet. Vet du vilka dom andra vittnena som dom pratar om är?

Några namn:

Karyn Kupcinet
Grant Stockdale
Gary Underhill
Dr Mary Sherman
Mary Pinchot Meyer
Lisa Howard
Winston Scott
Dorothy Kilgallen
William Sullivan
John Paisley

Närmare uppgifter om dessa personer går nog att hitta på Wikipedia.
Senast redigerad av Grandioso 2011-01-16 kl. 04:21.
Citera
2011-01-16, 11:00
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
portnoy tycker uppenbarligen inte om att man rackar ned på CIA av någon anledning...

God Bless America...but not this evil thing!

Du får gärna hacka på CIA hur mycket du vill... Men ditt svar tyder ju ännu mer på att du inte har ett dyft att komma med när det gäller nåt konkret om en skytt på GK... (vilket var vad det hela handlade om hela tiden........)

edit: läste att du hade länkat till nåt vittnesmål... men vi vet ju alla vilka spratt ljud från ett gevär/gevärsskula spelar.. särskilt på en plats som DP.
Senast redigerad av portnoy 2011-01-16 kl. 11:05.
Citera
2011-01-16, 11:02
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
När representanthuset gjorde sin utredning (HSCA) kom dom fram till att skott skjutits både från Skolboksförrådet och Grassy Knoll.
Slutsatsen kom av de akustiska bevis som fanns i form av polisens ljudinspelning, the Dictabelt, från mordet.
Utredningen gjordes av det inom ljudanalys världsledande företaget Bolt&Beranek som kom fram till att sex alternativt sju skott hördes på ljudinspelningen. De kom fram till att det var 6 el 7 smällar på bandet som var så kraftiga att det inte kunde röra sig om något annat än skott, man uteslöt avgasknallar.
Att det var osäkert om det var 6 el 7 skott kommer sig av att det skott som kunde kopplas till bildruta 314 verkade vara två separata som avfyrats samtidigt.
I de provskjutningar som gjordes i Dealy Plaza 1978 visade mätningarna att skott avlossats från både Skolboksförrådet och Grassy Knoll. HSCA kom till slutsatsen att det med stor sannolikhet var två skyttar men att båda agerade på egen hand, ingen konspiration alltså.

Harrison E Livingstone skriver om detta i sin bok High Treason från 1988.

Och det här med dictabelt-"bevisen" är ju debunkat sedan länge länge länge... Det visade ju sig att den MC vars dictabelt som fångat "skotten" visade sig vara flera km från DP när mordet skedde... T.o.m. HSCA kunde vara ute och cykla..
Citera
2011-01-16, 12:40
Medlem
Roddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
När representanthuset gjorde sin utredning (HSCA) kom dom fram till att skott skjutits både från Skolboksförrådet och Grassy Knoll.
Slutsatsen kom av de akustiska bevis som fanns i form av polisens ljudinspelning, the Dictabelt, från mordet.
Utredningen gjordes av det inom ljudanalys världsledande företaget Bolt&Beranek som kom fram till att sex alternativt sju skott hördes på ljudinspelningen. De kom fram till att det var 6 el 7 smällar på bandet som var så kraftiga att det inte kunde röra sig om något annat än skott, man uteslöt avgasknallar.
Att det var osäkert om det var 6 el 7 skott kommer sig av att det skott som kunde kopplas till bildruta 314 verkade vara två separata som avfyrats samtidigt.
I de provskjutningar som gjordes i Dealy Plaza 1978 visade mätningarna att skott avlossats från både Skolboksförrådet och Grassy Knoll. HSCA kom till slutsatsen att det med stor sannolikhet var två skyttar men att båda agerade på egen hand, ingen konspiration alltså.

Harrison E Livingstone skriver om detta i sin bok High Treason från 1988.

Jag utesluter inte fler skyttar, finns det tillgång till det så är det att föredra då repetergevär gör det tufft att garantera träff på rörligt mål under ett par sekunder som skedde. Däremot kan jag säga att de skott som träffade Kennedy kom bakifrån, läs mina tidigare förklaringar. jag håller grassy knoll-teorin som möjlig men ej som förklarande till Kennedys död, notera nyansen.
Citera
2011-01-16, 15:31
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Karyn Kupcinet
Grant Stockdale
Gary Underhill
Dr Mary Sherman
Mary Pinchot Meyer
Lisa Howard
Winston Scott
Dorothy Kilgallen
William Sullivan
John Paisley

Närmare uppgifter om dessa personer går nog att hitta på Wikipedia.

Tack för namnen

Av dessa så upplever jag att det är 3 stycken som känns som dom kan ha någon direkt koppling, eller på annat sätt är skumma.

Dorothy Kilgallen
Mary Pinchot Meyer
John Paisley
Citera
2011-01-16, 20:24
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Tack för namnen

Av dessa så upplever jag att det är 3 stycken som känns som dom kan ha någon direkt koppling, eller på annat sätt är skumma.

Dorothy Kilgallen
Mary Pinchot Meyer
John Paisley

Jo, kring dessa tre personer luktar det onekligen konstigheter.

Kilgallen hade ju bevisligen ett enskilt möte med Ruby - en av de få som haft det efter fängslandet
av honom - och ska ha fått känslig, rent explosiv information av denne, vilket föranledde henne att
satsa stenhårt på att gå vidare i fallet JFK.

Något som Ruby anförtrodde henne fick henne, uppjagad av fascination och sanningslidelse, att fara
runt i USA där bevisen på en sammansvärjning samlades på hög.
Till Mark Lane meddelade hon med påtaglig iver, telefonledes, att hon nu visste det mesta av
sanningen, bara ytterligare några pusselbitar till skulle läggas på plats, sen var hon redo att gå ut i
offentligheten med vad hon hade fått vetskap om!

Detta fick hon som bekant inte möjlighet att göra, ty i november 1965 påträffades hon död under
märkbart mystiska omständigheter.
Officiellt hette det att hon dött av en antagligen oavsiktlig förgiftning av alkohol och barbiturater.
Men många ifrågasatte detta, inte minst Mark Lane och en av hennes bästa väninnor.

Så blev i likhet med så många andra ärenden i det här dramat ett förbryllande dödsfall avskrivet och
lagt till handlingarna.

Jo, du nämnde tre personer men ytterligare åtminstone en påkallar extra mycket uppmärksamhet för
den misstänksamme.
Det rör sig om Gary Underhill med sin långvariga anknytning till underrättelsetjänsten och dess
hemliga verksamhet.
Han måste ha haft djup insyn och hade tydligen fått kännedom som inte skulle ha nått hans öron eller
ögon.

Vid upprepade tillfällen efter mordet berättade han för folk i sin närmaste omgivning - i upprörda,
indignerade ordalag - att han visste med säkerhet att CIA hade skuld i det som hänt!

1964 hittades också han död. Skjuten i huvudet. Arrangerat som ett självmord detta likaså.
Sättet på vilket skottet träffat talade nämligen för en annan omständighet, enligt författaren
James DiEugenio som tittat närmare på fallet.

Ja, så här håller det på! Folk som blir undanröjda till höger och vänster så fort de fått upp vittringen
på sanningen och blivit direkt farliga för de skyldiga, fullständigt hänsynslösa krafterna i det fördolda!

Roligt förresten, Targenor, att du blivit mer och mer intresserad av "sanningen", den sanning som
inom en överskådlig framtid kommer att etableras och bli officiellt fastslagen och därmed kan alla
fånerier kring Oswald bli avskrivna för gott.

Jag väntar med spänning på denna stund!

Senast redigerad av Grandioso 2011-01-16 kl. 20:28.
Citera
2011-01-16, 20:56
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Och det här med dictabelt-"bevisen" är ju debunkat sedan länge länge länge... Det visade ju sig att den MC vars dictabelt som fångat "skotten" visade sig vara flera km från DP när mordet skedde... T.o.m. HSCA kunde vara ute och cykla..

Tänker du på motorcykelpolisen H B McLain. Den akustiska analysen visade att han var cirka 45meter ,154 fot , bakom Kennedy vid det dödande skottet.
Bolt,Beranek&Newmans analys vidade på att skott skjutits både från Grassy Knoll, det dödande skottet, och bakifrån, sjätte våningen på skolboksförrådet. Inga andra positioner undersöktes trots indicier om skott både från Daltex building och Dallas County records building.
FBI hade kontroll över The Dictabelt från 1963 till 1978 utan att göra en ordentlig utredning av innehållet.
Citera
2011-01-16, 21:06
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Du får gärna hacka på CIA hur mycket du vill... Men ditt svar tyder ju ännu mer på att du inte har ett dyft att komma med när det gäller nåt konkret om en skytt på GK... (vilket var vad det hela handlade om hela tiden........)

edit: läste att du hade länkat till nåt vittnesmål... men vi vet ju alla vilka spratt ljud från ett gevär/gevärsskula spelar.. särskilt på en plats som DP.

Lika lite som du kan leda i bevis att Oswald verkligen var den skyldige lika lite kan jag med
absolut visshet hävda att det avlossades skott från vår omdiskuterade kulle!

Men många saker talar för att detta ägde rum; tidigare nämnda vittnen Ed Hoffman och Lee Bowers
har varit ganska tydliga i sina uttalanden om vad som försiggick på den aktuella platsen.

Båda lämnar till och med uppgifter om två misstänkta personer som uppehöll sig i det
kritiska området!

Ljuger alla medvetet? Har alla sett fel? Och då talar jag dessutom om ytterligare "besvärande"
vittnen till mordet och vad som utspelat sig vid kullen och dess närhet.
Citera
2011-01-16, 22:20
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roddaren
Jag utesluter inte fler skyttar, finns det tillgång till det så är det att föredra då repetergevär gör det tufft att garantera träff på rörligt mål under ett par sekunder som skedde. Däremot kan jag säga att de skott som träffade Kennedy kom bakifrån, läs mina tidigare förklaringar. jag håller grassy knoll-teorin som möjlig men ej som förklarande till Kennedys död, notera nyansen.
Förutom de akustiska bevisen tycker jag Parkland-läkarnas vittnesmål är en mycket stark indikation att skotten kom från grassy knoll. Deras vittnesmål är klara med att det dödande skottet gav ett utgångshål i den nede högra delen av presidenten huvud.och därmed avlossats framför Limousinen. Även det första skottet , som träffade i halsen, ett skotthål på 4 till 7mm, uppfattade Parklandläkarna som ett skott framifrån.
Med mina egna ögon ser jag också hur JFK:s kropp kastas bakåt och till vänster vid det dödande skottet i Zapruderfilmen. Som jägare kan jag inte förlika mig att någon s.k. Jet effect skulle kunna skicka huvudet framåt när skottet avlossas framifrån.
Dock förbryllas jag av Zapruder filmen och den skada på högra sidan av huvudet, framför örat, som syns där. Vet att det spekulerats om att Jackie stängde igen den då hon höll sin makes blodiga huvud i famnen under bilfärden till Parkland sjukhuset.
Citera
2011-01-16, 22:48
Medlem
Roddarens avatar
"den nede högra delen av presidenten huvud.och därmed avlossats framför Limousinen. Även det första skottet , som träffade i halsen, ett skotthål på 4 till 7mm, uppfattade Parklandläkarna som ett skott framifrån.
"

I nedanstående länk kan du se det ballistiska: kulhålet i ryggen är runt vilket tydligt indikerar just ingångshål. Om du anser att det egentligen är ett utgångshål måste du hitta ingångshål för detta samt en smal sårkanal däremellan eftersom kulan i det fallet gått stabilt genom bröstkorgen (osannolikt)

http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?p=69037397

Även det dödande skottet kom bakifrån dp han vid träffögonblicket hade vänts sig mott Jackie för sin halsskada (se frame 313) Om han då träffades från höger måste du hitta ett utgångshål i hans vänstra sida som i själva verket var oskadd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in